Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ حامیان جنبش اسلامی نیجریه با درخواست برای آزادی شیخ زکزاکی دبیر کل این جنبش و همسرش خواستار مشخص شدن سرنوشت آنها شدند.
حامیان جنبش اسلامی در نیجریه برای درخواست آزادی شیخ زکزاکی و همسرش که در زندان های دولتی به سر می برند ؛ در برابر مقر سازمان حقوقی نیجریه در شهر آبوجا (پایتخت) تجمع اعتراضی برپا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تظاهرکنندگان، متن شکایتی را به معاون مدیر این سازمان تقدیم کردند و از وی خواستند به مسئولان فشار وارد کند تا سرنوشت شیخ زکزاکی و محل بازداشت او را اعلام کنند.
معترضان همچنین توقف سرکوب و جلوگیری از تخلفات پلیس نیجریه ضد تظاهرکنندگان و فعالان جنبش اسلامی را خواستار شدند و تاکید کردند بستگان زکزاکی تا زمان احضار او به دادگاه در پانزدهم ماه جاری امکان تماس با شیخ زکزاکی را ندارند.
عبدالله موسی از مسئولان جنبش اسلامی نیجریه گفت: "پلیس، یاران و حامیان ما را بازداشت و آنها را با آتش و برق شکنجه کرد. این مسئله با قانون اساسی منافات دارد. از زمانی که شیخ زکزاکی به زور بازداشت شد هیچ کسی نمی تواند با او تماس بگیرد یا از وضع سلامت وی مطلع شود."
محمد عیسی معاون مدیر سازمان حقوقی نیجریه هم تصریح کرد: " ما تفنگ یا چاقو نداریم که بخواهیم کسی را به قتل برسانیم. وظیفه ما این است که درباره آنچه که درست و قانونی است با مسئولان مشورت کنیم. ما از عناصر امنیتی می خواهیم هنگامی که به ماموریت خود عمل می کنند حقوق بشر را رعایت کنند."

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زکزاکي جنبش اسلامي نيجريه آبوجا تجمع پليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین در شهر‌ها و دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس, دانشجویان و استادان دانشگاه کلمبیا در نیویورک با در دست داشتن پارچه نوشته و سر دادن شعار، اقدام پلیس آمریکا را در مقابله خشونت بار با دانشجویان و بازداشت شمار زیادی از آنها محکوم کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان حامی فلسطین و مخالف جنگ در غزه در دانشگاه‌های جرج واشنگتن و تولین آمریکا هم تجمع و تحصن کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

پلیس آمریکا، چادر‌های دانشجویان را برچید و آنها را به زور از محوطه دانشگاه تولین بیرون راند و حدود ۲۰ دانشجو را هم بازداشت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در دو هفته گذشته، خشم دانشجویان آمریکایی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیشتر شده و تجمعات و اعتراضات در آمریکا، گسترش یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی / مخالفت مردم با قطع درختان + ویدئو
  • (ویدئو) تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی؛ مخالفت‌ها با قطع درختان
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • تظاهرات حامیان فلسطین در شهر‌ها و دانشگاه‌های آمریکا