Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@21:12:14 GMT

کشورهای عربی، امنیت ملی ایران را تهدید می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۸۷۱۳۳

روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در یادداشتی به قلم «عبدالستار قاسم» با عنوان «اعراب امنیت ملی ایران را تهدید می‌کنند» به طور مبسوط به شرح دلایل دشمنی اعراب با ایران پرداخت.

در این یادداشت آمده است: برای اینکه یک شخص یا دولت بتواند استدلال خود را حفظ کند، نباید استانداردهای دوگانه یا سه‌گانه داشته باشد و در موارد مشابه یکدیگر باید از یک استاندارد اندازه‌گیری بهره گیرد، این همان چیزی است که بسیاری از اعراب در ارتباط با ایران به آن اهمیت ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از اعراب می‌گویند که ایران امنیت ملی عربی را تهدید می‌کند، البته اگر امنیت ملی عربی وجود داشته باشد. آنها ایران را متهم می‌کنند که قصد دارد اهل سنت را شیعه کند و در حال حاضر چند پایتخت عربی را تحت سلطه خود دارد؛ بیروت، دمشق، صنعا و بغداد. البته کلمه «سلطه» در اینجا بسیار اغراق‌آمیز است و می‌بایست به جای آن کلمه «نفوذ» را به کار رود.

آنچه برای همه معلوم است، این است که ایران از گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین حمایت می‌کند که در نتیجه، این کار به حفظ امنیت لبنان و تمامیت ارضی آن کمک کرده و نوار غزه را در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها حفظ کرده؛ بنابراین افزایش نفوذ ایران در مناطقی که مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و قدرت‌های استعماری شکوفا می‌شود، موضوعی اجتناب‌ناپذیر است.

دولت‌های عربی می‌گویند که ایران در بحرین مداخله می‌کند، اما کمیته‌های بین‌المللی که از بحرین دیدن کرده‌اند و برای مطمئن شدن از ادعاهای کشورهای عربی درباره دخالت ایران وارد عمل شدند، این ادعاها را رد کردند. اکنون آنها می‌گویند ایران از حوثی‌های حمایت و در یمن دخالت می‌کند؛ تا کنون حضور هیچ نیروی ایرانی در یمن ثابت نشده است، اما شاید بتوان اینطور نتیجه گرفت که ایران یمنی‌ها را با کمک‌های علمی و فناوری برای توسعه توانمندی تسلیحاتی خود بویژه موشکی، تأمین می‌کند.

کشورهای عربی امنیت ملی ایران را تهدید می‌کنند

از سوی دیگر کشورهای عربی در مورد آنچه، علیه ایران انجام می‌دهند صحبت نمی‌کنند و از توطئه‌هایی که با همکاری غیر عرب‌ها اعم از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه ایران انجام می‌دهند، حرفی نمی‌زنند، در حالی که اعراب در روز روشن و از طریق موارد زیر امنیت ملی ایران را به طور مداوم تهدید می‌کنند:

1- عرب‌ها ایران را به طور گسترده‌ای با پایگاه‌های نظامی آمریکا محاصره کردند.  پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات متحده عربی و اردن وجود دارد. پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه هم علی رغم مخالفت دو کشور وجود دارد. پایگاه‌های پیشرفته آمریکایی در عربستان سعودی و قطر توسعه یافته‌ است که شامل سلاح‌های مرگباری است که تاسیسات، بنادر، فرودگاه ها، مراکز پژوهشی علمی، صنایع تولیدی و غیره در ایران را تهدید می‌کند. ایران در تیررس موشک‌های آمریکایی و در بُرد پروازی بمب‌افکن‌ها و جنگنده آنها قرار دارد. این پایگاه‌ها احتمالا دارای سلاح‌های اتمی هستند. ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین دارای تعدادی کشتی و شناور است که امنیت سواحل و تاسیسات ایران را در تمامی قلمرو ایران تهدید می‌کند.

2-احتمال دارد که اعراب درهای کشورهایشان را برای ورود سرویس‌های امنیتی صهیونیست‌ها باز کرده باشند تا مراکزی جاسوسی علیه ایران ایجاد کنند و بدین ترتیب اعراب از طریق صهیونیست‌ها ایران را در محاصره امنیتی داشته باشد.

3- دولت‌های عربی همچنان در جهان استعمار غربی و در سراسر رسانه‌های مختلف آنها ، اقدامات تحریک آمیز علیه ایران انجام می‌دهند و همه تلاش خود را برای برای نابودی آن به کار بستند.

آنها تبلیغ علیه ایران را متوقف نمی‌کنند و به اسناد و شواهد اندکی درباره آنچه می‌گویند متوسل می‌شوند، آنها ایران را به عنوان کشور حامی تروریسم طبقه بندی می‌کنند و خود را فراموش می‌کنند که صدها میلیارد دلار برای حمایت از تروریسم و تخریب کشورهای عربی مانند عراق، سوریه، یمن و لیبی صرف کرده‌اند و آمریکایی‌ها را فراموش کردند که حتی یک روز هم دست از هیچ شکل حمایت از تروریسم در سراسر جهان برنداشتند، آمریکا خود یک کشور حامی تروریسم، به ویژه تروریسم صهیونیستی علیه مردم عرب است.

4- تعدادی از کشورهای عربی در ایجاد گروهک‌های مسلح در ایران برای انجام اقدامات خرابکاری و تروریستی مشارکت دارند و ایران قبلا شواهد آن را ارائه داده است.

5- کشورهای عربی از [سازمان منافقین] «مجاهدین خلق»، علیه نظام کنونی ایران حمایت می‌کند و هدف از این کار روشن است: براندازی رژیم ایران.

6- از دیگر اقدامات خصمانه اعراب علیه ایران این است که می‌گویند این کشور سه جزیره امارات عربی متحده را در خلیج فارس اشغال کرده است، در حالی که آنها این جزایر را به شاه ایران هنگامی که او یک پلیس آمریکایی در منطقه بود، هدیه کردند.

سوال‌های زیادی وجود دارد که اعراب باید به آن پاسخ دهند:

1- کدام یک برای اعراب خطرناک‌ترند: آمریکا یا ایران؟ آنچه تا کنون می‌دانیم این است که امریکا تنها چهار پایتخت عربی را کنترل نمی‌کند، بلکه شانزده پایتخت را در سیطره خود دارد چرا اعراب درباره چهار پایتخت صحبت می‌کنند و در مورد دیگر پایتخت‌ها صحبت نمی‌کنند؟

2- ایران چگونه بر بیروت تسلط دارد در حالی که لبنان تجهیز رایگان به تسلیحات ایران را نپذیرفت و خود را تحت اراده تسلیحاتی آمریکا نگاه داشته است؟ ایران چگونه بغداد را کنترل می‌کند در حالی که صدر، که فراکسیون او در انتخابات عراق برنده شد، ایران را مورد انتقاد قرار داده است؟ و چگونه ایران صنعا را در کنترل خود دارد در حالی که آسمان آن در تسخیر عربستان است؟

3- چه کسی ثروت اعراب را غارت می‌کند: آمریکا و غرب یا ایران؟ مردم غرب غرق پول عرب و دلارهای نفتی هستند آن هم در ازای محافظت از رژیم‌های عقب مانده عربی که امنیت ملی عربی را همیشه در معرض تهدید قرار دادند.

4- چه کسی از صهیونیست‌ها علیه اعراب حمایت می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا به تجاوزات خود  ادامه دهند؟ آیا ایران یا کشورهای غربی است؟

5- چه کسی به عربستان اجازه داده تا یمن را نابود کند ولی ایران اجازه ندارد به یمنی‌ها کمک کند تا از خود دفاع کنند؟

6- چرا اعراب در برابر برنامه هسته‌ای ایران مقاومت می‌کنند، در حالی که علیه توسعه سلاح‌های هسته‌ای صهیونیست‌ها کاری نمی‌کنند؟

7- . آیا غربی‌ها، جهان عرب را نابود نکردند و به نام تشکیل کشوری جدید دست به ایجاد اقلیم هایی عربی زدند تا اعراب را تضعیف و به راحتی تحت تسلط خود بگیرند.

8- تفاوت میان نفوذ آمریکا و نفوذ ایران چیست؟ ما می‌شنویم که آیت الله خامنه‌ای اغلب خواهان وحدت و همکاری با کشورهای عربی برای حفظ امنیت و رفاه منطقه است در عین حال از  آمریکایی‌ها هم می‌شنویم که مدام علیه نیروهای مقاومت و به نفع رژیم صهیونیستی حرف می‌زنند.

9- اگر اعراب افزایش قدرت ایران را دوست ندارند چرا پول‌هایشان را برای توسعه توانایی‌های علمی، فناوری و ساخت هر آنچه از سلاح نیاز دارند و برای استقلال از کشورهای عربی به کار نمی‌گیرند؟ ایرانی‌ها می‌خواهند بازیگری مهم در صحنه بین‌المللی باشند در حالی که سران عرب ترجیح می‌دهند که ضعیف بمانند  تا همچنان مورد ترحم غربی‌ها قرار گیرند؛ غرب هم از اینکه عرب‌ها خزانه‌های خود برای غارت آن باز گذاشته‌اند احساس خوشبختی می‌کند.

حکام عرب از قدرت خوششان نمی‌آید آنها آماده اند با هر کشور عربی که می‌خواهد سرش را بالا بگیرد تا حرفی برای گفتن داشته باشد مبارزه کنند، آنها از همسایگانشان هم می‌خواهند کوتوله‌هایی مثل خودشان باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امنیت ملی ایران دولت استاندارد شیعه پایتخت فلسطین لبنان غزه بحرین کشورهای عربی یمن علمی و فناوری ایالات متحده عربستان امارات متحده عربی عراق سوریه عربستان سعودی قطر فرودگاه کشتی جاسوسی جهان دلار تروریسم لیبی خلیج فارس انتخابات ثروت پول کشورهای غربی جهان عرب رژیم صهیونیستی فناوری استقلال ایران جاسوسی دولت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند

به گزارش جماران؛ «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (30 فروردین) طی سخنانی با اشاره به ناامید کننده بودن مواضع کشورهای عربی و اسلامی در مورد مسأله فلسطین گفت: موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی در خط مقدم به گونه‌ای است که تمایلی به حمایت از فلسطین ندارند.

رهبر جنبش انصارالله یمن ادامه داد: عده‌ای سهل‌انگاری می‌کنند، عده‌ای دیگر در تجاوز شریک هستند و عده‌ای هم در چندین زمینه به دشمن کمک می‌کنند.

الحوثی گفت: جریان تکفیری یک جریان فتنه‌انگیز بزرگ است که ده‌ها هزار نفر به آن گرایش دارند، اما حرکت آن تحت عنوان جهاد، در مسیری اشتباه است.

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت : جریان تکفیری بیش از 4 هزار عملیات انتحاری در عراق تحت عنوان جهاد انجام داد.

وی افزود: جریان تکفیری در زیر پرچم اسلام اقداماتی جنایتکارانه از جمله ذبح بی‌گناهان با چاقو، مثله کردن اجساد و سر بریدن انجام داد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی نیز اظهار داشت: جنبش تکفیری با حمایت مالی گسترده رژیم‌های عربی و حمایت سیاسی و رسانه‌ای صدها هزار مسلمان را به شهادت رساند.

وی گفت: جریان تکفیری با دشمن اسرائیلی که از نظر نص قرآن اولین دشمن اسلام محسوب می شود، هرگز مقابله نکرد!

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت: تکفیری‌ها با این که هزاران نفر جنگجو و انتحاری داشتند، نه از لحاظ نظامی با فلسطین همراهی کردند و نه در سطح رسانه‌ای.

الحوثی همچنین گفت: رژیم سعودی و امارات حتی در رسانه‌های خود به در راستای منافع اشغالگران اقدام می‌کند و اظهارات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را کاملا پذیرفته‌اند.

وی افزود: رژیم سعودی و امارات، خود را رهبران و حامیان کشورهای عربی معرفی کردند، اما هیچ تلاشی برای حمایت از فلسطین نکردند.

الحوثی در ادامه گفت: اگر جهاد مردم فلسطین و مجاهدان مقاومت در لبنان نبود، شر دشمن اسرائیلی به همه کشورها سرایت می‌کرد.

رهبر انصارالله یمن بیان کرد: تجاوزات "اسرائیل" به باریکه غزه حتی در عید فطر نیز متوقف نشد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با جنایات و نسل کشی نمی تواند تصویر ارتشی پیروز را برای خود ترسیم کند

رهبر مقاومت یمن بیان کرد: جنایات اشغالگران در کرانه باختری برای بیرون کردن فلسطینی‌ها تشدید شده است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات ایران معادله جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد و به دوران مباحات رژیم صهیونیستی پایان داد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی تصریح کرد: فرانسه و انگلیس از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: ایران مجدانه تلاش‌های فراوانی برای ایجاد مانع و مهار این رژیم انجام داد.

الحوثی بیان کرد: پیشنهادهایی به برادران ما در ایران شد تا آنها را از پاسخ دادن منصرف کنند زیرا دشمنان نگران هر موضعی است که به نفع مردم فلسطین باشد.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند مردم فلسطین را منزوی کنند تا رژیم اسرائیل آزاد، آسوده، در امان و عاری از هرگونه خطری باشد.

رهبر انصارالله یمن گفت: متأسفانه برخی از کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی تأکید کرد: برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه و محاصره آن وجود ندارد.

وی افزود: پیشنهادات بسیاری از سوی آمریکا و افراد مرتبط با آن به برادران ایرانی ما ارائه شد تا آنها را از پاسخگویی منصرف کنند.

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: تمهیدات گسترده‌ای برای مقابله با پاسخ ایران وجود داشت و آمریکا رهبری این کار را بر عهده داشت.

الحوثی افزود: برخی از کشورهای عربی برای مقابله با واکنش ایران، همسو با کشورهای اروپایی اقدام کردند.

وی بیان کرد: مایه تاسف است که کشورهای عربی از دشمن اسرائیل محافظت می‌کنند و این اقدام، جنایت علیه مردم فلسطین است.

رهبر انصارالله یمن اظهار داشت: نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با پاسخ ایران و رهگیری موشک‌ها و پهپادهای آن، برای دشمن اسرائیلی، 7 کمربند و لایه امنیتی ساختند.

الحوثی تصریح کرد: پاسخ ایران از نظر شتاب، کمیت و کیفیت بسیار قوی بود.

وی ادامه داد: عملیات «وعده صادق» معادله جدیدی برای پاسخ به دشمن اسرائیلی ایجاد کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: دشمن اسراییلی ده‌ها سال است که عادت کرده به کشورهای عربی و اسلامی حمله کند اما پاسخی دریافت نکند و حداکثر در برخی موارد به سازمان ملل شکایت شود.

رهبر جنبش انصارالله یمن نیز بیان کرد: پاسخ ایران قواعد درگیری با دشمن را تعیین کرد بدین صورت که اگر بار دیگر حمله کند، با قاطعیت به او پاسخ داده خواهد شد.

وی گفت: جبهه حزب الله در دو هفته گذشته در معرض تشدید آشکار درگیری‌ها قرار داشت و تاثیر آن بر دشمن در حال افزایش است.

الحوثی ادامه داد: مقاومت از سوی جبهه عراق ادامه دارد همچنانکه در عملیات «وعده صادق» نیز مشارکت داشت.

وی گفت: یمن بالغ بر 14 عملیات در دو هفته از دریای سرخ تا اقیانوس هند را تدارک دیده.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: این 14 عملیات با 36 موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد انجام شد.

وی تاکید کرد: ما به آمریکایی ها، انگلیسی ها و سایرین قاطعانه اعلام می‌کنیم که هیچ کس نمی‌تواند عملیات ما را در حمایت از غزه متوقف کند.

او ادامه داد: دشمن به شکست خود و ضررهای اقتصادی بسیار زیاد اعتراف کرد.

الحوثی بیان کرد: خسارات اسرائیل در نتیجه ممانعت از عبور کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با آن همچنان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس و کشورهایی که خود را درگیر این قضیه کردند نیز متضرر شدند و میزان بیمه و قیمت‌ها افزایش یافته است.

الحوثی گفت: تنها راه‌حل به نفع همه، توقف حمله به غزه، پایان دادن به محاصره آن و تهیه فوری غذا و دارو است.

 

منبع: العالم

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تهدید رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران، تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای را محتمل می‌سازد
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود