Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@12:33:24 GMT

پنج هزار کنتور طرح فهام در استان بوشهر نصب شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۳۰۳۱

پنج هزار کنتور طرح فهام در استان بوشهر نصب شد

خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا- معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزيع نيروي برق استان بوشهر گفت: نصب و راه اندازي کنتورهاي فهام (فراسامانه هوشمند اندازه گيري و مديريت انرژي) از اولويتهاي وزارت نيرو است که تاکنون پنج هزار کنتور در اين استان نصب شده است.

به گزارش ايرنا، نادر تميمي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان بوشهر اولويت نصب اين کنتورها براي مشترکان صنعتي بعنوان پرمصرف ترين مشترکان برق تعريف شده که اين مهم در کنترل پيک بار برق استان تاثير بسزايي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: مديريت تقاضا با ارسال نرخ به مشترکان و تشويق آنها به کاهش مصرف، مديريت تقاضا از طريق کاهش ديماند و يا قطع برق مشترکان معين در شرايط بحراني شبکه، افزايش قابليت اطمينان شبکه توزيع با تشخيص سريع خطاي شبکه توزيع، خواندن خودکار و قطع و وصل از راه دور کنتورها، سهولت توسعه و ارتقاي سيستم در آينده از مزيت هاي مهم اجراي طرح فهام است.
تميمي در ارتباط با سرمايه گذاري هاي صورت گرفته در توليد انرژي برق در استان بوشهر گفت: با بيش از پنجاه سرمايه گذار تبادل موافقت نامه انجام شده ولي عمده آنها به دليل کمبود نقدينگي موفق به اجرايي کردن طرح هاي خود نشدند.
وي اظهار کرد: در زمان حاضر هر کيلووات ساعت برق 529 ريال به مشترکان فروخته مي شود اين درحالي است که برق توليدي به وسيله سرمايه گذاران بخش خصوصي بسيار فراتر از اين رقم و به مدت 20 سال بطور تضميني خريداري مي شود.
7212/4047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: باید در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی ایجاد کرد تا مردم با آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی کشور، در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و آینده‌دار مشارکت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بین‌المللی فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی چون نمایشگاه اکسپو و حضور فعال شرکت‌های ایرانی و همچنین استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، سهم ایران در بازارهای صادراتی را افزایش خواهد داد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک بسیاری نماید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی دارای جذابیت باشد، که بخشی از این قابلیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران، عرضه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل، گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه عظیم پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر ایجاد شده است، و حضور شرکت‌های فعال صنعتی منطقه پارس در این نمایشگاه، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تجار خارجی قرار گرفته است.

وی عسلویه و منطقه پارس جنوبی را یکی از منابع درآمدی و ارزآوری کشور برشمرد، و افزود: سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی منطقه پارس از فرصت‌های عرضه و معرفی خود در صنایع نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای توسعه اقتصادی و تجاری خود بهره ببرند.

کد خبر 6096854

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید