Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی ساخت یادمان دو شهید گمنام با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان، هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار آنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند در مراسم آغاز ساخت یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد دماوند و در جمع نمازگزاران این واحد دانشگاهی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت:«طبق آیات شریف قرآن کریم، شهدا زنده اند و نزد پروردگار خود روزی دارند و همچون اهل بیت(ع) و قرآن مجید، هیچ گاه کهنه نمی شوند چرا که در راه خدا قدم برداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره به دغدغه مسئولان دانشگاه برای تدفین، تشییع و ساخت المان برای شهدا، اظهار کرد: «خداوند در قرآن این رفتار دغدغه مدارانه شما را به عنوان تکریم شعائر الهی اعلام کرده بنابراین کار شما هم گام برداشتن در راه خدا محسوب شده و به فضل الهی ماندگار خواهد بود.»

امام جمعه دماوند گفت: «بنا به فرمایش پیامبر اکرم(ص)، سه گروه در روز قیامت شفاعت می کنند و خداوند هم شفاعت آنها را می پذیرد؛ اول پیامبران، گروه دوم علمای عامل و سپس شهدای راه خدا و امیدواریم که همه ما مورد توجه و شفاعت این شهدای گرانقدر قرار بگیریم.»

در ابتدای این مراسم محمود صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با خوشامدگویی، گزارش کوتاهی از چگونگی تدفین و مراسم سوم، هفتم، چهلم و سالگرد دو شهید گمنام ارائه داد.

وی با دعوت از همگان برای کمک و مشارکت در این امر خداپسندانه، ابراز امیدواری کرد به یاری خداوند باریتعالی، کار ساخت بنا در آینده نزدیک به پایان برسد.

در پایان سخنرانی، مراسم کلنگ زنی توسط حجت الاسلام و المسلمین فتاح دماوندی امام جمعه دماوند، سرهنگ عرب فرماندهی سپاه شهرستان دماوند، محمود صفری رئیس واحد دماوند و مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دماوند به صورت نمادین برگزار شد و حاضران در مراسم با نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۹۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی ظهر شنبه در نشست مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاس دفاع مقدس سپاه کربلا با تأکید بر تقویت تعامل و هم افزایی بین دو مجموعه اظهار داشت: جهت گیری فعالیت‌های امسال ما با محوریت دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران خواهد بود.

وی همچنین تلاش برای حضور راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و سربازان نیروهای مسلح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را از اهداف برشمرد و افزود: برای اجرای برنامه‌های سوم خرداد و هفته دفاع مقدس در این مکان برنامه ریزی شود.

سرهنگ سلامی پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات را ظرفیت مهم و مؤثر فرهنگی برای یادمان‌های شهدای گمنام برشمرد و گفت: شهدای گمنام مظلوم‌ترین شهدا هستند و نباید در غربت بمانند.

برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران

سرهنگ پاسدار محمد عباسپور مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلا نیز ضمن ارائه گزارشی از کمیته‌های پژوهش و گنجینه‌ها و المان‌های دفاع مقدس، بر هم افزایی و تعامل بیشتر دو مجموعه تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از هنر و مردمی کردن کنگره‌های شهدا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

عباسپور برگزاری مراسم «فصل شیدایی»، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران، ساخت فیلم سینمایی «کالدو» با محوریت حماسه جنگل، شهربازی مقاومت، نصب المان‌های شهدا در وروی‌های استان، ساخت سمفونی شهدای مازندران و احیای تولید نشریه «سبز سرخ» را از جمله اقدامات پیش بینی شده ویژه دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران اعلام کرد.

کد خبر 6089824

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود