Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@07:02:42 GMT

ایمن نبودن چهار مرکز خرید در همدان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۷۳۳۱

ایمن نبودن چهار مرکز خرید در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدصادق پورسینا معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان بیان کرد: طی بازدیدهایی از مراکز تجاری و بافت‌های فرسوده همدان به منظور بررسی ایمنی آنها، اخطاریه‌های لازم به چهار مرکز خرید صادر شد اما متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه تلاشی برای رفع نواقص انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وظیفه آتش‌نشانی ارائه خدمات مشاوره‌ای و کارشناسی است افزود: فقط نواقص ایمنی را اعلام و برای رفع آن اخطار صادر می‌کنیم، رونوشت‌های نواقص مراکز خرید را برای فرمانداری، معاونت قضایی دادگستری، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و شهرداری ارسال کردیم و هشدارهای لازم را در رابطه با نواقص مراکز خرید قدس،‌ استقلال و ایران اعلام کردیم بنابراین اقدامات بعدی در راستای ایمن‌سازی این مراکز به عهده ارگان‌های قید شده است.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با تأکید بر اینکه مراکز خرید استقلال و ایران دارای نواقص ایمنی زیادی هستند، اظهار کرد: بیشترین نواقص ایمنی این مراکز تجاری مربوط به سامانه اعلام حریق، مهار آتش، بافت فرسوده و امکانات دسترسی به راه‌های خروج است.

پورسینا با بیان اینکه مرکز خرید اکباتان تازه‌ساز است، اظهار کرد: نواقص این مرکز مربوط به عدم تعمیر و نگهداری مناسب تجهیزات ایمنی و مشکل در تهویه آن است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از نیمه دوم سال 1379 در همدان، همه ساختمان‌ها ملزم به دریافت پروانه و پایان‌کار و رعایت شرایط ایمنی شدند، متذکر شد: معاونت آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی آمادگی ارائه مشاوره و خدمات ایمنی به ساختمان‌های دولتی و ادارات را دارد.

معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خاطرنشان کرد: اگر در حوزه امور صنفی کاسبان قدیمی برای تمدید پروانه کسب به آتش‌نشانی مراجعه کنند بدون شک شرایط ایمنی مغازه‌هایشان سنجیده و در صورت داشتن نقص ایمنی، رفع می‌شود.

پورسینا یادآور شد: کاسبان با مراجعه به حوزه‌های پیشگیری و آموزشی کشور می‌توانند خود را به حداقل‌های ایمنی برسانند.

وی در رابطه با تجهیزات آتش‌نشانی نیز گفت: آتش‌نشانی همدان در حد بضاعت خود وارد عمل می‌شود اما متأسفانه در این امور نقص‌هایی وجود دارد که این نقص به سراسر ایران مربوط می‌شود البته برای جبران کمبودها مکاتبات لازم را با تهران انجام دادیم که هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/د.ا

چهار مرکز خرید در همدان ایمن نیستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران از گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی خبر داد.

به گزارش تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران اعلام کرد: ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن چند دستگاه خودرو داخل گل و لای ناشی از ریزش زیادی از حجم آب و گل و لای به خاطر بارش باران به آدرس انتهای بزرگراه شهید خرازی، ابتدای ورودی خیابان اردستانی به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی ادامه داد: مشاهده می‌شود ۳ دستگاه خودرو شامل یک دستگاه وانت مزاد، یک دستگاه سمند و یک دستگاه‌ام وی‌ام در گل و لای گرفتار شده بودند که البته سرنشینان پیش از گرفتار شدن از خودروها خارج شده بودند اما حجم گل و لای باعث شده بود که خودروها به حالت نیم واژگون دربیایند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران تصریح کرد: با همکاری شهرداری منطقه خودروها خارج و به محل امن منتقل شدند و معبر بازگشایی شد و حوالی ساعت ۵ بامداد محل به نیروهای شهرداری تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب