Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:02:00 GMT

7 رسم قابل تغيير در عروسي

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۸۵۹۲۹

7 رسم قابل تغيير در عروسي

خبرگزاري آريا -

باورها و سنت هاي زيادي در باره جزئيات عروسي وجود دارد که برخي از آنها ريشه در آداب و رسوم گذشتگان ما دارد و برخي نيز از ساير ملل به ما منتقل شده اند. اما همه اين باورها و سنت ها غير قابل تغيير نيستند. در اينجا به شرح چند باور سنتي مي پردازيم که اگر تمايل داشتيد، مي توانيد با خيال راحت آنها را به ميل خودتان تغيير دهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال اين عروسي شماست و تصميم گيري در خصوص جزئيات آن نيز حق شماست.
1 – لباس عروس بايد سفيد باشد
لباس عروس در اقوام مختلف ايراني، داراي رنگ هاي شاد و زنده و طرح هاي متنوع بوده است. هنوز هم در بين بسياري از اقوام ايراني و خصوصا عشاير و ايلياتي ها، استفاده از رنگ هاي زنده و شاد در لباس عروس، مرسوم است. رنگ سفيد براي لباس عروس در واقع يک سوغات فرنگي است. در خود کشورهاي اروپايي نيز رنگ سفيد براي لباس عروس تا قبل از ملکه ويکتوريا، مرسوم نبوده است و در واقع پس از اينکه ملکه ويکتوريا براي لباس عروسي خود از رنگ سفيد استفاده کرد، عروس خانم ها به استفاده از لباس سفيد، تمايل پيدا کردند.
به هر حال هم اکنون حتي در کشورهاي اروپايي و امريکايي نيز، عروس خانم ها به استفاده از رنگ هاي ديگر مثل: قرمز، آبي، صورتي و... براي لباس عروسي خود روي آورده اند.
لذا اگر از رنگ سفيد خسته شده ايد، مي توانيد با خيال راحت اين سنت را بشکنيد و از رنگ هاي ديگر در لباس عروسي خود استفاده کنيد.
2 – موي عروس بايد بلند باشد
بسياري از تازه عروس ها موهاي خود را تا روز عروسي خود کوتاه نمي کنند تا موهاي بلندي براي بزرگترين شب زندگي خود داشته باشند. برخي از عروس خانم ها هم، از اکستنشن هاي مو براي شب عروسي خود استفاده مي کنند. البته موهاي بلند، به آرايشگر اجازه مي دهد که بتواند مدلهاي متنوع تري را روي موهاي شما ايجاد کند. اما اين يک قانون کلي نيست. بسياري ازاوقات موهاي کوتاه نيز زيبايي خاص خود را دارند و چه بسا بيشتر از مدل هاي بلند، با صورت و لباس شما تناسب داشته باشند. بنابراين اگر شما از آندسته از کساني هستيد که با موي کوتاه جذابتر مي شويد، شک نکنيد و راه خودتان را برويد.
3 – آرايش عروس بايد طوري باشد که در شب عروسي اش متفاوت از گذشته باشد
اين هم يک باور غلط است که در بين بسياري از مردم رايج شده است. بسياري بعد از ديدن آرايش عروس، به يکديگر مي گويند: عروس که هيچ تغييري نکرده است!
در گذشته دختر خانم ها تا قبل از عروسي هيچ گونه آرايش و ميکاپي روي صورت خود انجام نمي دادند. در نتيجه در شب عروسي خود واقعا تغيير مي کردند. اصلاح موهاي زايد صورت، اصلاح ابروها، استفاده از سرخاب و سفيداب و... باعث مي شد که چهره عروس واقعا دگرگون شود. اما امروزه انتظار چنين تغييري در صورت عروس واقعا نابجا است. آرايش عروس بايد متعادل باشد و حتي الامکان زيبايي طبيعي صورت او را دگرگون نکند. بنابراين نگران اينگونه اظهار نظرها نباشيد و اگر به آرايش سبک و ميکاپ لايت علاقمند هستيد، راحت باشيد.
4 – در مراسم خواستگاري عروس بايد چاي تعارف کند
البته اين رسم و سنت مربوط به جلسه خواستگاري است اما بيان آن در اينجا خالي از لطف نيست. واقعيت اين است که ديگر در مجالس خواستگاري امروزي اينچنين نيست که عروس خانم در اندروني باشد تا زماني که بزرگترها اجازه دهند و براي تعارف چاي، چهره خود را به خانواده داماد نشان دهد. امروزه عروس خانم ها در مجالس خواستگاري، حضور فعال دارند و با حفظ احترام بزرگترهاي مجلس، اظهار نظر مي کنند و با اعتماد به نفس کامل در خصوص زندگي مشترک خود سخن مي گويند. لذا لازم نيست چاي يا شربت حتما توسط عروس خانم تعارف شود. معمولا چنين وظايفي ديگر اعضاي خانواده نيز مي توانند به عهده بگيرند.
5 - ميزان مهريه، شيربها و ساير شروط ازدواج مي بايست در جلسه بله برون توسط بزرگترهاي فاميل تعيين شود
در گذشته بعد از اينکه مراسم خواستگاري انجام مي شد، بزرگترهاي دو طرف در مراسم " بله بران " در خصوص ميزان مهريه، شيربها و ساير شروط ازدواج راي زني مي کردند و به توافق مي رسيدند. اما در خانواده هاي امروزي، براي جلوگيري از اختلاف نظر ها و سوء تفاهم ها، معمولا والدين عروس و داماد، قبلا طي جلسه اي در اين خصوص به توافق مي رسند و نظر خود را نهايي مي کنند و جلسه " بله بران " صرفا براي اعلام اين وصلت مبارک به بزرگترهاي طرفين است و به صورتي نمادين نيز ميزان مهريه و شيربها و.... در جلسه اعلام مي شود و همگي تاييد مي کنند. البته ممکن است هنوز هم در بين بسياري از اقوام ايراني، " بله بران " به همان شکل سنتي به قوت خود باقي باشد که قطعا زيبايي هاي خاص خود را دارد و هيچ اشکالي ندارد. به هر حال عرف منطقه تعيين کننده اين موضوع است.
6 – خانواده عروس در دعوت مهمان، محدوديت دارند
در گذشته عمده ي مخارج جشن عروسي و همچنين زندگي مشترک به عهده داماد بود و علاوه بر اين، جهيزيه عروس خانم ها هم بسيار کمتر از آنچه امروز مرسوم است، بود. لذا داماد به لحاظ اقتصادي و مالي در مرتبه اي بسيار بالاتر از عروس قرار مي گرفت. شايد به همين دليل خانواده عروس از لحاظ " وعده گرفتن مهمانان " محدوديت داشت. اما امروزه عروس و خانواده اش پا به پاي داماد و خانواده او، در مخارج تشکيل يک زندگي نقش دارند که يک نمونه بارز آن، تهيه اسباب و اثاثيه کامل يک زندگي است.
لذا امروزه، خانواده عروس هم به اندازه خانواده عروس حق دعوت کردن مهمانان خود را دارند.
7 – مراسم پاتختي بايد فرداي روز عروسي باشد
برگزاري جشن عروسي انرژي زيادي را از شما مي گيرد. دوندگي هاي قبل از عروسي از يک طرف و خستگي روز و شب عروسي از طرف ديگر باعث مي شود که عروس و داماد و نزديکانشان به اندازه کافي خسته باشند. درست است که بر اساس يک سنت ديرين، مراسم پاتختي فرداي روز عروسي، برگزار مي شده است اما امروزه مي توانيد از اين قانون نانوشته چشم پوشي کنيد و زماني را به استراحت خود و خانواده اختصاص دهيد و پس از آن اقدام به برگزاري پاتختي کنيد.
برگرفته از عروس سايت


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ ترور با لباس زنانه!

صهیونیست‌های تروریست‌ برای انجام ترورهای خود از لباس‌های زنانه استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • دستگیری قاتل مست دو زن در عروسی
  • ماجرای تلخ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شوند
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی