Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@15:55:04 GMT

انتظار ایده‌آل بودن از نمایشگاه قرآن نداشته باشیم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۱۵۶۵

انتظار ایده‌آل بودن از نمایشگاه قرآن نداشته باشیم

مسعود وکیل، مؤلف کتب قرآنی و مدرس قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن برآیند اتفاقات قرآنی در سطح جامعه است، گفت: البته نمایشگاه جنبه‌های عمومی‌تر بیشتری دارد هر چند که در برخی از غرفه‌ها کتاب‌های ویژه، تخصصی‌تر و دانشگاهی‌تر نیز وجود دارد.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از وضعیت محتوایی نمایشگاه چیست و آیا محتوا به موازات ظاهر نمایشگاه رشد داشته است، افزود: به اعتقاد من پاسخ این سوال این است که بگوئیم وضعیت جامعه از این لحاظ به چه شکل است؟ نمایشگاه، آیینه فعالیت‌های جامعه است، یعنی جایگاهی برای عرصه فعالیت‌های ناشران، موسسات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است تا از فرصت عرضه فعالیت‌های قرآنی خود در نمایشگاه استفاده ‌کنند.
وکیل با تأکید بر اینکه نمایشگاه فرصتی برای عرضه فعالیت‌هاست، تصریح کرد: قاعدتاً مدیران نمایشگاه و وزارت ارشاد کاری که باید کنند این است که بتوانند تسهیلات لازم را برای شرکت بخش‌های مختلف فراهم کنند. بنابر این اگر در جامعه فعالیت اثرگذاری نباشد، نمی‌توان در نمایشگاه به گونه‌ای عمل کرد که فعالیت‌ها اثرگذار باشد.
این مدرس قرآن کریم همچنین در پاسخ به سوالی با موضوع حضور تمامی فعالیت‌های قرآنی جامعه در نمایشگاه قرآن، اذعان کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم و نمی‌توانم نظری در مورد حضور یا عدم حضور تمامی فعالیت‌ها در نمایشگاه دهم، اما اگر واقعاً اینگونه باشد و شاهد حضور تمامی فعالیت‌های قرآنی جامعه در نمایشگاه نباشیم باید موانع این عدم حضور را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه اگر انتظار داشته باشیم نمایشگاه قرآن به ایده‌آل‌های خود رسیده باشد، انتظار زیادی است، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن هر سال باید فضایی را در برهه زمانی خاصی برای عطف توجه به قرآن و فعالیت‌های قرآنی فراهم ‌کند که البته این کار را انجام داده است.
وکیل بیان کرد: ما برخی مواقع تنها یاد گرفته‌ایم، شعار دهیم. اما برخی مواقع دیده می‌شود یک شخص منتقد پیشنهاد خاصی دارد و مانعی که وجود دارد، معرفی می‌کند و راهکارهای رفع آن مانع را نیز بیان می‌کند که مسئولان باید آن را پیگیری کنند وگرنه کار نمایشگاه همین است که دیده می‌شود. نمایشگاه باید فعالیت‌هایی که در جامعه در بخش دولتی و خصوصی و ... وجود دارد، منعکس کند. اگر نمایشگاه بتواند این نقش را به خوبی ایفا کند، وظیفه خود را انجام داده است.
این مدرس قرآن در پایان در مورد عملکرد نمایشگاه قرآن و خروجی‌های آن نیز عنوان کرد: من فکر می‌کنم نمایشگاه قرآن در مجموع نمره قبولی می‌گیرد. یعنی اگر کسی بیاید با حوصله جستجو کند، شاید خیلی از سرنخ‌‌هایی که بخواهد و دنبال آن باشد، بتواند از داخل نمایشگاه پیدا کند. ناشران، موسسات و دستگاه‌های دولتی حضور خوبی دارند و در مجموع به اعتقاد من اقدام خوبی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: ایده جدیدی مطرح شده است که مرتبط با دیتا بروکر یا همان کارگزار داده‌ها برای اطلاعات شهرهای هوشمند است که این ایده در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان ارائه شده است.

روح الله شکرارا با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ سال است که در حوزه حمل و نقل فعال هستیم و برای نخستین بار در این نمایشگاه ایده جدیدی مطرح شده که مرتبط با دیتا بروکر یا همان کارگزار داده‌ها برای اطلاعات شهرهای هوشمند است و این ایده در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان ارائه شده است.

وی افزود: بر اساس این ایده پس از امضای تفاهم‌نامه با کارفرما، داده‌ها در محیط قرنطینه پاک‌سازی و کیفیت آن‌ها ارزیابی می‌شود. بخشی از داده‌های حریم خصوصی همچون پلاک و موبایل، کد خواهند شد؛ در واقع این داده‌ها یک طرفه و غیر قابل بازگشت است و به معنای واقعی مخفی‌سازی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت عصر پردازش سریع تصریح کرد: برای داده‌ها شناسنامه ایجاد خواهد شد و آن‌ها در فضای امن نگهداری می‌شود، البته کارگزار داده مسئولیت دریافت داده، نگهداری و پیدا کردن مشتری برای آن‌ها را به عهده دارد. در سند باکسینگ در صورت نیاز و تأیید کارفرما، بخشی از داده‌ها شبیه‌سازی و به‌صورت اولیه به مشتریان ارائه خواهد شد.

شکرارا خاطر نشان کرد: از سوی دیگر با افزایش جمع‌آوری داده، هم‌پوشانی و ارزشمند شدن آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد؛ زمانی که داده‌ها را دریافت می‌کنیم، مجوزهای امنیتی و آموزش‌های لازم همچون ایزو ۲۷۰۰۰ در حوزه امنیت و اطلاعات را در اختیار داریم و با رعایت اصول امنیت مورد نیاز نگرانی‌های سازمان و کارفرما از بابت واگذاری داده‌ها را برطرف می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر تمام افرادی که در این زمینه فعال هستند پا به میدان بگذارند، منفعت‌های بسیاری را برای همه مردم به‌دنبال دارد.

کد خبر 750060

دیگر خبرها

  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان