Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، «علی آفریده قیاسی»مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های شرکت نفت و گاز پارس به پیشرفت ۸۵ تا ۹۵ درصدی سکوهای دریایی درحال ساخت پارس جنوبی در یارد صدرا اشاره کرد و افزود: مطابق اولویت‌بندی‌های انجام شده، سکوهای درحال ساخت، برای آماده‌سازی به‌منظور حمل و نصب در موقعیت خود در دریا، باید به پیشرفت حداقل ۹۶ درصد در بخش ساخت و ۶۰ درصد در بخش پیش راه‌اندازی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، روند متوازن پیشرفت کار در مراحل ساخت سکوهای تولیدی فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به موازات حفاری و تکمیل چاه‌های توسعه‌ای مربوط به هر سکو را از مهم‌ترین عوامل اولویت‌بندی حمل و نصب سکوها عنوان کرد و گفت: بر این اساس، اولویت نخست کارفرما در حمل و نصب سکوهای فراساحل، بر پایه امکان تولیدی شدن آن سکو و برداشت بیشتر از میدان مشترک قرار گرفته است.

به گفته قیاسی، پس از نصب موفقیت‌آمیز سکوی ۲۲ در هفته گذشته، از مجموع سکوهای چهارگانه فازهای درحال توسعه پارس جنوبی سکوهای ١٤C، ١٣Bو ٢٤A تا پایان شهریورماه و در ادامه نیز سکوهای ۱۳C – ۱۳A – ۲۴B - ۲۳و ۱۴Dمربوط به این فازها، آماده بارگیری خواهند شد.

آفریده با یادآوری ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوی ۱۴Aدر ماه گذشته از سوی شرکت ایزوایکو در یارد بندرعباس، افزود: سکوی دوم (۱۴B) طرح توسعه فاز ١٤ نیز در این یارد، درحال ساخت است و تا پایان امسال آماده نصب و راه‌اندازی می‌شود. 

وی با بیان این که در نتیجه پیگیری‌ها و پایش مستمر روند اجرایی سایر بخش‌های اجرایی طرح‌های توسعه فازهای ۱۳ و ۱۴ و ۲۴-۲۲ پارس جنوبی، با وجود همه محدودیت‌های موجود، طی سال گذشته پیشرفت‌های مناسبی در بخش تاسیسات پالایشگاهی این فازها نیز به‌دست آمده است، عنوان کرد: هم‌اکنون ردیف نخست و دوم پالایشگاه فاز ۱۳ و ردیف نخست پالایشگاه فاز ۲۴-۲۲ راه‌اندازی شده است و دیگر ردیف‌های شیرین‌سازی این پالایشگاه‌ها نیز با فاصله کم در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری خواهند بود.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های شرکت نفت‌وگاز پارس با بیان این که پایش و کنترل مستمر طرح‌های بزرگ در مراحل انتهایی کار، از دقت و حساسیت به مراتب بالاتری برخوردار است، اظهار کرد: اگرچه به صورت طبیعی پیشرفت عددی پروژه‌ها در مراحل انتهایی کار، ارقام نسبتا پایینی هستند، این فعالیت‌ها در دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف طرح، نقش و اثرگذاری بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت

تین نیوز

 مدیر فرودگاه شهدای اراک از افزایش تعداد پرواز از فرودگاه اراک به مقصد عسلویه خبر داد و بیان کرد: پرواز مسیر عسلویه اراک عسلویه از یکم اردیبهشت در فرودگاه اراک با شرکت هواپیمایی پارس ایر برقرار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه شهدای اراک، محمد طاهری از افزایش تعداد پرواز از فرودگاه اراک به مقصد عسلویه خبر داد و گفت: پرواز مسیر عسلویه اراک عسلویه از تاریخ یکم اردیبهشت در فرودگاه اراک با شرکت هواپیمایی پارس ایر انجام شد.

طاهری با اشاره به اینکه پرواز مسیر عسلویه توسط شرکت هواپیمایی آساجت در روزهای یکشنبه هر هفته و به صورت برنامه ای در حال انجام است، گفت: پرواز مسیر عسلویه همواره مورد توجه بخش صنعت استان است و متقاضیان قابل توجهی دارد، در سال های قبل نیز توسط برخی شرکت های هواپیمایی به دلیل محدودیت های عملیاتی این شرکت ها، تنها با یک پرواز در فرودگاه اراک انجام می گرفت و از این پس شرکت هواپیمایی پارس ایر اقدام به برقراری پرواز در این مسیر نموده است که بصورت برنامه ای در آمار پروازهای هفتگی این فرودگاه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: انشاءالله با پیگیری های به عمل آمده پرواز در این مسیر با توجه به استقبال و درخواست های مردمی افزایش خواهد داشت.

مدیر فرودگاه اراک ضمن اعلام در دستور کار قرارداشتن افزایش پروازهای مستقیم از فرودگاه شهدای اراک اعلام نمودند، در مسیرهای دیگر پروازی با توجه به ظرفیت های موجود و درخواست های مکرر همشهریان پیگیر برقراری پرواز برای همشهریان گرامی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی
  • پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسید