Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@15:20:38 GMT

خواص جو برای سلامتی و لاغری

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۸۶۳۷۱

غذایی مناسب برای صبحانه

جو سرشار از مواد مغذی است و به‌خوبی فرد را سیر می‌کند. جو ازجمله خوراکی‌های سرشار از فیبر و مواد معدنی ضروری مانند «سلنیم»، مس، «تریپتوفان» و منگنز است. جو به شما انرژی می‌دهد و برای مدت نسبتا طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. منگنز موجود در جو به شما احساس شادی و سرزندگی می‌دهد و دستگاه عصبی‌تان را آرام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمک به کاهش وزن

جو به‌دلیل دارابودن انواع اسید‌های آمینه ضروری و مقدار بالای فیبر به کاهش وزن کمک می‌کند. جو در تنظیم قند خون موثر است و از افت‌وخیز شدید قند خون که موجب افزایش ذخیره چربی می‌شود، جلوگیری می‌کند. با اینکه جو نسبت به سایر غلات کالری پایین‌تری دارد، ولی به شما کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری سیر بمانید؛ بنابراین نیازی نیست به‌طور مکرر غذا بخورید.

سلامت دندان‌ها

جو سرشار از فسفر، کلسیم و ویتامین C. است. این‌ها به سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کنند. آب‌جو سرشار از کلسیم است. آب‌جو محتوی منگنز، فسفر و مس بوده و برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است.

کنترل فشار خون

کاهش مصرف سدیم به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. اما افزایش مصرف پتاسیم نیز می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. تنها ۲درصد آمریکایی‌ها میزان ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم توصیه‌شده در روز را مصرف می‌کنند. همچنین پتاسیم، منیزیم و کلسیم موجود در جو به‌طور طبیعی فشار خون را کاهش می‌دهند. براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله انجمن متخصصین تغذیه آمریکا به چاپ رسید، افزایش مصرف غلات می‌تواند میزان فیبر محلول و نامحلول مصرفی را افزایش دهد و به کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک کند.

کمک به رشد و ترمیم بافت‌های بدن

جو سرشار از فسفر است و به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند. فسفر به تشکیل استخوان‌ها نیز کمک می‌کند. فسفر از واحد‌های سازنده رمز ژنتیکی (اطلاعات درون ژنوم به‌صورت رشته‌ها یا کلمات سه حرفی موسوم به رمز منتقل می‌شوند) بوده و در سلامت غشا‌های سلولی و سلامت دستگاه عصبی نقش کلیدی بازی می‌کند.

تاثیر ویژه برای زنان

محققان بریتانیایی تاثیر فیبر دریافتی را بر دوران پیش از یائسگی زنان مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها دریافتند که رژیم غذایی سرشار از فیبرِ غلات کامل مانند جو باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان به میزان ۵۰‌درصد می‌شود.

تقویت دستگاه ایمنی

جو سرشار از «لیگنان» است. «لیگنان» برای باکتری‌های مفید دستگاه گوارش، سودمند بوده و دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند. علاوه‌براین جو با دارابودن ویتامین C. نیز به تقویت دستگاه ایمنی کمک می‌کند.

کاهش خطر سرطان‌ها

جو سرشار از «لیگنان» است و از بدن در برابر سرطان سینه و سرطان‌های مرتبط با هورمون‌ها محافظت می‌کند. با کاهش چربی‌های شکمی و رادیکال‌های آزاد و تثبیت فشار خون، موجب کاهش خطر بروز سرطان‌ها می‌شود. سلنیم یک ماده معدنی بوده که در کمتر غذایی یافت می‌شود. سلنیم به عملکرد آنزیم‌های کبدی و سم‌زدایی بدن از برخی ترکیبات سرطان‌زا کمک می‌کند. علاوه براین سلنیم می‌تواند موجب کاهش التهابات شود. درنتیجه از میزان رشد تومور‌ها کاسته و با افزایش تولید «لنفوسیت تی» (از انواع سلول‌های سیستم ایمنی بدن) موجب واکنش دستگاه ایمنی به عفونت‌ها می‌شود. فیبر موجود در غذا‌های گیاهی خطر بروز سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. برخی مطالعات نشان می‌دهند که «بتاگلوکان» (نوعی فیبر) دستگاه ایمنی را تحریک می‌کند. درنتیجه با سلول‌های سرطانی مبارزه و از تشکیل تومور‌ها جلوگیری می‌کند. البته برای تایید این ادعا شواهد بیشتری موردنیاز است.

منبع: آرمان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه سلامتی جو سرطان فشارخون دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی

امید صادقی در ارتباط با طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی ارتباط بین مصرف گوجه و مصرف لای کوپن که ماده مؤثر آن است و سطح خونی لای کوپن با ریسک و خطر ابتلاء به سرطان» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اثرات ضد سرطان گوجه به خاطر لای کوپن است که رنگدانه گوجه محسوب می‌شود و جزو آنتی اکسیدان‌ها است.

وی به اثر پیشگیری و درمان کننده گوجه بر انواع سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: دریافت بالای لای کوپن در مصرف کنندگان نسبت به کسانی که مصرف پایین گوجه دارند، خطر ابتلاء به سرطان را کمتر می‌کند و هر ۱۰ واحد افزایش لای کوپن در بدن (در قالب مصرف گوجه) می‌تواند ۵ درصد خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اثرپیشگیری گوجه بر ابتلاء به انواع سرطان، مورد بررسی قرار گرفت که مصرف آن، خطر سرطان ریه و پروستات را بهتر کاهش می‌دهد و جنبه پیشگیری از این دو سرطان را دارد.

وی اثر ضد سرطانی گوجه پخته را بیشتر از خام آن دانست و ادامه داد: مصرف گوجه عامل کاهش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود.

صادقی گفت: دراین مطالعه صرفاً اثر ضد سرطانی گوجه مورد بررسی قرار گرفت که در فاز بعدی مطالعه می‌شود که آیا اشکال مختلف گوجه مثل سس گوجه، رب گوجه یا سس کچاب و انواع مختلف محصولات حاصل از گوجه نیز اثر ضد سرطانی دارد؟

وی افزود: اثر بخشی مصرف یک تا دو گوجه در روز بر پیشگیری از سرطان در این مطالعه بدست آمده است، ضمناً مصرف زیاد گوجه عوارض خاصی بدنبال ندارد و تنها مصرف بیش از حد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص مثل رفلاکس معده هستند و عامل ترش کردن معده می‌شود، توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر با بروز بالای سرطان مواجهیم بنابراین ارتباط بین دریافت‌های غذایی و بروز سرطان باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6097137

دیگر خبرها

  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • (اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون