Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه ای سرنوشت ساز همانند آزاد راه همت که بخش عمده ای از ترافیک ملی را می تواند به حداقل برساند با گذشت عمر 4 دولت همچنان با مشکلاتی اعم از تملک اراضی و اعتبار برای بهره برداری دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، 30 دیماه 96 بود که اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج آن را جزو پروژه‌ های مهمی دانست که تعداد زیادی از مردم روزانه از این مسیر استفاده می کنند و وعده ای مبنی بر تکمیل آن در چند ماه آینده داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور مهمترین محدودیت تکمیل پروژه های عمرانی در منابع بودجه ای عنوان کرد و افزود: علاوه بر حضور بخش خصوصی در طرح های بزرگ کشور، بخشی از منابع این پروژه ها از محل منابع خارجی تامین اعتبار می شود.

و اما مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور نیز پیشرفت فیزیکی قطعه های اول، دوم و سوم آزاد راه ۱۴٫۶ کیلومتری همت- کرج را بیش از 82 درصد عنوان کرد و گفت: هم اکنون قطعه اول این آزاد راه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به زیر بار ترافیکی رفته، قطعه دوم بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه سوم به ۶۴ درصد پیشرفت رسیده است.

خیرالله خادمی افزود: یکی از مهمترین مسائل این آزادراه تملک اراضی 72 واحد مسکونی است که برای تملک آنها 300 میلیارد ریال اعتبار لازم است و ۱۵۰ میلیارد ریال برای تملک ۷۲ واحد مسکونی پرداخت شده است و امیدواریم با پرداخت این منابع مالی به مالکان واحدهای مسکونی مشکلات تملک آنها حل شود و با پرداخت ۱۵۰ میلیارد دیگر کل مشکلات تملک اراضی در آزاد راه همت- کرج حل و فصل شود.

و اما اظهارات مسئولین درباره تملک اراضی در حالی گفته شد همان30 دی 96 تعدادی از اهالی شهرک المهدی در جریان بازدید جهانگیری، با توجه به اینکه این شهرک جز معارضین پروژه مذکور است اعتراض خود را به گوش معاون رئیس جمهور رساندند.

یکی از معارضین پروژه همت، شهرک المهدی با ۸۰ واحد مسکونی است. معارضی که هنوز راه حلی برایش ارائه نشده است. بسیاری از مردم حاضر به ترک خانه هایشان با شرایط فعلی نیستند و می گویند هنوز برای خرید خانه های ما راه حلی پیشنهاد نشده است.

و اما با وجود وعده های فراوان طی بازدید چندباره محمد باقر نوبخت از پروژه همت و افتتاح آن در کمترین بازه زمانی ممکن 8 خرداد ماه سال جاری استاندار البرز در دیدار با وزیر راه و شهرسازی بار دیگر به مشکل تملک اراضی حاشیه اتوبان همت اشاره کرد و گفت: ادامه بزرگراه همت در البرز با روند مطلوبی در حال تکمیل است همچنین بخشی از تملک‌ ها در این مسیر صورت گرفته و برای تحقق باقی آزادسازی مسیر، ۱۲ میلیارد تومان اعتبار باید صرف شود.

باید یادآور شد که پروژه امتداد اتوبان شهید همت تا کرج در دولت نهم مطرح، تائید و تصویب شد تا معضل ترافیک میان دو کلان ‌شهر کرج و تهران را حل کند ولی با گذشت سال ها این پروژه هنوز بهره برداری نشده است اما همچنان بزرگترین مشکل این پروژه ملی از سوی مسئولین تامین منابع مالی و رفع معارضین عنوان می شود.

پیش از این خیرالله خادمی دی ماه 96 اعلام کرده بود که تاکنون برای ساخت آزاد راه همت ۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل مابقی عملیات اجرایی این آزاد راه نیازمند ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم تا بتوانیم این آزاد راه را به طور کامل تا ۵ یا ۶ ماه آینده زیربار ترافیکی ببریم.

آنچه مسلم است پروژه ای سرنوشت ساز همانند آزاد راه همت که بخش عمده ای از ترافیک ملی را می تواند به حداقل برساند با گذشت عمر 4 دولت همچنان با مشکلاتی اعم از تملک اراضی و اعتبار برای بهره برداری دست و پنجه نرم می کند و به نظر می رسد با اختصاص این روند اعتباری نمی توان چشم انداز دقیقی از افتتاح پروژه های ملی داشت.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت

شهردار مشهد گفت: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندرشریف، امروز_دوشنبه دهم اردیبهشت_در نشست بررسی پروژه بازگشایی بولوار کرامت اظهارکرد: بر این موضوع تأکید دارم که باید پلاک‌های در مسیر برای بازگشایی محور کرامت با هماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زمین و مسکن تملک و مسیر به‌منظور اجرای پروژه آماده شود.

وی افزود: در همین راستا معاونت مالی و پشتیبانی برای پرداخت وجه صلح‌نامه‌های نقدی محور کرامت با اولویت اقدام و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای این کار اختصاص پیدا کند.

شهردار مشهد تاکید کرد: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض شود تا مراحل آماده‌سازی پروژه بازگشایی محور کرامت انجام شود.

قلندر گفت: درمجموع باید عملیات اجرایی پروژه در محدوده تملک شده آغاز و نهایتاً تا دو ماه آینده پروژه بازگشایی محور کرامت تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 749118

دیگر خبرها

  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است