Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی، دبیر دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در این باره که دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس تا چه میزان توانسته است در رجوع شاعران به کتاب‌های دفاع مقدس و بهره بردن از آنها تاثیر داشته باشد، گفت: قطعاً‌ موثر بوده است؛ زیرا شعرا بر اساس مطالعاتی که داشتند باید به شعرسرایی می‌پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم جامعه امروز را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم. البته در عرصه دفاع مقدس به دلیل تقریظ‌هایی که مقام معظم رهبری بر کتب دفاع مقدس نوشتند و یاری نهادهای فعال در این عرصه، استقبال خوبی انجام شده است. باید تلاش بیشتری کرد که در آینده، این کتاب‌ها را به صورت گسترده‌تر منتشر کنیم و بتوانیم آثار هنری بیشتری را با توجه به آثار خاطرات در جامعه منتشر کنیم.

دبیر جلسه دیدار شعرای آئینی با رهبر معظم انقلاب درباره دلیل انتخاب کتاب‌های این دوره از کنگره درباره‌ نقش بانوان در دفاع مقدس، عنوان کرد: بانوان در عرصه دفاع مقدس فعالیت فراوانی داشته‌اند که متاسفانه برخی از این موارد با غفلت همراه بوده و کمتر به آن پرداخته شده است.

وی گفت: البته گهگاه کتابی نوشته و فیلمی ساخته شده است که یکی از هزار فعالیت بانوان در سال‌های دفاع مقدس است. بر این اساس تلاش می‌کنیم که در این کنگره، نقش بانوان در دفاع مقدس را برجسته کنیم و شاعران را به این عرصه سوق دهیم که آثار هنری خود را با الهام از خاطرات بانوان تدوین کنند. این موضوع به ویژه برای بانوان شاعر در این عرصه بسیار مطلوب است و می‌توانند آثار فاخری را در این عرصه تولید کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا فرهنگی ادب کتاب شعر دفاع مقدس زمانی کنگره زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه که صبح امروز برگزار شد گفت: تولیدات کارگران عزیز ما علی رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها برای کشور نقش آفرین است.

وی‌افزود: همان طور که رهبری بر آن تاکید فرمودند، تلاش‌ها و اقدامات کارگران ما باید امید آفرین باشد و همان طور که در شعار امروز این جشنواره آمده است، «ما پای کار ایران هستیم» و این شعار نشان از روحیه جهادی و ارزشمند کارگران، مدیران و کارفرمایان ماست.

رئیس جمهور اظهار کرد: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند و تلاش و فعالیت‌های کارگران ایرانی به عنوان محور همه تلاش‌ها در عرصه تولید محسوب می شود و نقش کارگران در آن بی بدیل است، لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد.

در حال تکمیل

کد خبر 6092960

دیگر خبرها

  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی