Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: شاید هیچ فرصتی در زندگی انسان بهتر از این نباشد که آنچه خدا به انسان بخشیده را در امور خیر ببخشد و انسان در حد نیاز از مال خود استفاده کرده و بقیه را در راه خدا هدیه کند و این اوج انسانیت است.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در جشنواره خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، اظهار داشت: حوزه سلامت برای انجام کارهای خیر بی‌نظیر است و با هیچ حوزه دیگری قابل مقایسه نیست چرا که به فرموده امام صادق(ع) خداوند در دل بیماران و آه و ناله آنها است و خدا به موسی فرمود که من در دل بیماری بودم که در همسایگی تو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از خیرینی که در ساخت فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک مشارکت داشتند، گفت: خیرین سلامت بدانند که با اقدام خود، بهترین هدیه را برای آیندگان، بهترین درس را به فرزندان و بهترین خیر را در حق پدر و مادر خود انجام دادند.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل بیمارستان 480 تختخوابی ولیعصر(عج) اراک، اظهار داشت: این پروژه بسیار مهم و مورد نیاز است که البته دغدغه مسئولان، امام جمعه و نمایندگان مردم در مجلس است چون استان مرکزی از نظر تعداد تخت های بیمارستانی و نیروی انسانی علیرغم اقدامات انجام شده، ضعیف است و باید اقدامات بیشتری در این حوزه انجام شود.

وزیر بهداشت با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح، گفت: اگر می خواهیم کشور عزت مند باشد هیچ راهی جز کار و تلاش نداریم و متاسفانه کشور، قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی، گرفتار حاشیه ها شده اند و در برخی مواقع، متن یا مردم فراموش شده و به حاشیه ها می پردازیم بنابراین راه نجات کشور، کار، تلاش و عمل خالصانه است که در سایه وحدت و همدلی محقق خواهد شد.

دکتر هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر در کارزاری قرار گرفته ایم که شرورترین افراد و دشمنان برای نابودی کشور، انقلاب و اسلام، جمع شده اند و لازم است که وحدت داشته باشیم و عزت اسلام در سایه بالانگه داشتن بیرق و پرچم جمهوری اسلامی ایران است و هر کسی خلاف این جریان حرکت کند، به کشور، مردم و تاریخ و تمدن خود آسیب وارد کرده است البته مشکلاتی هم وجود دارد که باید برطرف شوند و دوباره از کج راهه و بیراهه به مسیر اصلی باز گردیم که با رعایت تقوای الهی میسر خواهد شد و این مسیر به از بین بردن خود محوری، خودبینی، قدرت طلبی و صفات رذیله کمک می کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دعای افتتاح فرازهایی در مورد دولت کریمه که نهایت آن دولت صاحب الامر است، می خوانیم و عزت اسلام و ذلت کفار را از خدا طلب می کنیم اما ذلت کفار، تنها با توپ، تانک، اسلحه و موشک حاصل نمی شود بلکه ذلت کفار با فکر، علم و دانایی، محقق خواهد شد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: ممکن است در شرایطی که تحت فشار باشیم، بخشی از قدرت کشور، نظامی باشد اما همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند، دانایی و علم ماندگار است و باید تلاش کنیم که آیندگان را به این سلاح، مسلح کنیم.

وزیر بهداشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم نیری دبیر فقید مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: امیدواریم در این شب عزیز، روح خیرین از دنیا رفته شاد باشد و با ائمه اطهار محشور شود.

دکتر هاشمی از خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اراک به دلیل اتمام پروژه فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک تقدیر کرد و گفت: از خیرینی که برای ساخت فاز سوم این بیمارستان اعلام آمادگی کردند سپاسگزارم البته ساخت هر تخت بیمارستانی حدود 700 میلیون تومان هزینه دارد و اگر بنا باشد فاز سوم ساخته شود، مشارکت صنایع حاضر در استان که البته در ساخت فاز دوم نیز مشارکت داشتند، ضروری و مهم است اما دولت نیز وظیفه خود می داند که به این پروژه کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • دستگیری تنها چهار متخلف در آزمون دیروز
  • دستگیری تنها چهار نفر متخلف در آزمون دیروز
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است