Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قاضی محمد بخشی‌‌محبی افزود:  تخطی از ابلاغیه، دیروز در  کارگروه اضطراری در زمینه مقابله با آلودگی هوای مشهد از سوی دستگاه‌ها و نهادها مطابق با ماده 576 مورد بررسی قرار  گرفته است.

وی گفت: با محیط زیست خراسان رضوی مکاتبه داشته‌ایم تا مصوبات به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و خاطیان و سرپیچی‌کنندگان بلافاصله به حوزه قضایی معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی هم علاوه بر حفاظت محیط زیست به عنوان مدعی‌العموم در این پرونده‌ها گزارش را تکمیل می‌کند.

کیفیت هوای کلانشهر مشهد برای نخستین بار در  دو سال اخیر با افزایش غلظت ذرات معلق وارد وضع خطرناک آلودگی شد. دو کانون قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان عامل افزایش میزان گرد و غبار در هوای کلانشهر مشهد عنوان شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دادستان خراسان رضوی معاون دادستان خراسان رضوی آلودگی هوای مشهد شاخص کیفیت هوای مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران

 

علیرضا مزینانی درباره نخستین دستور کار جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تهران که بعد از ظهر روز گذشته و همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار « مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»  به ریاست معاون امور عمرانی استاندار روز گذشته در استانداری تهران تشکیل شد، گفت: نخستین دستور کار نشست روز گذشته کارگروه، گزارش اجرای پویش‌های بی‌زباله در سال ۱۴۰۲، شعار هفته زمین پاک سال ۱۴۰۳ و اجرای آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی بود که توسط دبیرخانه کارگروه ارائه و در این خصوص مقرر شد طرح‌ها و پویش‌های پاکسازی زباله  در هفته زمین پاک برای عرصه‌های  طبیعی مختلف استان، برنامه‌ریزی و با همکاری و هماهنگی کلیه شهرداران و دهیاران و سازمان‌های مردم نهاد اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین مصوب شد کلیه شهرداران و دهیاران، پلاستیک‌های پراکنده شده در مبادی ورودی شهرها و روستاهای تحت مسئولیت را جمع‌آوری و آن‌ها را در محل‌های دفن پسماند، مدیریت کنند، اظهارکرد: بر اساس مصوبه این کارگروه مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به عدم جمع‌آوری پلاستیک‌های مصرفی توسط کشاورزان در پایان فصل برداشت وایجاد معضلات محیط زیستی از جمله آلودگی خاک و آب، نسبت به اطلاع‌رسانی و ابلاغ ممنوعیت رهاسازی کلیه پلاستیک‌های مصرفی توسط کشاورزان، کاهش استفاده از پلاستیک در اراضی و استفاده از پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر حسب ضرورت اقدام کنند. 

مزینانی تصریح کرد: ابلاغ انجام برنامه‌های آموزشی و تبلیغی و اعمال مشوق‌های لازم  از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان برای کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تصویب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تعیین تکلیف نحوه مدیریت لجن‌های واحدهای چرمی، گل سنگبری‌ها و ماسه سوخته ریخته گری‌ها به ترتیب در شهرک های صنعتی چرمشهر، شمس آباد و عباس آباد را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد و افزود: پس از جمع‌بندی موضوع مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با استفاده از کلیه اهرم‌های در اختیار و هماهنگی و همکاری با شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی چرمشهر، شمس آباد و عباس آباد و واحدهای تولیدی و صنعتی مشمول، نسبت به رفع معضلات محیط زیستی ناشی از عدم مدیریت پسماندها ظرف مهلت سه ماه اقدام کنند.

مزینانی با اشاره به اینکه گزارش عملکرد سایت دفن پسماندهای ویژه و صنعتی استان در نشست از سوی سازمان همیاری شهرداری های استان و گروه پیشتازان محیط زیست آسیا ارائه شد، خاطر نشان کرد: در این خصوص مقرر شد بازدید از سایت دفن پسماندهای ویژه و صنعتی استان در اراضی هوشنگ آباد- عزیزآباد با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداری ری، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، اداره حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان همیاری شهرداری های استان، طی هفته آینده انجام شود.

وی ادامه داد: طرح درخواست‌های واگذاری اراضی مراکز دفن استان در کمیسیون مستندسازی نیز در کارگروه مطرح و مقرر شد دفاتر شهری و امور شوراها و فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران، نماینده سازمان‌های مدیریت پسماند و شهرداری‌های مرتبط با مراکز دفن استان، مستندات مورد نظر اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان را به منظور طرح درخواست‌های واگذاری اراضی مورد نظر در کمیسیون مستندسازی استان، ظرف مدت یک ماه آینده ارائه کنند،به نحوی که کمیسیون استانی را طی کنند و موضوع به کمیسیون  ملی ارجاع شوند.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: همچنین مصوب شد طی هفته آینده، جلسه‌ای در استانداری تهران و با ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و حضور مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، تشکیل و مستندات و نحوه محاسبه خسارت اراضی آراد کوه و گود آبعلی، بررسی شود. عدد مورد توافق برای خسارت، مبنای تصمیم گیری کارگروه خواهد بود. 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران مزینانی خاطرنشان کرد: در صورت عدم حصول توافق، موضوع در کارگروه حل اختلاف فی مابین دستگاه‌های دولتی مطرح و ظرف مدت یک ماه، تعیین تکلیف می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • سرمایه‌ گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران
  • هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است
  • تحویل ۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی
  • ۳ ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد