Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الاخبار لبنان نوشت حملات خمپاره‌ای و موشکی فلسطینی های ساکن نوار غزه به شهرک های صهیونیست‌نشین که در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی صورت گرفت، حاوی این پیام به رژیم صهیونیستی، ریاض و آمریکاست که ملت فلسطین همچنان به گزینه مقاومت با رژیم اشغالگر صهیونیست پایبند است و به رغم فشارهای شدید، بعید است، تسلیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه در واکنش به ادامه حملات اسرائیلی ها، با هدف تلاش برای اِعمال معادله جدیدی برای نوار غزه، هدف بزرگترین حملات خمپاره ای (فلسطینی ها) از زمان پایان تجاوز صهیونیست ها موسوم به «صخره سخت» در سال 2014 قرار گرفت. در مقابل، اسرائیل حملات متقابل خود علیه نوار غزه را افزایش داد و در پی آن با حملات موشکی فلسطینی ها (بیش از صد موشک) مواجه شد تا پیام روشن و آشکاری به تصمیم گیرندگان سیاسی و امنیتی تل آویو بدهد؛ با این مضمون که شرایط دشوار منطقه به این معنا نیست که اسرائیل می تواند هر طور که می خواهد به نوار غزه حمله کند و پاسخی در واکنش به این حملات دریافت نکند.

در عین حال، تعرضات اسرائیلی ها محدودیت های آنها در گزینه ها و نگرانی از بهای دردناکی که برای این حملات پرداخت خواهد کرد و همچنین اولویت های خود در جبهه های دیگر را آشکار کرد. از نخستین دقایق؛ آشکار بود حملات خمپاره ای و سپس موشکی فلسطینی ها به شهرک های نزدیک به غزه بویژه پایگاه های نظامی با هدف سوق دادن اوضاع به یک درگیری گسترده بین اسرائیل و نیروهای مقاومت نبوده است بلکه این حملات پس از آن صورت گرفت که گروه های فلسطینی متوجه شدند سکوت در برابر ادامه حملات دشمن، آن را به حملات بیشتری تشویق می کند. در نتیجه گزینه بازدارندگی را در پیش گرفتند.

تصمیم (نیروهای مقاومت) برای واکنش متقابل به حملات اسرائیلی ها بر اساس تجارب متعددی است که ثابت شده است خودداری از پاسخ دردناک به دشمن به هر دلیل یا انگیزه ای، آن را نه تنها به ادامه حملات بلکه به افزایش آن سوق خواهد داد، در نتیجه نیروهای مقاومت فلسطین برای حفظ اوضاع امنیتی نوار غزه سیاست پاسخ حساب شده به حملات دشمن را در پیش گرفتند.

بی شک حملات متقابل فلسطینی ها، مقامات اسرائیل اشغالگر را که پیش بینی می کردند شرایط متفاوت نوار غزه مانع واکنش جدی و موثر نیروهای مقاومت خواهد شد و همین شرایط باعث خواهد شد نیروهای مقاومت گزینه های مشخص و محدودی اتخاذ کنند، غافلگیر کرد. از سوی دیگر، اسرائیل نمی تواند واکنش فلسطینی ها را نادیده بگیرد.

مقامات دشمن برای خودداری از واکنش های گسترده، انگیزه های متعددی دارند؛ اولا اینکه به این نتیجه رسیده اند که گروه های مقاومت غزه از عزم و قدرت لازم برای مقابله با حملات روز افزون دشمن برخوردار هستند و موشک هایی که به سوی شهرک های صهیونیست نشین شلیک کردند به خوبی بیانگر این واقعیت است. اینگونه حملات اسرائیلی ها منجر به درگیری های وسیعی خواهد شد که اسرائیل بویژه در شرایط کنونی به دنبال آن نیست. اسرائیل بر اساس درگیری های نظامی سابق به این نتیجه رسیده است که از طریق جنگ های زمینی، دریایی و هوایی نمی توان به سرعت، اوضاع را فیصله داد و این مساله در جنگ 51 روزه در سال 2014 به طور کامل آشکار شد.

در مقابل؛ گزینه حمله زمینی به نوار غزه علاوه بر اینکه برای نظامیان اسرائیلی هزینه بسیار زیادی خواهد داشت، باعث غرق شدن اسرائیل در باتلاقی خواهد شد که قادر نخواهد بود پیامدهای سیاسی و امنیتی آن را پیش بینی کند.

درباره شرایط سیاسی فعلی باید گفت اسرائیل تمایل دارد با فراغت و آرامش کامل با تهدید راهبردی ویرانگر در شمال و شرق مقابله کند و معتقد است هر گونه درگیری در جبهه جنوبی اسرائیل باعث فرسایش تلاش ها و منحرف شدن مسیر توجهات اسرائیل خواهد شد، البته شاید در آینده اوضاع به گونه ای شود که در یک زمان اسرائیل در چندین جبهه مشغول جنگ شود.

با توجه به این مسائل، اتفاقی نیست که اسرائیل تمایل داشته باشد مانع وخامت بیشتر اوضاع شود و این مساله در مواضع مقامات و گزارش های رسانه های آنها به خوبی به چشم می خورد اگر چه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده است که واکنش اسرائیل تند و شدید خواهد بود.

با همه این ها، هدف اسرائیل از حملات متقابل، حفظ بازدارندگی برتر و جلوگیری از تحریک نیروهای مقاومت برای انجام واکنش های شدیدی است که توانایی انجام آن را دارند و به اسرائیل نیز تاکید کرده اند همچنان اراده و شجاعت پاسخگویی مناسب به حملات اسرائیل را در اختیار دارند و پس از رد و بدل کردن حملات موشکی حساب شده، هر یک از دو طرف از پیام هایی که می خواستند به یکدیگر برسانند آگاه شدند.

به رغم همه آنچه گفته شد، اتفاقات اخیر حاوی پیام های بسیار عمیقی است که به «معامله قرن» نیز می رسد، این درگیری بیانگر این حقیقت است که ملت فلسطین همچنان به گزینه مقاومت با اسرائیل اشغالگر پایبند است و به رغم فشارهای شدیدی که با آن مواجه است بعید است تسلیم شود. به همین منظور انتظار می رود پژواک پیام های موشکی فلسطینی ها از تل آویو گذشته و به گوش عربستان سعودی و آمریکا نیز برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین

ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته به شهرک دیرالغصون در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری رود اردن یورش برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع رسانه ای از درگیری و تیراندازی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در اطراف منزل محاصره شده در این منطقه خبر دادند.

رسانه های صهیونیستی نیز گزارش دادند که صدای تیراندازی و انفجار هر از گاهی در این شهرک به گوش می رسد.

گردان شهدای الاقصی – طولکرم از درگیری‌های شدید رزمندگان این جنبش با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در اطراف خانه محاصره ‌شده در این شهرک خبر داد.

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که  بیش از 50 خودروی زرهی رژیم صهیونیستی شهرک دیر الغصون در طولکرم را به محاصره خود در آوردند و مقررات منع آمدوشد در آن برقرار کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر پس از محاصره و یورش به خانه‌ای در شهرک دیرالغصون در شمال طولکرم بخش‌هایی از آن را تخریب کردند.

نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاب

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل اعلام موجودیت کرد + فیلم
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن