Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@15:28:51 GMT

میلیون‌ها دستگاه اینترنت اشیاء در خطر حمله سایبری

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۰۷۴۸

میلیون‌ها دستگاه اینترنت اشیاء در خطر حمله سایبری

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نسبت به تحت تاثیر قرار دادن میلیون‌ها دستگاه مرتبط با فناوری اینترنت اشیاء (IoT ) با حمله به پروتکل ارتباطات بی سیم Z-Wave هشدار داد.

به گزارش مشرق، مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات اعلام کرد: پروتکل ارتباطات بی‌سیم Z-Wave که برای بعضی از دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT ) استفاده می‌شود، دارای آسیب‌پذیری بوده و موجب طراحی حمله‌ای می‌شود که امکان ردگیری و تغییر ترافیک بین دستگاه‌های هوشمند را برای مهاجم فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

هک سامانه پرداخت تلفن همراه،واقعیت یا شایعه؟

Z-Wave یک پروتکل بی سیم است که توسط حدود ۲۴۰۰ فروشنده عرضه می‌شود. تراشه های بی‌سیم آن در حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه هوشمند استفاده می شود که عمدتا توسط دستگاه‌های اتوماسیون خانگی برای ارتباط با یکدیگر تعبیه شده است.

Z-Wave از یک کلید شبکه مشترک برای رمز ترافیک استفاده می‌کند. این کلید بین کنترلر و دستگاه‌های مشتری هنگامی که دستگاه ها به یکدیگر متصل می‌شوند مبادله می‌شوند.

آخرین استاندارد امنیتی Z-Wave، به نام S۲، از یک پروتکل توافق کلید (Diffie-Hellman (ECDH برای به اشتراک گذاشتن کلیدهای شبکه منحصر به فرد بین کنترلر و دستگاه مشتری در طول فرایند جفت کردن استفاده می‌کند. 

لحظه جفت شدن دو دستگاه، دستگاهی که از نسخه جدیدتر Z-wave s۲ استفاده نمی‌کند، دو دستگاه را مجبور به استفاده از استاندارد S۰ می‌کند. مشکل این است که در استاندارد S۰ تمام ترافیک به طور پیش فرض با کلید رمزنگاری "۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰." رمز می‌شود.

یک مهاجم که می‌تواند یک دستگاه هوشمند را به جفت شدن با دستگاه دیگری، یک رایانه شخصی یا یک برنامه گوشی هوشمند از طریق استاندارد S۰ قدیمی‌تر فریب دهد، بعدا می‌تواند تمام ترافیک را رمزگشایی کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی اینترنت فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، سامانه مکان یابی (جی پی اس) در مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی دچار مشکل شده و بسیاری از فعالیت‌ها را به همراه خود مختل کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره 3 میدان مین استحمله سایبری به اداره توزیع برق اسرائیل (IEC)چرا حمله سایبری به واحد 8200 اسرائیل مهم است؟

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد