Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- حجت الاسلام رسول منتجب نيا با انتشار نامه اي خطاب به دبير کل حزب اعتماد ملي، از قائم مقامي اين حزب کناره گيري کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از کانال اطلاع رساني حزب اعتماد ملي، منتجب نيا در نامه استعفاي خود آن را به حوادث و حاشيه هاي پيش آمده در مجمع عمومي چهارم خرداد اين حزب مرتبط دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در اين نامه خطاب به دبير کل تاکيد کرده است: ‎«در پي حوادث تلخ و ناگوار کنگره در چهارم خرداد که از پيش برنامه ريزي شده و موجب توهين و هتک حيثيت افراد زيادي شد و اينجانب با تاکيد حضرتعالي و اصرار فراوان اعضاء حزب از سراسر کشور، در آن شرکت و سخنراني کردم و انتشار خبر آن، نامه استعفاي جنابعالي را بدنبال داشت».
منتجب نيا در اين نامه يادآور شده است: «از سال 93 شاهد زمزمه هايي از درون حزب و وسوسه هايي از بيرون آن براي متوقف کردن اين حرکت و به انحراف کشاندن اين راه با حذف جنابعالي و اينجانب بودم و هرچه خويشتن داري به خرج دادم، آن جريان قوت و وسعت و جسارت بيشتر يافت».
منتجب نيا در ادامه خاطر نشان کرد: برخي فعاليت در اين حزب را به «سکوي قدرت طلبي و نردبان نيل به پست ها و سمت هاي دولتي و حکومتي به هر قيمت که شده» تبديل کرده و به دنبال «تطميع و توزيع مناصب براي تقويت جايگاه خود» بودند و از اين رو اين حزب به «مرکز بداخلاقي و اختلاف افکني تبديل شد».
وي «تغيير و استحاله» حزب اعتماد ملي را به دليل کناره گيري رهبران آن «قريب الوقوع» دانست.
به گزارش ايرنا، دومين کنگره سراسري حزب اعتماد ملي پس از 10 سال تاخير، عصر روز جمعه (چهارم خرداد 97) در کانون توحيد تهران برگزار شد که شامل دو بخش بود؛ در بخش دوم که بايد کنگره حزب با اعلام مجري برنامه ها وارد دستور رسمي مجامع عادي و فوق العاده خود مي شد، با اختلاف نظر شديد مواجه شد و در نهايت بدون دستيابي به نتيجه مشخصي پايان يافت.
«رحمت الله بيگدلي» عضو شوراي مرکزي و اجرايي اين حزب پنجم خرداد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در مورد اين حوادث گفت: با توجه به وجود اختلاف در شوراي مرکزي، دبيرکل حزب اعتماد ملي برخي اختيارات خود را به شوراي اجرايي تفويض کرده بود اما برخي تخلفات قانوني و سهل انگاري که در مسير برگزاري کنگره انجام شد، مشکلاتي را در مجمع عمومي بوجود آورد.
وي افزود: در شوراي مرکزي حزب مصوب شده بود آيين ‌نامه ‌اي براي برگزاري کنگره تدوين شود که اين آيين نامه اي در10 صفحه و مشتمل بر 9 فصل و 52 بند و 42 تبصره تهيه شد اما شوراي اجرايي با تخلف‌ از مصوبه‌ شوراي مرکزي نه‌ تنها به اين آيين ‌نامه توجه نکرد، بلکه تصويب آن را هم ناديده گرفت چرا که برخي افراد مي‌خواستند کنگره دوم حزب بدون آيين نامه برگزار شود تا بتوانند هر آنچه که مي‌خواهند عملي کنند.
عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي گفت: مساله ديگر اين بود که اين افراد با توجيهات نادرست در پي اين بودند «آشکارا» در برگزاري کنگره تخلف کنند و با القاي نادرست به‌ شوراي مرکزي مبني بر اينکه برخي قصد حذف کروبي از دبير کلي را دارند، مي گفتند که کنگره نبايد به سمت انتخاب شوراي مرکزي برود چرا که در صورت چنين اقدامي مسئولان از اعضاي انتخاب شده، استعلام مي کنند و صلاحيت آقاي کروبي براي عضويت در شوراي مرکزي را رد مي‌ کنند.
حزب اعتماد ملي يکي از احزاب اصلاح طلب به شمار مي رود که حجت الاسلام مهدي کروبي در سال 1384 بنيان نهاد و تاکنون نيز دبير کل آن بود اما پس از بروز اختلاف در مجمع عمومي اخير حزب از اين مسئوليت کناره گيري کرد.
سيام*3202*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشت: تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب «نسل نو» با نگارش نامه‌ای از حضور در این حزب استعفا دادند.

تاکنون آلما فرامرزی، نوید خاصه باف و امیدعلی پورحسن سه تن از اعضای شورای مرکزی حزب نسل نو هستند که از عضویت در این حزب کناره‌گیری کردند.

«عدم برگزاری جلسه شورای مرکزی در یک سال گذشته» و «موضع‌گیری‌های ناصواب دبیرکل حزب» عمده دلایلی است که در نامه استعفای این اعضا دیده می‌شود.

دبیرکلی حزب نسل نو را مهدی اقراریان برعهده دارد. اقراریان از سوی اطرافیانش به اختلاف افکنی بین شورای شهر و شهردار تهران متهم شده است. 

منتقدان اقراریان می‌گویند وی با پوشش انقلابی وارد لیست شورا شد، اما مواضع وی در راستای اختلاف افکنی است به نحوی که غالبا مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار می‌گیرد. 

برخی دیگر با استناد به سامانه پیامکی حزب نسل نو، مدعی هستند که وی پس از انتخابات مجلس، این سامانه را جهت اختلاف بین رئیس مجلس و شهردار تهران فعال کرده است.

البته یک عضو شورای شهر به خبرنگار فارس گفت علت تغییر موضع آقای اقراریان ربطی به موضوعات سیاسی ندارد و تحلیل‌های در این زمینه اشتباه است.

وی افزود اختلافات پیش آمده عمدتا مربوط به مسائل شهری و سلایق مدیریتی است. مثلا آقای اقراریان با توجه به سکونتشان در منطقه ۸ شهرداری توقع داشتند که شهردار این منطقه با نظر وی انتخاب شود که عدم موافقت شهرداری با این موضوع آغازگر این اختلافات بوده است. در سایر موارد نیز اختلافات از همین تفاوت سلیقه هاست و بی جهت نباید آن‌ها را با عینک سیاسی تحلیل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟