Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@09:23:15 GMT

دخانیات تنها صنعتی که تحریم نمیشود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۳۹۲۶

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات: تنها صنعتی که در سال‌های اخیر سودآور بوده و توانسته در عرض ۶ سال بین ۷ تا ۹ کارخانه بزرگ در کشور ایجاد کند صنعت دخانیات است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر محمدرضا مسجدی گفت: تنها صنعتی که در سال‌های اخیر سودآور بوده و توانسته در عرض ۶ سال بین ۷ تا ۹ کارخانه بزرگ در کشور ایجاد کند صنعت دخانیات است و خارجی‌ها استقبال عجیبی برای مشارکت در این امر داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات افزود: خارجی‌ها در هیچ صنعت و تولیدی در داخل کشور ما به این حد مشتاق برای مشارکت و ورود نیستند و این یک هشدار جدی برای ماست.

وی گفت: بر اساس برنامه ۲۰ ساله کشور ما باید ۲۵ تا ۳۰ درصد از مصرف دخانیات خود را کاهش دهیم، اما اکنون در دو سمت متفاوت پیش می‌رویم، گروه اول جامعه پزشکی است که تلاش دارد استعمال دخانیات را کاهش دهد و عرضه را قانونمند کند و در سوی دیگر تجارت و صنعت که همیشه در مقابل سلامت هستند، البته در دنیا هر جا رقابت بین صنعت و سلامت باشد، باید کفه ترازو به نفع سلامت مردم باشد.

وی که جایزه سال سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرده درباره معیار‌های اخذ این جایزه افزود: نماینده رئیس سازمان بهداشت جهانی ۳ موضوع را به عنوان دلیل اعطای این جایزه مطرح کرد، اول اینکه ما با کمک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واردات توتون‌های معسل و معطر را ممنوع کردیم، اما وارد کننده‌ها شکایت کردند، این توتون‌های معسل و معطر دارای انواع مواد افزودنی و روان گردان بودند که در نهایت در دیوان عدالت اداری با دفاعیه‌ای که انجام دادم، رأی به نفع ممنوعیت تولید و واردات توتون‌های معسل صادر شد، این موضوع بازتاب بین المللی داشت.

مسجدی با اشاره به معیار دوم سازمان جهانی بهداشت گفت: عامل دوم اجرای طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات در مدارس) بود که از سال ۱۳۹۵ در شهرستان ورامین آغاز کردیم و نتایج آن بسیار عالی بود، این طرح به عنوان یک الگو در سطح ملی و جهانی قابل اجرا است.

وی افزود: موضوع سوم بحث کنترل بیماری‌های غیرواگیر است که ۴ بیماری اصلی شامل بیماری‌های قلبی - عروقی، سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت منشاء اصلی مرگ و میر‌ها در کشور ما هستند و ما برای پیشگیری از آن‌ها شبکه‌های متعددی را در کشور ایجاد کردیم.

دکتر مسجدی گفت: تمام این موارد در امتیازبندی سازمان بهداشت جهانی و انتخاب من به عنوان دریافت کننده جایزه سال سازمان بهداشت جهانی موثر بوده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: دخانیات سیگار تحریم رشد ضرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ ظهر امروز جمعه پرسنل سازمان طی تماس با سامانه ۱۲۵ سریعا جهت اطفا حریق یک باب مغازه به چهارراه دروازه فارسان اعزام شدند.

شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و نهایتا حریق که ساختمان‌های مجاور را نیز تهدید می‌کرد، اطفا شد.

بیشتر بخوانید

مهار آتش سوزی تعمیرگاه در فناوران شهرکرد

انفجار شدید باعث تخریب بخشی از این ساختمان شده بود.

علت این حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم