Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به ایام ماه مبارک رمضان، ایام اعتکاف مساجد دانشگاه‌های سراسر کشور، مطابق سال‌های گذشته مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند و میزبان دانشجویان و اقشار مختلف مردم معتکف هستند.

با توجه به این موضوع که دانشگاه‌ها در این ایام تعطیل هستند با این حال این تعطیلی موجب نشده است که دانشجویان، علی‌الخصوص در دانشگاه‌های تهران، از میزبانی کردن معتکفین منصرف شوند و با قدرت بیشتر نسبت به سال‌های گذشته، این مراسم معنوی را برگزار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر دانشگاه‌های تهران، این مراسم در دانشگاه‌هایی دیگر نیز برگزار می شود.

دانشگاه تهران

مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه از  9 تا 11خردادماه در مسجد دانشگاه تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، مهلت ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف تا پایان امروز یکشنبه 6خردادماه است.
گفتنی است، محل ثبت نام دفترمسجد دانشگاه تهران است. دانشگاه علم  و صنعت مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه دانشگاه علم و صنعت از 22خرداد ماه تا 24 خرداد ماه است گفتنی است  آغاز این مراسم از 22 خرداد ماه سال جاری است و علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به مسجد دانشگاه مراجعه کنند. دانشگاه صنعتی شریف گفتنی است طبق روال هر ساله اعتکاف ماه رمضان این دانشگاه نیمه دوم خرداد 97در مسجد دانشگاه شریف برگزار می شود. دانشگاه خواجه  نصیر ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه دانشگاه خواجه نصیر در روزهای 21.22.23 ماه مبارک رمضان آغاز می شود.   دانشگاه خوارزمی برگزاری این مراسم معنوی به مدت 2 روز برای برادران از 12 خرداد تا 14 خرداد ماه  سال جاری و خواهران از 16 تا 18ماه جای برگزار می شود علاقه مندتان  می توانند به دفتر نهاد رهبری دانشگاه مراجعه کنند.   دانشگاه شهید بهشتی ثبت‌نام جامعه دانشگاهی شهر تهران اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در اعتکاف رمضانیه تا 13 خرداد ماه توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات صورت می‌گیرد و این مراسم معنوی که از 15تا 17خرداد ماه در محل مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود، با تشکیل حلقه‌های معرفتی، قرائت جمعی قرآن و ادعیه و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه همراه خواهد بود.

آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این مراسم معنوی، 13 خرداد ماه است و پذیرش معتکفین از ساعت 14 چهاردهم خرداد ماه آغاز شده و با افطار در مغرب هفدهم خرداد پایان می پذیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی

گفتنی است طبق روال هر ساله اعتکاف ماه رمضان این دانشگاه نیمه دوم خرداد 97 به مدت سه روز در تاریخ های 15،16،17 در  برگزار می شود.

دانش آموختگان دانشگاه های تهران    چهاردهمین اعتکاف رمضانیه هیات روضة الحسین (ع) به همت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های تهران به مدت سه روز از15 تا 17 خردادماه در مسجد جامع دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار می شود. برنامه‌های اعتکاف مساجد دانشگاه‌های سراسر استان تهران، به شرح زیر است:

گفتنی است برخی دانشگاه اعم از امام صادق(ع) ،علوم پزشکی تهران و اصفهان اطلاع رسانی در این خصوص انجام نداده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است

رئیس کمیسیون دانشجویی استان خراسان‌جنوبی گفت: دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ سیدمحمدرضا طالبی، امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در اولین جلسه کمیسیون دانشجویی استان در سال جاری، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که دشمن همواره در آن سرمایه‌گذاری کرده حوزه دانشجویی است و در این راستا با استفاده از فضای مجازی و سیاه نمایی، تلاش می‌کند بر ذهن دانشجویان و جوانان تأثیر بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک واجب شرعی و قانونی است، رعایت آن در محیط‌های دانشگاهی را ضروری خواند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه در حوزه مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب اساس کار اقدامات ایجابی است، متذکر شد: در این زمینه مسئولان دانشگاه‌ها باید برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و اقناعی را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: لازم است در صورت کشف حجاب از سوی برخی افراد در محیط‌های دانشگاهی علاوه بر تذکرات ایجابی، برخورد قانونی صورت گیرد.

طالبی با اشاره به آغاز ترم جدید تحصیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، خاطرنشان کرد: رؤسای دانشگاه‌ها باید تأمین رفاهیات و رفع مشکلات دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهند و با بهترین برنامه‌ریزی ممکن، نسبت به ارائه خدمات دانشجویی به دانشجویان اقدام کنند، چرا که هر یک از دانشجویان، همانند فرزندان ما هستند.

وی در بخشی از سخنانش به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف اشاره کرد.

طالبی از رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان خواست، ضمن رصد و مدیریت مشکلات و مسائل دانشجویان، همانند مرحله اول انتخابات، زمینه افزایش شور و نشاط سیاسی و اجتماعی را در بین دانشجویان و دانشگاهیان مهیا کنند.

کد خبر 744469

دیگر خبرها

  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ ۲ خرداد؛ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم ۲ خرداد برگزار می‌شو
  • ثبت‌نام آزمون بسندگی زبان عربی از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود
  • ۷ خرداد مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران سوم خرداد برگزار می‌شود
  • مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد
  • دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است
  • تجمع دانشجویی درحمایت از پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشجویی مردمی تا فتح قدس مقابل سردر دانشگاه تهران
  • شرکت حدود۳۰۰۰ دانش‌آموزخراسان رضوی در اعتکاف رمضانیه