Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:مبلغ بین المللی حوزه گفت: امروزما به سفره کرامت امام حسن(ع) نیاز داریم کمک وکرامت این نیست که مادست یک یتیم رابگیریم بلکه باید قلبی سترگ برای اعطا و بخشش داشته باشیم حتی اگرفقیر نباشد باید فرهنگ بخشش دروجود انسان وجامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی استاد حوزه علمیه قم و مبلغ بین المللی حوزه در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: بزرگ ترین نکته در زندگی امام حسن علیه السلام در دنیای امروز که خشونت همه جای آن را فرا گرفته است به خصوص جهان اسلام که مسلمانان به جان هم افتاده اند موضوع  صلح امام حسن(ع) است که با رفتار خود دیپلماسی همراه با عزت در مسیر صلح را به ما  یاد می‌دهند و ما در این فضا به صلحی که امام حسن علیه‌السلام داشتند نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کرامت امام حسن علیه السلام یکی از ویژگی های مهم اخلاقی ایشان است که چندین بارمالشان را تقسیم کردند حتی سفرهای حج را که می رفتند برای خدمت به مومنان بود تا دست بیچارگان را بگیرند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز ما به سفره کرامت امام حسن(ع) نیاز داریم آسیب‌هایی که در جامعه هست افرادی که نیازمند کمک هستند، زلزله هایی که خانواده آنها آسیب دیده است همه نیازمند کرامت وبخشش امام حسن(ع) هستند .

 

وی تصریح کرد: کمک وکرامت تنها این نیست که ما دست یک یتیم را بگیریم بلکه نکته مهم کرامت این است که ما قلبی سترک برای اعطا و بخشش داشته باشیم حتی اگر فقیر نباشد باید فرهنگ بخشش در وجود انسان وجود داشته و انسان دل بزرگ داشته باشد .

 

مبلغ بین المللی حوزه اظها داشت: امام حسن علیه السلام دل بزرگ داشتند هر چه دشمن بد می گفت ایشان تحمل می کردند همه اینها نشانه این است که ایشان دل و قلبی بزرگ داشتند.

 

حجت الاسلام جهانگیری یاد آور شد: امام حسن(ع) فرهنگ مدارا با دیگران را به خوبی می‌دانستند و با بدخلقی هایی که از یاران می‌دیدند مدارا می کردند و امام حسن (ع)  با فرهنگ اهل بیتی همه نگاه‌ها را متوجه خود کرد.

 

وی خاطر نشان ساخت: امام حسن(ع) این کار را کرد تا انقلاب بزرگی به نام عاشورا رخ دهدو اگر نبود کربلا دیده نمی‌شد و اگر کربلا در سترگ تاریخ مانده است امام حسن(ع) زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن دوره را فراهم کردند.

 

مبلغ بین المللی حوزه عنوان کرد: اگر ما امروز می‌خواهیم کاری نتیجه بخش انجام دهیم باید برنامه ریزی کنیم تا اقدامات ما نتیجه مهمی بدهد.

 

حجت الاسلام جهانگیری با بیان اینکه متاسفانه ما همیشه می خواهیم همه چیز را به نام خودمان بسازیم و نام خودمان باشد گفت: امام حسن (ع) یاد دادند کاری کنیم هر چند نام و ثمرش به نام دیگری باشد و این فرهنگ را باید برای مدیران ایجاد تا در یک ریل حرکت کنندو اگردر جایی که احساس کردیم می‌توانیم کار را به کس دیگری واگذار کنیم به دیگران بسپاریم و پیگیر کارها باشیم میتوانیم بگوییم موفق عمل کرده ایم.

 

 وی ابراز داشت: ما وقعا می توانیم در شرایط کنونی امروز از همه چیز امام حسن (ع) از جمله، کرامت، مدارا با یکدیگرو ایستادگی بر موضع قدرت، درس بگیریم.

 

امام حسن(ع) با دیپلماسی، عزت و قدرت دشمن را به افتضاح کشاندند

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: ما امروز در  جامعه کنونی خود به کرامت نیاز داریم چرا که هستند افرادی که به نان شب نیازمندند و باید ببینیم و به آنها کمک کنیم و نهادهای خیریه ای به نام امام حسن که الگوی کرامت بودن تاسیس شود تا با برنامه های مختلف افراد را تحت حمایت خودشان قرار دهند.

 

مبلغ بین المللی حوزه گفت: موضوع  دوم مدارا با یکدیگر است بخشی از پرونده های قضایی به خاطر عدم وجود مدارا با یکدیگر است ما باید به یکدیگر مهربان باشیم تا بتوانیم با مدیریت درست مشکلات را مرتفع سازیم.

 

وی افزود: امام حسن علیه السلام به ما یاد داد که در عین عزت می توان بر مواضع قدرت ایستاد و دشمن را با دیپلماسی به افتضاح رساند همچنان که رهبر درباره برجام فرمودند که آمریکا ثابت کرد که بد عهد است و امام حسن(ع) با صلح خود نشان داد که دشمن بد عهد است و ثابت کرد که معاویه به بندهایی که خودش گفته بود رعایت نکرد و عهد خود را شکست چنان که در زمان امام حسین (ع) دشمنان اصول انسانی را زیر پا گذاشتند وامام حسین فرمودند اگر دین ندارید آزاد مرد باشید.

 

مبلغ بین المللی حوزه ابراز داشت: فرهنگ امام حسن (ع) در عرصه دیپلماسی امروز به گونه ای باشد که فرهنگ ابتکاری دشمن را رد کنیم ودشمنان  بدانند که فرهنگ امام حسن(ع) فرهنگی است که به دنبال غلبه می باشد چنانچه دشمن امروز ارزشهایی را که خودش در سازمان ملل به عنوان ارزش وقانون مطرح کرده بود زیر پاگذاشت وبد عهدی کردند.

 

وی عنوان کرد: فرهنگ بخشش وکرامت ومدارای امام حسن(ع) ثابت می‌کند که ما باید دشمن را با دیپلماسی قوی شناسایی کنیم و واقعیت های گریم شده دشمن را نشان دهیم چرا که دشمن دیروز گریم ایمان داشت و دشمن امروز گریم حقوق بشر و این‌ها همان دشمنان دوران امام حسن هستند که حتی به تعهدات خود در شورای امنیت  پای بند نبودند و نیستند و به تمام بند هایی که مطرح شده بود بدعهدی کردند.

 

حجت الاسلام جهانگیری گفت: وظیفه ماست که با توجه به سیاست رفتاری ، فرهنگی و اجتماعی سیاسی امام حسن(ع) دیپلماسی غلط دشمن را مفتضح کنیم و بحث کرامت و بخشش را در جامعه امروز که بسیار به آن نیاز داریم پیاده سازیم تا با نهادینه سازی آن بتوانیم با روحیه کرامت و بخشش خانواده و افراد نیازمند بیشتری را تحت حمایت قرار دهیم .

 

پایان پیام/348

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن مجلس نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ماه مبارک رمضان دولت قرآن کریم بدعهدی دشمن دیپلماسی قدرت امام حسن ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • دریادار سیاری: تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود