Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@22:43:37 GMT

گوشت نهنگها در آشپزخانه و رستوران چشم باداميها

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۱۳۶۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بررسی ها نشان می دهد امسال یکصدو بیست و دو نهنگ باردار بدست صیادان ژاپنی کشته شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بررسیها نشان می دهد امسال در فصل شکار نهنگ در ژاپن، یکصد و بیست و دو عدد نهنگ بزرگ‌باله‌ ای کوچک یا نهنگ مینکی که باردار بوده اند، شکار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکیو شکار این نهنگها را با هدف تحقیقات علمی می داند و از این کار خود دفاع می کند در حالیکه از نظر محافظان حیات وحش، چنین کاری انزجار آور و غیر ضروری است. دوره چهار ماهه شکار نهنگ در آبهای قطب شمال از ماه مارس آغاز شد و در این مدت 333 نهنگ مینکی شکار شد.

بر اساس گزارشی که خود مقامات ژاپنی به کمیسیون بین المللی شکار نهنگ ارائه کرده اند، از این تعداد یکصد و بیست و دو نهنگ باردار و تعدادی هم نهنگ غیربالغ بوده اند. انجمن بین المللی مدافع حقوق حیوانات و حیات وحش این رقم را تکان دهنده و نشان دهنده بیرحمی ژاپنیها در قبال نهنگها توصیف کرده است.

ژاپن عضو کمیسیون بین المللی شکار نهنگ است و از سال 1986 سقف تعیین شده را برای شکار نهنگ رعایت می کند با وجود این ژاپن از خلا قانونی استفاده می کند و به بهانه تحقیقات علمی تعداد بیشتری نهنگ را شکار می کند. ژاپن ادعا می کند تلاش دارد ثابت کند جمعیت نهنگها به اندازه ای است که امکان برقراری مجدد شکار تجاری نهنگ وجود داشته باشد. سازمان شیلات ژاپن با دفاع از شکار نهنگ تاکید کرد هدف اصلی آنها شکار نهنگهای باردار نبوده است و این نهنگها تصادفی شکار شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ژاپن نهنگ شکار حقوق حيوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند

کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، درباره مصرف کرم‌های ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش مهر، سارا میرحقی ساعتچی اظهار داشت: اغلب زنان باردار می‌دانند که خوردن برخی مواد غذایی یا ویتامین‌ها ممکن است برای جنین خطرناک باشد، اما شاید به این موضوع دقت نکنند که برخی از موادی که از طریق پوست جذب می‌شود مانند کرم و لوسیون‌ها نیز ممکن است بر سلامت جنین تأثیرگذار باشد.

وی در رابطه با مصرف کرم ضد آفتاب برای خانم‌های باردار و کودکان تصریح کرد: برای این گروه توصیه می‌شود، از ضدآفتاب‌های فیزیکی یا مینرال استفاده کنند که دارای فیلتر‌های فیزیکی زینک اکساید یا تیتانیوم دی اکساید هستند.

میرحقی ساعتچی گفت: در صورت مصرف ضدآفتاب‌های حاوی رنگدانه باید در رابطه با مصرف ضدآفتاب‌های رنگی دقت شود میزان کافی از ضدآفتاب مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • (عکس) دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • رستوران جنجالی که خواننده زدبازی راه انداخت
  • شکایت عجیب گل‌گهر از افشین پیروانی!
  • دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند
  • شکایت دادستان سیرجان از پیروانی به دلیل انتخاب یک رستوران!
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • مسدود شدن راه ۱۵۴ روستای نیکشهر و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف
  • ترفندهای پنهانی و زیرکانه رستوران ها برای تحت تأثیر قرار دادن ما (+عکس)