Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:42:26 GMT

انتقال آب از سد میناب به بندرعباس قطع می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۲۵۰۹

انتقال آب از سد میناب به بندرعباس قطع می شود

بندر عباس - ایرنا- مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان گفت: کانال های آب در میناب به لوله تبدیل و انتقال آب از سد استقلال این شهرستان به بندر عباس قطع می شود.

به گزارش ایرنا، هوشنگ ملائی روز پنجشنبه در نشست شورای منابع شهرستان میناب اظهار کرد: برنامه آبی برای سال 97و 98 شهرستان میناب در حال انجام است.
وی افزود: یکی ازدغدغه های مردم منیاب تامین آب شرب در این شهرستان است که در اولویت های اصلی آب منطقه ای هرمزگان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان تصریح کرد: اقتصاد میناب وابسته به کشاورزی بوده و برنامه ریزی ها برای افزایش بهره وری آب صورت گرفته است.
ملائی ادامه داد: با تفاهم نامه که بین آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان انعقاد شده در حال تبدیل کانال های آب به لوله و ایجاد آبیاری تحت فشار در شهرستان میناب هستیم.
وی خاطر نشان کرد: مرحله نخست این طرح در شمال میناب آغاز شده که درمرحله های بعدی در مرکز و جنوب میناب انجام می شود.
این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود به خواسته مردم و وزارت نیرو که کاهش برداشت آب از میناب به بندرعباس اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر عمده برداشت آب از میناب به صورت چشم گیری کاهش یافته است .
ملایی بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در چند ماه آینده سطح برداشت آب از میناب از 25 درصد به 10 درصد کاهش می یابد و نیز در درمرحله بعد به صفر می رسد.
مدیرعامل آب منطقه ای استان هرمزگان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی که در استان هرمزگان حاکم است با هماهنگی های صورت گرفته قرار شد از چاه های میناب استفاده نشود و آن را برای تامین آب شرب شهرستان میناب نگه داشته ایم.
ملائی یاد آور شد: برای عبور از تابستان خشک و حفظ باغ های میناب با تجهیز چاه ها برای تامین آب باغ های این شهرستان اقدام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به خواسته مردم میناب که از سد سرنی میناب سهمی داشته باشند ابراز امیدواری کرد: در این زمینه برنامه ریزی های
لازم در دست بررسی است وهمچنین در حال مطالعه احداث سد برروی رودخانه زرانی این شهرستان هستیم.
سد استقلال میناب با قدمت به 4 دهه وظرفیت 250میلیون متر مکعب تامین کننده آب شرب و کشاورزی میناب، بندرعباس و بندر خمیر براثر 18سال خشکسالی وکم بارشی این روزها نفس های آخر خود را می کشد.
7194/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انتقال آب ميناب هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی

مسیح الله مرادی رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس  گفت: با همکاری حامیان ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان توزیع شد.

وی افزود:  ارزش هر بسته معیشتی شامل برنج، روغن، سویا، قند، شکر، عدس، نخود و ماکارونی  ۸۰۰ هزار تومان  است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: در حاا حاضر هزار و ۵۳۸ یتیم و فرزند محسنین از حمایت‌های مادی و معنوی خیران و حامیان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • افزایش ظرفیت تامین آب شهر و روستا‌های حاشیه بزمان
  • کشف ۲۹هزار لیتر سوخت قاچاق درمحور بندرعباس - میناب
  • اسکان بیش از ۲۵۰ هزار مسافر در بوستان‌های شهر بندرعباس
  • توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • سد «سقزچی» سرریز شد / وضعیت مطلوب سدهای معیشتی نمین
  • وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور حاجی آبادبه بندرعباس
  • اسکان بیش از ۲۶ هزار فرهنگی در ستاد‌های اسکان هرمزگان