Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- ایرنا- کتاب «شرح صفا» با موضوع زندگینامه و تعالیم عرفانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی نوشته امیر رجبی روز پنجشنبه در آیینی با حضور اهالی قلم، هنرمندان و فرهیختگان رونمایی شد.

رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل و نویسنده این کتاب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شیخ صفی‌الدین اردبیلی از بزرگترین عالمان و عارفانی است که تأثیر فراوانی بر فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی داشته اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید شخصیت عرفانی و اندیشه های متعالی او در بین مردم شناخته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بی شک تعالیم معنوی و آموزه های متعالی شیخ صفی‌الدین اردبیلی راهگشای کسب معرفت و راهنمای رسیدن به حقیقت برای نسل امروز است.
نویسنده کتاب «شرح صفا» اظهار کرد: در چنین شرایطی که در فضای مطالعاتی کشور منابع مکتوب چندانی برای معرفی دقیق و مستند زندگی و تعالیم عرفانی شیخ صفی وجود نداشت و ازطرفی به خاطر مطالعه در عرفان اسلامی و مؤانست با شخصیت عرفانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی پس از مدت ها مطالعه و پژوهش در این زمینه تصمیم به تألیف کتاب حاضر گرفتم.
وی با اشاره به اینکه شناخت زندگی و نظریات و تعالیم ارزندۀ عارفان بزرگی چون شیخ صفی در عصر حاضر ضرورتی انکارناپذیر است، بیان کرد: کتاب «شرح صفا» با موضوع زندگینامه و تعالیم عرفانی شیخ صفی با مشارکت انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
رجبی گفت: با انجام سال‌ها مطالعه و تحقیق در حوزه ادبیات معاصر و با نثری ساده و روان و به صورت مستند و دقیق تعالیم معنوی و زوایای مختلف زندگی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی در این کتاب گردآوری شده است.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: ویژگی‌های اخلاقی و فردی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، نحوه ورود به وادی عرفان و ارشاد، ماجرای زندگی وی از بدو تولد تا مرگ، گزیده‌ای از سخنان شیخ‌صفی‌ و ویژگی‌های مکتب عرفانی و تعالیم معنوی از جمله فهرست‌های کتاب «شرح صفا» است.
وی در تشریح سطح کتاب و مخاطبان آن با بیان اینکه کتاب حاضر به عنوان اثری علمی در حوزۀ تخصصی عرفان اسلامی و مکتب عرفانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با استناد به منابع کهن نوشته شده و منبع معتبری برای دانشجویان و متخصصان و محققان محسوب می‌شود، گفت: با توجه به متن روایی ساده و خطی کتاب و همچنین ذکر معانی لغات سخت و دشوار در پاورقی، خوانش کتاب برای عموم مردم مخصوصاً نسل جوان نیز مقدور می‌باشد و عموم مخاطبان با سطح سواد متوسط هم می‌توانند با مطالعۀ کتاب با شخصیت و زندگی و افکار و تعالیم شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان یکی از عارفان بزرگ و برجسته آشنا شوند.
6130/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رجبي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟