Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@02:24:35 GMT

بنزین در ژاپن گران شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۸۹۴۰۸

بنزین در ژاپن گران شد

مرکز اطلاعات نفت ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد به دلیل برخی بی ثباتی ها در خاورمیانه قیمت بنزین در این کشور به بالاترین نرخ در 41 ماه گذشته رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میانگین بهای خرده فروشی بنزین در ژاپن در هفته جاری برای نخستین بار از سه سال و پنج ماه گذشته از 150 ین یا حدود 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

38 دلار در هر لیتر فراتر رفت.

مرکز اطلاعات نفت ژاپن این افزایش قیمت را به نگرانی ها در مورد بی ثباتی در خاورمیانه پس از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران و اقدام برای انتقال سفارت این کشور در اسرائیل به بیت المقدس نسبت می دهد.

تاکایوکی نوگامی، اقتصاددان ارشد در شرکت ملی نفت، گاز و فلزات ژاپن گفت که در بازار همواره این دیدگاه وجود دارد که ذخایر نفتی ایران و ونزوئلا در آمریکای جنوبی احتمالا با نزدیک شدن فصل تعطیلات در نیم کره شمالی که قیمت بنزین در آن معمولا بالا است، کاهش می یابد و این نیز می تواند یکی از دلایل افزایش بهای بنزین باشد.

پس از عربستان، امارات، قطر و کویت ایران با تامین 6.2 درصد از نفت مورد نیاز ژاپن پنجمین صادرکننده نفت به این کشور آسیایی بوده است.

توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت امسال برخلاف هشدارهای جهانی از برجام خارج شد وی گفت که تحریم ها علیه ایران را نیز ازسر می گیرد.

طرف های دیگر برجام و بسیاری دیگر از کشورها از جمله چین با تصمیم ترامپ مخالفت کرده اند اتحادیه اروپا در نظر دارد با اجرای «قانون انسداد» از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا دفاع کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین ژاپن قیمت نفت برجام قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم

یک قطار باری حامل بنزین و پروپان در مرز دو ایالت آریزونا و نیومکزیکو از ریل خارج شد و آتش گرفت. 

آسوشیتدپرس گزارش داد این حادثه بعد از ظهر روز جمعه ۲۶ آوریل در منطقه لوپتون رخ داد. هیچ گزارشی از تلفات حادثه وجود ندارد. با این حال با توجه به شدت بحران احتمال کشته یا زخمی شدن عده‌ای وجود دارد.

به گفته پلیس محلی، در مجموع شش واگن در آتش سوخت. این انفجار تردد در بزرگراه بین ایالتی که یک مسیر کلیدی برای تردد بار است، محدود کرد.

لنا کنت، سخنگوی راه‌آهن BNSF گفت که کارکنان این شرکت در محل حضور دارند و در حال جمع آوری بقایای واگن‌های سوخته هستند. 

علت خروج از ریل در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • (ویدئو) آتش‌سوزی قطار حمل بنزین در آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم