Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@16:43:52 GMT

نکات تغذیه ای روزه داری در نیمه دوم ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۹۸۷۳۳

نکات تغذیه ای روزه داری در نیمه دوم ماه رمضان

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  برای اینکه در نیمه دوم ماه رمضان در طول روزه داری بتوانیم پرانرژی تر از قبل و بدون بروز هیچگونه مشکلی از لحاظ بنیه روزه بگیریم باید سعی کنیم که از مواد مغذی و املاح معدنی بیشتر استفاده کنیم. 

 

یک متخصص تغذیه عنوان کرد:بهتر است در بین وعده افطار و شام از 2 واحد میوه و سبزیجات استفاده کنیم، زیرا این مواد سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی بوده و توان و بنیه بدن را برای گرفتن روزه چندین برابر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تأکید کرد:حتماً در وعده سحر یک واحد میوه و سبزیجات میل شود تا علاوه بر تأمین کالری مورد نیاز بدن این مواد غذایی سبب می شود تا در طول روز انرژی و توانمان کاهش پیدا نکند و به خوبی بتوانیم بر تشنگی و حتی گرسنگی در طول روز غلبه کنیم.



حفظ انرژی در نیمه ماه رمضان

وی اظهار کرد:روزه داران بهتر است وعده افطار و شام را یکی نکنند و به جای مصرف یک وعده پر حجم 3 الی 4 وعده کم حجم و پرکالری استفاده کنند تا انرژی شان در طول روزه داری در این مدت باقی مانده تا پایان ماه رمضان حفظ شود. 

 

ایشان همچنان ادامه داد:بهتر است در وعده افطار افراد روزه دار یک لیوان شیر کم چرب استفاده کنند تا بسیاری از مواد معدنی و کلسیم مورد نیاز بدن از این طریق تأمین شود و روزه داران در طول روزهای ماه رمضان دچار تشنگی و کمبود انرژی نشوند. 

 

وی اظهار کرد:مصرف مولتی ویتامین و مکمل ها در طول روزه داری هیچ ضر ورتی ندارد و افرادی که دارای برنامه غذایی منظم هستند این مکمل ها برای تأمین انرژی و توانشان در طول روز بی فایده است. مولتی ویتامین به عنوان یک مکمل در کنار وعده غذایی می تواند سودمند باشد، اما به تنهایی نمی تواند انرژی مورد نیاز را برای روزه گرفتن در ماه رمضان تأمین کند. 

 

وی یادآور شد:افراد نباید در وعده سحر پرخوری کنند، زیرا این کار باعث می شود که در طول روز نه تنها انرژی کافی کسب نکنند بلکه باعث بروز تشنگی در آن ها می شود.

 

رکنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نکات تغذیه ای گوناگون روزه داری متخصص تغذیه رمضان جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند

نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان باید نکاتی را مدنظر قرار دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نوبت نخست کنکور 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نکاتی که داوطلبان برای شرکت در کنکور باید مدنظر داشته باشند در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی
  • الکترود جوشکاری co2 و نکات  مهم خرید سیم جوش co2
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • خودآزاری با برخی رژیم‌های غذایی!
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید