Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- روستاي «سُله بُن» از توابع بخش ارجمند فيروزکوه، زيردست سد نمرود قرار گرفته که زير آب مي رود و قرار است جابه جا شود؛ براساس اعلام مسئولان گفته شده امسال 300 ميليارد ريال تخصيص خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا از فيروزکوه، در جريان بازديد امروز ( پنجشنبه) وزير نيرو از سد نمرود که ساخت آن بالاي 80 درصد پيشرفت اجرايي دارد، بر ضرورت حل مشکلات مردم روستاي پايين دست تاکيد و اعلام شد که سازمان برنامه و بودجه قرار است امسال بودجه مربوط به جابه جايي روستا را تخصيص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي که اين شهرستان نيز از آب سد نمرود بهره مند خواهد شد در جريارن اين بازديد با اشاره به هزينه زياد جابه جايي روستاي سله بن گفت: آب آشاميدني اين روستا بايد از محل اعتبارات آب روستايي تأمين شود زيرا امکان تأمين آن از اعتبار سد ممکن نيست.
وي اضافه کرد: مساله برق روستا نيز قرار است از محل اعتبارات توانير حل شود و بنياد مسکن بهسازي معابر و زيرساخت ها را انجام دهد.
کاتب با اشاره به اينکه توافق ها دراين زمينه انجام شده گفت: 30 ميليارد تومان اعتبار براي خسارت جا به جايي روستا طي سال هاي 94، 95 و 96 ابلاغ شده که تاکنون اختصاص نيافته است.
به گفته وي با دستور رئيس سازمان برنامه و بودجه قرار است اين اعتبار امسال ابلاغ شود.
وزير نيرو نيز درباره حقابه مردم پايين دست سد نمرود و زمين هاي روستاي «سُله بُن» که با بهره برداري از سد به زير آب خواهد رفت اظهارداشت: بايد مشکلات صاحبان اين زمين ها را حل کرد و حقابه ها تخصيص يابد.
کاتب نماينده گرمسار در مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به اهميت سد نمرود گفت: بهره برداري از اين سد در شرايط خشکسالي با امکان ذخيره سازي 130 ميليون مترمکعب آب دستاورد بسيار خوبي براي کشور است.
وي افزود: باتوجه به کمبود بارش ها به کشاورزان اعلام شده کشت تابستانه انجام ندهند تا درختان نيازمند آبياري خشک نشوند.
کاتب با بيان اينکه احتمال وجود مشکل در زمينه آب آشاميدني نيز وجود دارد خاطرنشان کرد: باران بهار برکات زيادي به همراه داشت اما صرفا مشکل مراتع دامداران و عشاير را حل کرد و به تأمين آب سد کمکي نمي کند.
شهرستان فيروزکوه باحدود 40 هزار نفر جمعيت در شمال شرقي تهران واقع شده است.
تهرام/9353/ 1008/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی بهمن شاهدوست مسئول نمایشگاه گفت: بازارچه کسب و کار دانش آموزی دبیرستان شوکت فدایی در محل کاروانسرای روستای قاسم آباد باحضور مسئولان شهرستان بجستان برگزارشد تا دانش آموزان باروش‌های جدید کسب و کار آشنا شوند.
وی افزود: این نمایشگاه شامل صنایع دستی، هنری، سوغات کویر و انواع دست پخت‌های خانگی و لبنیات محلی بویژه لبنیات شتر بود که استقبال مردم باعث دلگرمی دانش آموزان خطه کویر شد.
روستای قاسم آباد یکی از دورافتاده‌ترین روستا‌های بجستان است که همچون نگینی در دل کویر می‌درخشد و کاروانسرای تاریخی این روستا از جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • دو روی سکه باران در ایلام
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید