Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@23:31:30 GMT

بن رو؛ ‌بستري مهيا براي رنو

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۸۵۴۴۶

بن رو؛ ‌بستري مهيا براي رنو

خبرگزاري آريا - ساوه - ايرنا - بن رو،‌ کارخانه توليد خودرو در ساوه است که اکنون از صفر تا 100 درصد 2 خودروي سايپا وانت 151 و آريو را توليد مي کند.

پس از امضاي توافق برجام و مهيا شدن زمينه حضور کمپاني هاي بزرگ سرمايه گذار خارجي به خصوص در زمينه هاي نفت و انرژي و خودروسازي در ايران،‌ قراردادي ميان سازمان گسترش و نوسازي صنايع (ايدرو) و شرکت خودروسازي رنو فرانسه در تابستان سال گذشته منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرچند اين قرارداد از چانه زني هاي اوليه تا مرحله امضاي نهايي با فراز و نشيب همراه شد اما در نهايت،‌ توافق شد که سايت خودروسازي بن رو به شرکت رنو واگذار و فعاليت اين کمپاني معتبر فرانسوي نيز در ساوه عملياتي شود.
قرارداد رنو در واقع يکي از بزرگترين قرارداد پسابرجامي در ايران است و اميدواري هاي زيادي وجود دارد که با آغاز فعاليت اين کارخانه فرانسوي در ساوه،‌ خودرويي با کيفيت و شاخص هاي استاندارد جهاني توليد و حتي بخشي از اين توليدات هم به خارج از کشور با هدف ارزآوري صادر شود.
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در آغازين روزهاي سال 1397 به ايرنا، گفت: زمينه هاي لازم براي حضور رنو در سايت بن رو ساوه فراهم شده و از تابستان امسال توليدات اين شرکت آغاز خواهد شد.
به گفته نماينده مردم ساوه و زرنديه در خانه ملت، ارزش قرارداد سرمايه گذاري رنو در ساوه 660 ميليون يورو است و استقرار اين کارخانه مي تواند اشتغالي به ميزان 6 هزار نفر به صورت مستقيم يا غير مستقيم ايجاد کند.
اينکه بن رو چه ميزان آماده پذيرش رنو و استقرار خط توليد جديد را دارد، نکته اي اساسي بود که روز چهارشنبه با برگزاري تور رسانه اي و بازديد از اين کارخانه، فرصتي دست داد که اين موضوع از نزديک و رو در رو با مسئولان کارخانه بن رو بررسي شود.
نخستين ديدار و بازديد از سايت بن رو ساوه،‌ همراه با احساس شعف و غرور است چرا که در حالي که تيغ تحريم ها بر سر صنعت ما در سال هاي اخير همواره سنگيني مي کند، اينجا يک هزار و 72 مهندس، تکنسين و نيروي کار جوان و با دانش بدون هيچ نيازي به آن سوي مرزها در توليد ملي و ساخت کالايي با برند ايران نقش آفريني مي کنند.
گروه خبرنگاران ساوجي همراه با مهندسان و مديران از خطوط توليد آريو و وانت 151 و نيز سالن هاي مونتاژ، ‌رنگ و ساير اجزاي اين کارخانه بازديد و توضيحات لازم نيز در مورد عملکرد و فعاليت هاي اين مجموعه ارائه شد.
**‌* حضور رنو در بن رو منوط به تصميم مسئولان نظام است
مدير امور اداري و توسعه منابع انساني بن رو ساوه در توضيحاتي که حاوي معرفي تاريخچه و توان توليد اين کارخانه بود،‌ اظهار داشت: شرکت بن رو در سال 1382 تاسيس و تا سال 89 که به شرکت سايپا واگذار شد.
سيد عقيل عطارد افزود: پس از اينکه تصدي گري اين مجموعه به سايپا واگذار شد،‌ توسعه يافت و اکنون در مساحتي حدود 360 هزار متر مربع و اشتغال براي يک هزار و 72 نفر فعاليت مي کند.
وي اظهار کرد: از مزيت هاي سايت بن رو نزديکي به قطب هاي صنعت کشور مانند شهر صنعتي کاوه،‌ منطقه آزاد سلفچگان،‌ امکان انتقال ريلي و جاده اي محصولات توليدي و نزديکي به شاهراه هاي ارتباطي کشور است که فعاليت اين کارخانه را توجيه پذير کرده است.
وي ادامه داد: اين کارخانه اکنون داراي 2 خط توليد خودروي وانت پرايد 151 و آريو است که با بهره گيري از دانش فني و متخصصين داخلي قادر است در هر ساعت 15 دستگاه وانت پرايد و هفت دستگاه خودروي آريو توليد کند.
عطارد در مورد حضور کارخانه خودروسازي رنو و آغاز فعاليت اين شرکت فرانسوي در سايت بن رو،‌ گفت: اين مساله يک تصميم ملي و اراده مسئولان نظام جمهوري اسلامي است و هر تدبيري اتخاذ شود، ‌شرکت بن رو تابع آن خواهد بود.
وي ادامه داد: بسترهاي لازم در صورت اتخاذ تصميم نهايي براي حضور رنو در اين سايت فراهم است و در صورت آغاز فعاليت اين خودروساز فرانسوي،‌ امکان داخلي سازي تا سقف 40 درصد براي خودروي توليدي وجود دارد.
وي افزود: البته شاخص هايي مانند ظرفيت و زمان توليد از جمله مسائلي هستند که بايد در جريان کار مشخص شود.
مدير امور اداري و توسعه منابع انساني شرکت بن رو ساوه گفت: در شرايط کنوني با تبعيت از سياست هاي ابلاغي شرکت سايپا نسبت به توليد و ايجاد زيرساخت ها اقدام مي شود و حدود 25 ميليارد ريال طرح توسعه نيز در اين کارخانه تعريف شده است.
وي تاکيد کرد: تاکنون هيچ طرحي در بن رو به خاطر حضور رنو متوقف نشده اما آمادگي لازم در صورت تصميم مسئولان نظام براي فعاليت رنو در اين کارخانه وجود دارد.
عطارد گفت: کارخانه بن رو از اين حيث که با وجود تحريم ها همچنان با ظرفيت بالا به توليد و اشتغال خود ادامه مي دهد و هيچ گونه تعديل نيرويي نيز نداشته است.
معاون فني و مهندسي بن رو نيز اظهار کرد: علاوه بر فعاليت 2 خط توليد خودرو در اين کارخانه،‌ سالن رنگ بن رو از برترين سالن هاي رنگ جهان از نظر کيفيت کار به شمار مي رود و اکنون نه تنها براي محصولات توليدي اين کارخانه بلکه براي ساير شرکت ها مانند زامياد نيز خدمات رنگ آميزي بدنه خودروها انجام مي شود.
زماني گفت: سالن رنگ کارخانه خودروسازي بن رو در مساحتي حدود 15 هزار و 750 متر مربع داراي اجزايي از قبيل خطوط رنگ و آستر است و در سه مرحله کار رنگ آميزي انجام مي شود و رنگ نهايي با ضريب دقت بالا از سوي ربات هايي دانش آن توسط يکي از جوانان ساوجي بومي سازي شده،‌ بر روي بدنه خودروها پاشيده مي شود.
وي افزود: در هر ساعت، کار رنگ آميزي 11 بدنه خودرو در اين سالن انجام مي شود.
زماني همچنين در مورد سالن مونتاژ بن رو،‌ گفت: اين بخش با بهره گيري از 100 ايستگاه کاري مي تواند در ساعت 16 دستگاه خودرو توليد کند.
به گفته اين مسئول،‌ امکانات زيربنايي ديگري مانند پست برق 63 کيلوولت، ‌ جاده 800 متري براي تست خودروهاي توليدي و تصفيه خانه پساب و فاضلاب هاي صنعتي در سايت بن رو احداث شده است.
معاون فني و مهندسي بن رو گفت: 533 نيروي شاغل در بخش توليد،‌ 250 نيروي نيمه توليدي و 184 کارمند حوزه ستادي در کارخانه بن رو فعاليت مي کنند.
وي اظهار کرد: در سال گذشته 10 هزار و 175 خودروي آريو و 14 هزار و 100خودروي وانت پرايد 151 در اين کارخانه توليد شد که نشان از تحقق 98 درصدي اهداف توليد دارد و نسبت به سال ماقبل نيز 19 و هشت صدم درصد افزايش يافته است.
به هر حال؛‌ واقعيت هاي موجود در کارخانه خودروسازي بن رو ساوه نشان از اين دارد که مجموعه اي چالاک،‌ توانمند و کاملا برآمده از دانش ايراني در صنعت خودروسازي کشور فعال است و بي شک در صورت آغاز فعاليت مشترک تجاري با طرف خارجي ، ايران به يکي از توليدکنندگان شاخص صنعت خودرو تبديل مي شود.
گزارش از يحيي معماري
6539/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات دیدنی تولید شکلات‌های نوتلا در کارخانه از نمای نزدیک (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم) فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم) نحوه تولید عطر، ادکلن و اسپری خوشبوکننده بدن در یک کارخانه فرانسوی (فیلم)

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا شرایط کار میدانی را برای دانشجویان مهیا می‌کند
  • تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست
  • اولویت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در سال جهش تولید اعلام شد
  • جابه‌جایی شرکت کربن ‌به‌ خارج از شهر اهواز تا ۱۴۰۵/ ضرورت بازسازی کارخانه فعلی
  • در کارخانه تولید سوسیس و کالباس چه می گذرد؟
  • کمک به ایجاد شغل با احیای ۹۰۰۰ کارخانه
  • عملیات دیدنی تولید شکلات‌های نوتلا در کارخانه از نمای نزدیک (فیلم)
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه