Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، با دستور حسن یونس سینکی، مقرر شد کارگروهی برای تدوین برنامه‌های حمایتی از واحدهای تولیدی کوچک در این معاونت راه‌اندازی شود.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای مدیران این معاونت درباره ضرورت این اقدام گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در شرایط کنونی 480 هزار واحد تولیدی با کمتر از 10 نفر نیروی کار در کشور وجود دارد که ظرفیت بسیار بالایی است و نباید این ظرفیت بزرگ اقتصادی در رویکردهای اقتصاد ملی فرعی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینکی با اشاره به اینکه در این حوزه دفاع از تولید کالای ایرانی، کشف بازارهای صادراتی و حتی حل مشکلات SMEها و توسعه و رونق فعالیت آنها باید مد نظر قرار گیرد، گفت: کارگروهی با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه در این حوزه راه‌اندازی شود تا مشکلات این بخش احصا شده و اقدام عملی برای حل آن صورت گیرد .

وی با تاکید بر اینکه در این بخش از ارائه برنامه‌های تکراری باید خودداری شود، ادامه داد: در سفر اخیر آقای روحانی، رییس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی تصمیماتی برای حل مشکل کفش تبریز هم برای تهیه مواد اولیه و تولید و هم در حوزه صادرات اتخاذ شد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از سیاست‌های اصولی و مورد تایید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به‌کارگیری حداکثری از این ظرفیت بزرگ تولیدی است. در سالی‌که شعار آن حمایت از کالای از کالای ایرانی است اجرای برنامه‌هایی برای ارتقای کیفیت و حضور در بازارهای صادراتی، توجه به این بخش بزرگ تولیدی بسیار اساسی است.

سینکی تاکید کرد: بهتر است 10 اولویت در حوزه واحدهای تولیدی کوچک شناسایی شده و برنامه‌های عملی برای حل مشکلات آنها تدوین شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.
وی افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازار‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنها نیز فراهم شود.
علایی اضافه کرد: در سال گذشته از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شد که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.
وی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

دیگر خبرها

  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس