Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین گشایش باشگاه خبرنگاران خارجی ، طی سخنانی بر ضرورت توجه بیشتر به دیپلماسی رسانه‌ای برای پیشبرد اهداف کشور تاکید کرد و گفت: دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی رسانه‌ای فاقد کارکردهای لازم است.

در این نشست که روز چهارشنبه برگزار شد، مصطفی کواکبیان، رئیس خانه مطبوعات و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فریدون وردی‌نژاد مشاور رسانه‌ای رییس دفتر رییس جمهور، حسن قشقاوی، مشاور وزیر امور خارجه، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور، و جمعی از مدیران و سیاست گذاران مطبوعاتی کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انعکاس واقعیات امروز ایران در رسانه‌های بین المللی در واقع مکمل دیپلماسی رسمی کشور و نوعی فرصت سازی فرهنگی محسوب می‌شود و اگر این جزء دیپلماسی را جدی نگیریم قطعا شاهد اثرات منفی در دیپلماسی رسمی کشور خواهیم بود.

صالحی ایجاد پیوند مستحکم میان دیپلماسی رسمی و دیپلماسی رسانه‌ای را یکی از کارکردهای اساسی معاونت مطبوعاتی عنوان و با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات فرهنگی بین ایران و دیگر کشورها، خاطرنشان کرد: بخش وسیعی از تاریخ و وضعیت معاصر ایران در حوزه های فرهنگ، هنر و ادبیات متجلی است که نیازمند انعکاس گسترده در فضای جهانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی رسانه ای اگر زمانی نقش مکمل داشت، امروز یقینا ضلع دوم دیپلماسی رسمی است، تصریح کرد: رسانه های خارجی مستقر در ایران می‌توانند با ارائه تصویری درست از پیشینه عمیق فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی - هنری گسترده و متنوع امروز کشور، برای وجه باطنی و تمدنی ایران، فرصت‌سازی کنند.

صالحی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جامعه ایران طی 4 دهه بعد از انقلاب بارها در عرصه‌های جهانی مظلوم واقع شده که رسانه های خارجی می‌توانند این مظلومیت‌ها را به گوش جهانیان برسانند.

صالحی در همین زمینه  به 17 هزار شهید ترور، 400 حمله شیمیایی با 50هزار کشته و زخمی، استفاده‌های متعدد از سلاح های مخرب نظیر 189 حمله به مناطق کشور و 135 حمله موشکی به تهران در سال 66 اشاره کرد و یادآور شد: این انتظار می رود رسانه های مستقر، مردم کشورهای خود را در جریان این مظلومیت های 40 ساله قرار دهند.

محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هدف از راه اندازی باشگاه خبرنگاران خارجی را تعامل مستقیم و بی واسطه خبرنگاران رسانه‌های خارجی مستقر در ایران با مسئولان و نهادهای اصلی کشور عنوان و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم جلسات پرسش و پاسخ میان خبرنگاران رسانه‌های خارجی و مسئولان عالی کشور در بخش‌های مختلف اجرایی، تقنینی و قضایی، به صورت دوره‌ای و منظم برگزار شود. افتتاح این باشگاه می‌تواند مقدمه‌ای برای حل برخی مشکلات صنفی شما در ایران نیز باشد که نیازمند رایزنی و تعامل بیشتر با دستگاه‌های مرتبط است.

سلطانی فر در این نشست همچنین از هماهنگی‌های صورت گرفته برای حل مشکل بیمه خبرنگاران خارجی خبر داد و راهکار استفاده از خدمات بیمه پایه و تکمیلی را ارائه کرد.

در این نشست دو ساعته، خبرنگاران 16 رسانه خارجی به طرح سوال و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. «تسهیل درباره تعامل میان خبرنگاران خارجی با مسئولین نهادها و سازمان های حاکمیتی، انتقاد از شهرداری تهران بخاطر برخورد غیرحرفه‌ای در اعطای طرح ترافیک ویژه خبرنگاران خارجی، نبود هماهنگی برای حضور در نشست‌های خبری هیات دولت و قوه قضائیه، درخواست برگزاری نشست خبری خبرنگاران رسانه‌های خارجی با رئیس جمهور، مشکل بیمه خبرنگاران رسانه های خارجی، طولانی شدن زمان پاسخگویی به درخواست مصاحبه با برخی وزرا و مسئولان عالی رتبه، انتقاد از برخی شرکت‌های خدمات رسان مرتبط با رسانه‌های خارجی مستقر در تهران، کاهش مشکلات اقامتی، مشکل هماهنگی برای فعالیت در سایر شهرهای کشور، دخالت بدون ضابطه برخی نهادهای غیر فرهنگی و...» از جمله نکات مورد اشاره خبرنگاران حاضر در این نشست بود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران ترافیک مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری