Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:46:39 GMT

فلسطینی ها آماده کمک به آزادسازی جنوب سوریه هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۴۰۹۷

فلسطینی ها آماده کمک به آزادسازی جنوب سوریه هستند

دمشق- ایرنا- همزمان با آمادگی ارتش سوریه برای آزادسازی قسمت هایی از استان های درعا و القنیطره در جنوب این کشور از دست تروریست های مورد حمایت جبهه غربی- عربی - صهیونیستی، فرمانده تیپ فلسطینی قدس با حضور در مناطق هم مرز با جولان اشغالی سوالاتی را درباره عملیات آینده این گروه و نیروهای مقاومت در ذهن ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، صفحه اصلی تیپ قدس امروز (پنجشنبه) تصاویری را از 'محمد السعید' فرمانده خود منتشر کرده که بر یکی از تپه های مشرف به دشت حوران و جولان اشغالی ایستاده است.
برخی رسانه های مخالف سوریه به نقل از منابعی در جنوب این کشور اعلام کردند که السعید در دو روز گذشته از شهرک الحضر و دو شهر البعث و خان ارنبه و مناطق مرزی جولان اشغالی دیدن کرده است.
به گفته این منابع، السعید وعده عملیاتی بزرگ و در عین حال آسان داده و گفته است: این نبرد با توجه به نزدیکی در مرز سرزمین های اشغالی دارای طعم و رنگی دیگری است.
السعید افزود: 23 یگان درحال آماده شدن برای این عملیات هستند.
تیپ قدس یک تشکیلات فلسطینی است که مقراصلی آن در استان حلب قرار دارد. این تیپ در سال 2013 پس از هماهنگی با جبهه مردمی برای آزادی فلسطین برای مقابله با گروه های تروریستی در سوریه تشکیل شد و تاکنون تلاش های زیادی در این مسیر داشته است.
بلندی های جولان٬ منطقه ای کوهستانی است که در جنوب غربی ترین بخش خاک سوریه واقع شده و از نظر تقسیمات اداری از توابع استان قنیطره سوریه است؛ این منطقه تنها 70 کیلومتر از شهر دمشق فاصله دارد.
رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگی از بلندی های جولان را که متعلق به سوریه است٬ به اشغال خود در آورد.
پس از آزادسازی غوطه شرقی در 25 فروردین سال جاری و همچنین اردوگاه یرموک و منطقه حجرالاسود در جنوب دمشق در 31 اردیبهشت از دست تروریست ها، ارتش سوریه و نیروهای همپیمان عزم خود را برای آزادسازی دو استان جنوبی سوریه یعنی درعا و القنیطره جزم کرده اند، عملیاتی که موجب نگرانی جبهه غربی- عربی - صهیونیستی شده است.
خاورم**8005** 1723

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه فرمانده فلسطيني قنيطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

به گزارش المیادین، مناطق اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «عیتا الشعب»، «یارون»، «المحمودیه»، «العیشیه» و ارتفاعات «جبل ابو راشد» هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

این حمله پس از آن رخ می‌دهد که حزب الله با موشک برکان به پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی حمله کرد.شامگاه دوشنبه حزب الله لبنان مناطقی از شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات سنگین موشکی و راکتی قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کردند حدود ۳۵ راکت شلیک شده از طرف لبنان به عین زیتیم اصابت کرد.پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کرده بودند حداقل ۲۰ راکت از جنوب لبنان به منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که در آستانه عید فصح (پسح)، ۲۰ راکت به سوی صفد شلیک شد.

به دنبال این حمله، آژیر خطر در برخی از شهرک‌های منطقه الجلیل غربی از بیم نفوذ پهپاد‌های مقاومت به داخل سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.شبکه ۱۴ تلویزیون این رژیم نیز از رهگیری و سقوط چند شی پرنده در شهر صفد پس از به صدا درآمدن آژیر خطر خبر داد.

شبکه المیادین نیز در خبری اعلام کرد یک فروند موشک شلیک شده به طرف شهر صفد در منطقه الجلیل علیا به یک هدف نظامی رژیم اشغالگر اصابت کرده است.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت لبنان نیز گزارش داد که حزب الله صحنه‌هایی از هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد. این حمله با موشک «برکان» صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • شلیک 35 موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • فیلم/ لحظه عملیات استشهادی دو فلسطینی در قدس اشغالی
  • اولین تصاویر از لحظه عملیات استشهادی دو فلسطینی در قدس اشغالی + فیلم
  • اولین تصاویر از لحظه عملیات استشهادی دو فلسطینی در قدس اشغالی
  • حزب الله پهپاد اسرائیلی را در جنوب لبنان سرنگون کرد