Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@15:30:42 GMT

صعود به اورست بدون پا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۲۱۷۶

صعود به اورست بدون پا

کوهنورد 69 ساله بدون پا به قله اورست صعود کرد. آرزوکیهان

ایران آنلاین /شیا بویو وقتی برای نخستین بار قصد صعود به اورست را داشت هر دو پایش را در اثر سرمازدگی شدید از دست داد. اما بیش از دو دهه بعد از قطع پاهایش، تمریناتش را از سر گرفت تا به آمادگی کامل برای یک صعود دیگر برسد. در سال ۲۰۱۴ دوباره سعی کرد، اما باز هم به علت شرایط آب و هوایی بد مجبور شد بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین اتفاق در سال بعد و همچنین سال ۲۰۱۶ که تنها ۱۰۰ متر با قله فاصله داشت هم پیش آمد. اما وی در پنجمین صعودش به قله موفق شد اورست را فتح کند.بویو نخستین بار در سال ۱۹۷۵ سعی کرد اورست را فتح کند. اما وقتی تنها ۲۵۰ متر با قله فاصله داشت، آب و هوا بشدت بد شد و تیم را به مدت دو روز و سه شب متوقف کرد. این انتظار طولانی آسیب زیادی به کوهنوردان رساند و باعث شد برگردند و این صعود را به دفعه بعد موکول کنند. شیا هنگام بازگشت کیسه خوابش را به یکی از همراهانش داد که وضعش از او بدتر بود. متأسفانه این از خودگذشتگی باعث شد هر دو پایش را بر اثر سرما از دست بدهد.بویو در سال ۱۹۹۶ مبتلا به لنفوم، نوعی سرطان خون شناخته شد و این بار پاهایش را از بالای زانو قطع کردند. این ضربه سختی بود، اما کوهنورد بلندپرواز ماجرای ما هرگز تسلیم نشد و رویای فتح بلندترین قله جهان را از سر بیرون نکرد تا اینکه در 69 سالگی در پنجمین تلاشش برای فتح اورست موفق شد.

--- --- --- ---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ پاس همدان از ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه امروز در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج میزبان فولاد ب خوزستان بود، که در پایان تیم پاس ۲ بر یک حریف خود را شکست داد.

 گل‌های تیم پاس را رضا حسینی در دقیقه ۵۰ و نادر هوشیار در دقیقه ۸۵ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند.

تک گل فولاد ب خوزستان را هم امیرحسین لارزی دقیقه ۵۷ از روی نقطه پنالتی زد.

تیم پاس همدان با این پیروزی ۳۲ امتیازی شد و به رده ششم جدول گروه اول صعود کرد.

تیم آریان همدان هم که با ۳۱ امتیاز در رده هفتم گروه دوم قرار دارد، از ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه فردا، ۱۱ اردیبهشت در بندرعباس میهمان تیم رده ششمی و ۳۱ امتیازی فولاد هرمزگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خوشحالی ریکاردو اورسولینی به همراه مادربزرگش پس از صعود بولونیا به رقابت های اروپایی
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • کری ستاره بایرن برای رئال: در برنابئو صعود می‌کنیم
  • برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا و حذف بارسلونا در نیوکمپ (2010/4/28) / فیلم
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • صعود سپاهان به یک‌چهارم بعد از سه سال