Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@14:56:59 GMT

نرمش یک طرفه قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۰۸۰۲

نرمش یک طرفه قابل قبول نیست

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشکده علوم واندیشه سیاسی گفت: امام حسن(ع) در راه پیشبرد اسلام هیچگونه ترس و وحشت در وجود بزرگوارشان راه نمی یافت و در زمان حیات و حکومت امیرالمومنین(ع) دوشادوش آن حضرت در مشکلات شرکت داشت و مسئولیت های گوناگونی را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی در تاریخ به عنوان کریم اهل بیت شناخته شده افزود:‌البته مراد از کریم این نبود که ایشان تنها هدیه به مردم بدهند ،امام حسن(ع) نه فقط کریم بودند بلکه هر کس پیش ایشان می رفت ضمن اینکه تکریم می شد ،آبرویش هم حفظ می شد.

عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشکده علوم واندیشه سیاسی تاکید کرد: در روایت هست که وقتی کنیزی گلی به ایشان هدیه می کند ایشان این کنیز را به احترام محبتی که کرده آزاد می کند تا محبت بیشتری نماید تا کرامت ایشان را تضمین کند.

وی با بیان اینکه مبنای هدایت امام حسن (ع) بحث تکریم و اعطای کرامت به مردم است افزود: ایشان درزمانی که مردم مشکلات اقتصادی فراوانی داشتند سه بار مالشان راتقسیم کرده و به مستمندان دادند که این رویکرد اقتصادی در راستای کرامت بخشی به انسان معنا پیدا می کند.

حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی تاکید کرد: امام حسن علیه السلام ارزش های انسان را محور قرار دادند فلذا وقتی صحبت از معاویه و حاکمیت وی می شود به دلیل اینکه حکومت وی غیر کریمانه و طاغوتی بود با او کنار نمی آید چون ملاک ایشان حفظ ارزش های انسان بود.

وی با بیان اینکه حضرت هیچگاه مردم را وادار به یک امر نکرده و با مردم تعامل داشتند افزود:علی رغم اینکه خیانت هایی به ایشان شد اما حضرت کرامت انسانی را مد نظر قرار داد و دست از حکومت کشید و کنار رفت تا اساس اسلام باقی بماند و ظرفیت های اسلام در سالهای بعد گسترش یابد.

عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشکده علوم واندیشه سیاسی در مورد اینکه چگونه می توان در شرایط فعلی از سیره امام حسن(ع) بهره برد گفت:با یک مقوله در ادبیات فقهی مواجه هستیم تحت عنوان مصلحت و مراد مصلحت اسلام ، مسلمانان ،جامعه اسلامی و نظام اسلامی است که دارای اهمیت است.

وی یادآور شد:امام حسن وقتی مردم حاکمیت ایشان را درک نکرده و فریفته معاویه شدند به تعبیر مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه ای را انجام دادند و یک گام پس کشیدند و صلح نامه ای را به اجبار امضا کردند.

حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی با بیان اینکه حضرت عملا اعلام کرد که برای مصلحت اسلام عقب نیشنی می کند اما از اصول اسلام عقب نشینی نمی کند گفت:در چنین شرایطی بود که حاکم اسلامی بقای حاکمیت، و حفظ نظام را مد نظر قرار داد تا اسلام حفظ شود و حکومت از خطرات حفظ شود.

وی با بیان اینکه امروز هم باید مصلحت جامعه و اسلام لحاظ شود گفت:اگر زمانی به عللی مجبور به پذیرش قراردادی با نظام سلطه شدیم قطعا این قرارداد مقید به یکسری ضوابط و قواعدی است که رهبری آنرا قید کردند و خارج از این ضوابط ارزش ندارد.

عضو هیات علمی گروه سیاست پژوهشکده علوم واندیشه سیاسی یاد آور شد:همانطور که رهبری گفتند باید منافع حکومت اسلامی لحاظ بشود وگرنه اگر قرار باشد مصلحتی باقی نماند و فقط مصلحت نظام کفر لحاظ شود هر گونه نرمشی قابل پذیرش نیست.

منبع:جام جم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است