Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند رسانه‌ای > فیلم - پرویز پیران، یکی از پرسابقه ترین اساتید و پژوهشگران جامعه شناسی کشور در نشست رونمایی از کتاب "دومین گزارش وضعیت اجتماعی ایران" گفت: جامعه ایران وارد جنبش های لحظه ای شده است. او با بیان این که جامعه لحظه ای 84 نشانه دارد که 76 مورد آن در جامعه امروز ایران دیده می شود گفت: مطالعات اجتماعی باید به کار گرفته شود و وضعیت جامعه را رصد و مردم را راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Video/Audio Link

 

 

6767

دانلود کلید واژه‌ها : آسیب اجتماعی - جامعه‌شناسی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آسیب اجتماعی جامعه شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند

به گزارش جماران؛ به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران سیاست انقباضی بانک مرکزی همه صنایع فعال در بخش خصوصی از جمله صنعت دارو را با مشکل تامین سرمایه در گردش روبه‌رو کرده و امروز صنعت دارو مبتلا به یک بحران شده است.

محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا به سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد وارد دانست و گفت: رئیس کل بانک مرکزی خود به اجرای این سیستم انقباضی اذعان دارند با این حال این سیستم تامین سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدی را با کمبود روبه‌رو کرده است.

وی افزود: خیلی از شرکت‌های دارویی را می‌شناسم که در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند و این برآمده از همین کمبود سرمایه در گردش در همه صنایع از جمله صنعت دارو است، امروز صنعت دارو به کل مبتلا به یک بحران شده است.

 

 

نجفی عرب ادامه داد: بانک مرکزی این سیستم انقباضی را اجرا کرد تا نقدینگی را کنترل کند و تورم را کاهش دهد؛ کم کردن تورم بسیار خوب است اما نه به قیمت کاهش تولید کشور.

رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای سال 1402 دو دستور کار ارائه کردند، یکی مهار تورم و دیگری افزایش تولید با این حال اتفاقی که در سال 1402 در کشور افتاد مهار تورم با تضعیف واحدهای تولیدی بود.

وی اظهار کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی می‌گویند قیمت ارز در بازار آزاد را قبول ندارند این در حالیست که بسیاری از شاخص‌های قیمت براساس این نرخ تعیین می‌شود و این نرخ بر اقتصاد تاثیرگذار است.

نجفی عرب گفت: شرایط اقتصادی کشور مطلوب فضای کسب و کار نیست و امیدواریم بانک مرکزی در سال 1403 سیاست‌هایش را اصلاح کند و به ویژه سیاست خود مبنی بر مهار تورم و کاستن از نقدینگی کشور را با بستن درهای بانک‌ها به سوی شرکت‌های تولیدی کنار بگذارد، این رویکرد سیاستی اشتباه است و در حالی در مورد واحدهای تولیدی فعال در بخش خصوصی اجرا می‌شود که شرکت‌های دولتی مشمول آن نمی‌شوند و منابع موردنیاز خود را از بانک‌ها می‌گیرند.

وی در نهایت یادآور شد: وقتی تولیدکننده نتواند با تمام ظرفیت کار کند قیمت تمام‌شده تولیدش بالا می‌رود و این امر خود به افزایش تورم می‌انجامد.

دیگر خبرها

  • مسافران استان‌های غربی، وضعیت هوا را در مسیر خود رصد کنند
  • بررسی ۱۷هزار داده برای نگارش کتاب درباره تحولات اجتماعی «حجاب»
  • ۲۵۰ میلیون دلار پروژه مسئولیت اجتماعی سهم مناطق پیرامون توسعه ۶ میدان نفتی
  • علی ربیعی: در ایران امروز همه سیاستگذاری‌ها امنیتی شده است
  • نگرانی‌های یک جامعه‌شناس از افزایش مهاجرت و طلاق و خشونت خانوادگی در ایران
  • نگرانی‌های یک جامعه‌شناس از افزایش مهاجرت و طلاق در ایران
  • امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند
  • نگرانی‌های یک جامعه‌شناس از افزایش مهاجرت و طلاق
  • وضعیت ترافیکی امروز پایتخت/ ترافیک صبحگاهی روان در اتوبان‌های اصلی شهر
  • موسیقی کم‌مایه محصول جامعه معاصر ایران