Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@11:51:01 GMT

معرفی غدیر، مسوول دغدغه‌مند نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۳۳۵۸

معرفی غدیر، مسوول دغدغه‌مند نیاز دارد

خبرگزاری شبستان: مسوول موسسه غدیرشناسی اصفهان با تاکید بر اهمیت معرفی غدیر گفت: معرفی غدیر یک الزام است که نیاز دارد تا زمانی که تبدیل به بحران نشده مدیریت شود و این کار به مسوولان دغدغه‌مند نیازدارد.

احمد ملکوتی‌خواه، مسوول موسسه غدیرشناسی اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت درباره فعالیت‌های این موسسه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان اظهار داشت: موسسه غدیرشناسی از سال ۹۱ و با هدف معرفی جایگاه امامت و ولایت با رویکرد آموزشی است و تفاوت آن با سایر موسسات مذهبی که این هدف را دنبال می‌کنند، رویکرد آموزشی آن است در حالی که رویکرد دیگر موسسات بیشتر تبلیغاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره فعالیت‌های این موسسه ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت این موسسه برگزاری کارگاه‌های غدیرپژوهی است که در بسیاری از استان‌ها وشهر‌های کشور برگزار می‌شود؛ همچنین علاوه بر این کارگاه‌ها، موسسه غدیرشناسی  فعالیت‌های فرهنگی مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به مسابقات کتابخوانی مثل مسابقه «شیعه پاسخ می‌دهد» که از کتابی با همین عنوان و با موضوع پاسخ به ۱۰ شبهه رایج درباره اختلافات شیعه و سنی نوشته آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار می‌شود. این مسابقه به دو صورت گروهی که به صورت حضوری و نیز تک نفره که به صورت مجازی و غیر‌حضوری برگزار می‌شود.

 

مسئول شعبه اصفهان موسسه غدیرشناسی به توضیح فعالیت‌های دیگر فرهنگی این موسسه پرداخت و ادامه داد: «مباهله» عنوان یکی دیگر از مسابقاتی است که در موسسه غدیرشناسی اصفهان در ۸ بخش از جمله فیلم کوتاه، مقاله پژوهشی وغیره و نیز مسابقه دیگری پیرامون زندگی علامه امینی، نویسنده کتاب گرانسنگ الغدیر و با همکاری شبکه قرآن سیما برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت غدیر‌شناسی اصفهان به طور کامل از جزئیات برنامه‌ها و مسابقات آگاهی پیدا کنند.

 

وی به خصوصی بودن این موسسه اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که موسسه غدیرشناسی یک نهاد خصوصی است، طبیعتاً بخشی از فعالیت‌های آن به مسائل مالی و جذب حامی اختصاص می‌یابد از جمله طرح «نذر غدیر» که طرحی است برای جذب کمک‌های نقدی برای فعالیت‌های موسسه و رویکرد موسسه در این باره این تست که مبالغ جمع‌آوری شده در هر شهر، در همان شهر هزینه شود در همین راستا افرادی که تمایل دارند می‌توانند با مراجعه به غرفه موسسه در نمایشگاه قرآن، کارت‌های نذر کتاب را دریافت و به فعالیت‌های موسسه کمک نمایند.

 

ملکوتی‌خواه درباره حضور موسسه غدیرشناسی در نمایشگاه‌ قرآن اصفهان افزود: خوشبختانه موسسه غدیرشناسی باتوحه به در راستای رویکرد‌های خود، حضور در نمایشگاه‌‌ها را نیز در برنامه دارد و در شهرهیی که در آنها نمایشگاه قرآن برپا می‌شود، در آنها شرکت می‌کند و با هدف مقابله با جریان‌های فکری تکفیری و غیراسلامی مسمومی که جامعه اسلامی را چند سال است درگیر کرده، به تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های خود می‌پردازد.

 

وی با تاکید بر لزوم معرفی هرچه بهتر جریان غدیر توضیح داد: درسنامه فعالیت‌هایی که در موسسه غدیر انجام می‌شود از پیش تعیین شده است ولی سخت‌کوشی و دغدغه‌مندی مردم و مسئولان و متولیان فرهنگی را می‌طلبد و باید پیش از اینکه مسئله‌ای تبدیل به بحران شود آن را مدیریت کرد و در این زمینه موسسه غدیرشناسی آمادگی دارد در راستای شناسایی معارف اهل.بیت با دیگر دستگاه‌های فرهنگی همکاری کند.

 

مسئول موسسه غدیرشناسی اصفهان با ابراز گلایه‌مندی از نحوه برخورد برخی دستگاه‌ها تصریح کرد: ما آمادگی هرگونه همکاری را با دستکاه‌های فرهنگی داریم و در این راستا جلسات و تعاملاتی نیز داشته‌ایم اما متاسفانه برخی مسئولان تنها به دادن چند وعده بسنده می‌کنند  که انتظار می‌رود قدری بهتر برخورد کنند.

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نمایشگاه قرآن نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان مسجد دولت کانون های مساجد برجام علی لاریجانی مسجد طراز اسلامی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان نمایشگاه قرآن و عترت نمایشگاه قرآن کریم عید غدیر خم عید غدیر نمایشگاه قرآن غدیر خم غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست

فرماندار شهرستان خوروبیابانک گفت: مدیریت بحران این شهرستان از امکانات کافی برخوردار نیست و نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد و این خواسته مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، احمدرضا طحانی ظهر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با حضور منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان خوروبیابانک با توجه به پراکندگی روستاها و وسعت زیاد آن، نیاز به امکانات امدادی دارد.

وی افزود: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که برای مقابله با حوادث احتمالی مخصوصاً سیل در شهرستان وجود دارد، بسیار اندک است و در صورت وقوع حوادث، این شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که این شهرستان نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد.

طحانی محرومیت‌زدایی را مهمترین نیاز مردم این خطه از استان اصفهان عنوان و تصریح کرد: با وجود اقدامات بسیار در شهرستان خوروبیابانک، همچنان بحث محرومیت قابل لمس است که انتظار می‌رود برای خروج از مشکلات به این شهرستان توجه ویژه شود.

مسئولان اصفهان صدای مردم خوروبیابانک را نمی‌شنوند

حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی، امام جمعه شهرستان خوروبیابانک نیز تصریح کرد: با گذشت چند سال از افتتاح بیمارستان محروم این شهرستان، مسئولان استانی صدای این مردم را نمی‌شنوند و بارها از تریبون نماز جمعه در این خصوص صحبت شده است.

وی ادامه داد: آنچه که این مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تقاضا دارند تجهیز کامل بیمارستان و حضور پزشک متخصص است.

امام جمعه شهرستان خوروبیابانک گفت: کاهش تعرفه برق منطقه گرمسیری یکی از مطالبات بحق و جدی مردم شهرستان خوروبیابانک است.

کد خبر 748455

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا