Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:19:42 GMT

رئیس جمهوری ایتالیا فرصت دیگری به احزاب داد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۲۲۳۰

رئیس جمهوری ایتالیا فرصت دیگری به احزاب داد

رم - ایرنا - 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری ایتالیا فرصت دیگری به احزاب برنده در انتخابات، برای توافق با یکدیگر و تشکیل دولت جدید ائتلافی داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از رم، 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری ایتالیا در پی پیشنهاد 'لوئیجی دی مایو' رهبر سیاسی جنبش پنج ستاره برای خروج از بحران سیاسی و تشکیل دولت ائتلافی میان این جنبش و حزب 'اتحاد' از طریق جابجایی 'پائولو ساوونا' از وزارت اقتصاد به وزارتی دیگر، اعلام کرد که این پیشنهاد را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدین ترتیب رئیس جمهوری ایتالیا رسماً تشکیل دولت فنی به ریاست 'کارلو کوتارلی' را به حالت تعلیق درآورده و بار دیگر به احزاب پنج ستاره و پیوند فرصت داد تا در این خصوص به توافق برسند.
در شرایط کنونی توپ در میدان جنبش پنج ستاره و حزب اتحاد قرار دارد در حالیکه رهبر جنبش پنج ستاره آخرین تلاش خود را برای شکل گیری دولت ائتلافی صورت می دهد، رهبر حزب اتحاد تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده و اعلام کرد: اینکه جابجایی 'پائولو ساوونا' تا چه حد برای شهروندان ایتالیایی مفید خواهد بود را مورد ارزیابی قرار می دهیم و مسلماً با خود ایشان نیز در این ارتباط صحبت خواهیم کرد.
در این میان 'لائورا کاستلی' عضو هیئت پارلمانی جنبش پنج ستاره در مجلس نمایندگان نیز این سئوال را مطرح کرده است که 'چرا پائولو ساوونا گامی به عقب بر نداشته و برای حل این بحران سیاسی و بی سابقه در ایتالیا خود را از احراز مقام وزارت کنار نمی کشد».
احزاب 'فورتسا ایتالیا'، 'برادران ایتالیا'، 'اتحاد' و جنبش پنج ستاره پیشاپیش اعلام کرده بودند که به دولت فنی 'کارلو کوتارلی' (فردی که از سوی رئیس جمهوری مامور تشکیل دولت شده بود) رأی اعتماد نخواهند داد.
در همین ارتباط 'متئو رنتزی' دبیرکل سابق حزب دموکراتیک نیز به خبرنگاران گفت: ما به دولت کوتارلی رأی ممتنع خواهیم داد و اگر این دولت رأی اعتماد پارلمان را کسب نکند، بر اساس قانون اساسی مجلسین باید بلافاصله منحل شده و انتخابات زود هگام در اولین فرصت برگزار شود». در صورتی که گزینه دولت سیاسی پنج ستاره و پیوند با شکست مواجه شود، انتخابات زود هنگام در 29 جولای (7مرداد) و یا در 5 اگوست (14 مرداد) برگزار خواهد شد.
در حالیکه در محافل سیاسی و پارلمانی ایتالیا فرضیه برگزاری انتخابات زود هنگام در تاریخ 29 جولای قوت گرفته بود، تحولات جدیدی در صحنه سیاسی ایتالیا رخ داده و جنبش پنج ستاره بطور غافلگیر کننده ای اعلام کرد از درخواست اقامه اتهام علیه رئیس جمهوری چشم پوشی کرده است.
'لوئیجی دی مایو' رهبر سیاسی این جنبش در این ارتباط اظهار داشت : ما خواهان همکاری با رئیس جمهوری هستیم و حاضریم مواضع خود را مورد بازبینی قرار دهیم. اگر در جایی مرتکب اشتباهی شده باشیم آن را بازگو می کنیم. ولی اکنون باید به عزم و اراده ملت ایتالیا احترام گذارده شود. در پارلمان جناح اکثریت وجود داشته و بهتر است دولت برخاسته از آن شکل بگیرد.
'جورجا ملونی' رهبر حزب برادران ایتالیا نیز تصریح کرد، حزبش با حمایت از دولت ائتلافی پنج ستاره و پیوند، اکثریت پارلمانی را تقویت خواهد کرد.
'گونتر اوتینگر' کمیسر بودجه اتحادیه اروپا نیز اخیرا اظهار کرد: بازارهای مالی به ایتالیایی ها خواهند آموخت رأی درست را به صندوق ها بیاندازند.
'متئو سالوینی' رهبر حزب اتحاد در واکنش به اظهارات اوتینگر سخنان او را «تهدیدی که از آن هراس نداریم» توصیف کرده و خواهان استعفای وی شد.
رهبر جنبش پنج ستاره نیز گفت: با ما همچون مستعمره خودشان برای گذراندن تعطیلات تابستانی رفتار می کنند و این غیر قابل قبول است.
با توجه به شکست احزاب و ائتلاف ها در انتخابات پارلمانی ایتالیا در 13 اسفند ماه 96، برای کسب حد نصاب آرا (40 درصد) و تشکیل دولت، ایتالیا در بحران سیاسی قرار دارد که سه ماه از آن می گذرد.
اروپام**461*شبس*1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بحران سياسي انتخابات ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره جشنواره ملی «آسمون»  که با محوریت تولیدات نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در ۶ موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است. حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی) خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون، نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون (هویت اجتماعی) ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون۳- فضامون (هویت مجازی) تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟ مثلا تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتی امن و سالم بسازیم۴- خاکمون (هویت ملی) تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم.۵-خدامون (هویت دینی) درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون.

قوانین ارسال ویدئو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد. جوایز جشنواره شامل میلیارد‌ها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است. همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بستر‌های مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود. آئین اختتامیه جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • ستاره پرسپولیس پایان فصل جدا می‌شود
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • نابغه والیبال جهان دیگر به ستاره ایرانی پاس نمی‌دهد!