Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب با تاکيد براينکه شعر فارسي همواره مملو از حکمت و اخلاق و در توليد و تعميق انديشه و اميد؛ نقش‌آفرين بوده است، گفتند: بايد اين روحيه و حالت در شعر امروز نيز برجسته و درخشان باشد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در شب ولادت با سعادت کريم اهل‌بيت حضرت امام حسن مجتبي عليه‌السلام جمعي از استادان زبان و ادب پارسي و شاعران جوان و پيشکسوت با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار با تحسين پيشرفت شاعران جوان در آراستن لفظي و معنايي اشعار، شعر فارسي را در طول تاريخ شعري «عفيف و محجوب» دانستند و تأکيد کردند: بکوشيد اين عفت و پاکي همچنان در شعر فارسي محفوظ و پايدار بماند.
ايشان گفتمان‌سازي و جريان‌سازي درخصوص مسائلي همچون «عدالت، مقاومت و ترويج فضائل اخلاقي» را از ديگر رسالت‌هاي شاعران برشمردند و افزودند: شعر فارسي همواره مملو از حکمت و اخلاق و در توليد و تعميق انديشه و اميد؛ نقش‌آفرين بوده است که بايد اين روحيه و حالت در شعر امروز نيز برجسته و درخشان باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش ها و سرمايه‌گذاري‌هاي مخالفان انقلاب براي منحرف‌ساختن شعر و سوق دادن آن به مسائلي همچون «سطحي‌نگري در انديشه، لاابالي‌گري در عمل، وادادگي در سياست و بي‌تفاوتي در مواجهه با دشمن» تأکيد کردند: بايد در مقابل اين تلاشها، «حکمت، جديت و کوشش و انضباط در عمل، ژرف‌نگري در انديشه، استحکام هويت و مجاهدت در مقابل دشمن» در اشعار برجسته شود.
ايشان همچنين سرود و ترانه خوب را در ايجاد نشاط و حرکت‌هاي اجتماعيِ مفيد، بسيار اثرگذار دانستند و خاطرنشان کردند: بايد از فرصت علاقه‌مندي مردم به شعر در جهت انتقال مفاهيم مورد نياز جامعه به بهترين شکل استفاده کرد.
در اين ديدار، 31 نفر از شاعران، اشعار خود را در حضور رهبر انقلاب اسلامي قرائت کردند.
همچنين پيش از مراسم، شاعران از نزديک با حضرت آيت الله خامنه‌اي گفت ‌وگو و آثار خود را به ايشان تقديم کردند.
در اين ديدار، نماز مغرب و عشاء نيز به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه ايشان افطار کردند.
شبد**1953**9122
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، چهارشنبه با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است