Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@15:23:23 GMT

نوید نصرت الهی و پاکسازی دمشق از وجود تکفیری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۲۵۵۵

نوید نصرت الهی و پاکسازی دمشق از وجود تکفیری‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، ناصر حسنی نویسی در تحلیلی پیرامون آنچه که از روز‌های نخست بر دمشق گذشت، اینگونه نگاشته است:
''السلام علی شیب الخضیب. ''
شهر‌های سوریه پی در پی سقوط می‌کردند "مسلحین" به چند صد متری حرم حضرت زینب (س) رسیده بود و تروریست‌ها در نزدیکی حرم بی بی زینب فریاد می‌زدند:"زینب یا جای تو اینجاست یا جای ما".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.
کودک و سالخورده، زن و مرد سربریده می‌شدند! یکی از دواعش، قلب فردی را از سینه خارج کرده و درمقابل دوربین به دندان گرفت به گونه‌ای که "پوتین" رییس جمهور روسیه هم از دیدن آن متاثر می‌شود و آمریکا را به خاطر حمایت ازاین حیوانات وحشی سرزنش می‌کند.
همه در شوک تحولات سوریه بودند که ناگهان شهر موصل عراق در نتیجه خیانت توفاله‌های حزب منحله "بعث" و "برخی نظامی‌های این کشور، سقوط کرد موصلی که به شهر نظامیان عراق معروف بود و از همین جا بود که سقوط دومینو وار شهر‌های عراق آغاز شد!
الانبار، سنجار، تلعفر، کرکوک، صلاح الدین، هیت، دیاله، الرمادی و... در عراق متحیرانه سقوط کردند. در وصف اوضاع وحشتناک عراق، همین بس که یک روحانی ایرانی با خانواده در مسیر "نجف" به " کربلا" توسط داعشیان دستگیر و سر بریده شد. همان مسیری که اکنون میلیون‌ها زائر در مراسم اربعین در آن تردد می‌کنند...
داعش به استان دیاله عراق رسید. فاصله دیاله تا مرز ایران کمتر از ۵ کیلومتر است. فاصله روستای زلزله زده ازگله که این روز‌ها زیاد از آن شنیده می‌شود تا "دیاله" تحت تصرف داعش، حدود ۱۰ کیلومتر! فاصله ثلاث باباجانی تا دیاله حدود ۴۰ کیلومتر؟! فاصله، سرپل ذهاب تا دیاله تحت تصرف داعش حدود ۴۵ کیلومتر!
روز‌هایی که شبانه روز صدای انفجارات توپ و تانک داعش، امان از مردم روستا‌های مرزی ایران بریده بود. دواعش به نقل از فرمانده نیروی زمینی ارتش، مهمات خود را دپو کرده بودند و آماده حرکت نهایی یعنی حمله به مرز‌های ایران بودند.
در همان ایام مقامات نظامی سیاسی حریم امنیتی ۴۰ کیلومتری را برای مرز‌های ایران مقررکرند
ایران باید چه می‌کرد؟
عده‌ای بی بصیرت در داخل کشور، عنوان می‌کردند عراق و سوریه به ما چه ارتباطی دارد. در حالی که نمی‌دانستند، سقوط سوریه و عراق، سکوی پرش داعش برای ضربه نهایی به ایران بود. برخی می‌گفتند چرا در عراق هزینه می‌کنید یا در سوریه! غافل از این که اگر داعش به ایران حمله می‌کرد ما می‌بایست صد‌ها برابر هزینه بدهیم.
ورود ایران به جنگی دیگر، خسارت هنگفتی را بر کشور وارد میکرد، اما ما با حداقل هزینه نه تنها جنگ را به اتمام رساندیم بلکه تغییرات استراتژیکی در منطقه ایجاد شد که قدرت و نفوذ ایران در خاورمیانه بیش از پیش فزونی یافت.
سربازان ایران با امکانات چند صد میلیونی نجنگیدند، نشستن پای خاطرات آنان گواه می‌دهد که عزیزان مدافع حرم، با مهمات تولید حتی قبل از سال ۷۰ و با سلاح‌های حداقلی جنگیدند. یکی از رزمندگان مدافع در وصف آن اوضاع اینگونه نقل میکند: خبری از وعده غذایی مرتب نبوده اگر غذایی می‌رسید می‌خوردیم و درغیر این صورت، با گرسنگی، کار را ادامه می‌دادیم. به عینه دیدم یکی از مدافعان حرم، لباس زمستانی خود را در اوج سرمای زمستان از تن بیرون آورد و به نیروی سوری اهدا کرد که پدر خود را در جنگ از دست داده بود و این عزیزمان خودش، بدون کاپشن با سرما دست و پنجه نرم کرد...
بله مدافعین حرم با کمترین هزینه بزرگ‌ترین کار را انجام دادند و با ورود ایران به معرکه، تحولات میدانی در سوریه شروع شد. خدا رحمت کند سردار دل‌ها شهید حاج حسین همدانی را... خطاب به سوری‌ها عنوان کرده بود: اگر می‌خواهید سوریه را نجات دهید باید دو شهر را حفظ کرد "حلب" و "دمشق"...
ایران با هوشیاری تمام و توجیه روسیه نسبت به خطر دواعش بخصوص "چچنی"ها، روسیه را پای کار آورد. نیروی هوایی روسیه و قدرت ایران روی زمین، دو عامل شکست پله به پله تروریست‌ها شد. البته روس‌ها در بعضی مواقع اقدامات ناهماهنگی انجام می‌دادند ولیکن در برابر هزینه‌ای که کردند، چیز مهمی به حساب نمی‌آید.
مع الوصف بعد از تقدیم بیش از ۲۰۰۰ شهید مدافع حرم، اعم از ایرانی، پاکستانی و افغانستانی آخرین پایگاه داعش یعنی شهر آلبوکمال هم پس گرفته شد و حاج قاسم سلیمانی این چنین به فرمانده اش گزارش داد:
"آخرین قلعه را هم درنوردیدیم و پرچم داعش را پائین کشیدیم"
اکنون با بررسی اوضاع خطوط تماس در سرتاسر سوریه می‌توان گفت: دیگر خبری از لکه‌های در محاصره و وضعیت چند جبهه‌ای نیستیم و در واقع همه مناطق به جز چند قسمت از لوث وجود تکفیری‌ها آزاد شده اند، اما آن مناطق باقی مانده:
۱. استان ادلب، ادلب را در واقع میتوان به مثابه یک چراگاه خوش آب و علف برای انواع گروه همانجایی که از ابتدای بحران مسلحین هر گاه محاصره میشدند آنهارا به ادلب انتقال میدادند این استان تماما دراختیار تروریست‌ها قرار دارد و تاکنون اقدامی برای آزادسازی آن صورت نگرفته است لازم به ذکر است شهرک‌های شیعه نشین فوعه و کفریا دراین استان قرار دارد.
۲. جنوب سوریه، بخش‌هایی از استان‌های هم مرز با اسرائیل و اردن شامل سویداء، درعا و قنیطره بعلت تجاوزات و کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی هنوز در اختیار گروه‌های معارض قرار دارد.
۳. گذرگاه التنف (مثلث زازا)، این قسمت در جنوب شرقی کشور سوریه قرار دارد و در واقع هم مرز با کشور‌های عراق و اردن است علت عدم پاکسازی این منطقه حضور نیرو‌های ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش و رزمایش آن نیرو‌ها با محوریت ارتش آمریکا در این مناطق بوده است محسن حججی و حسین قمی درین محدوده به شهادت رسیدند.
۴. مناطق شمالی فرات (نوار مرزی ترکیه)، از اواسط بحران و افول داعش پیشروی کرد‌ها در آن مناطق شدت گرفت این پیشروی‌ها با حمایت‌های همه جانبه آمریکا صورت گرفت اکنون حدود ۳۰ درصد از خاک سوریه در اختیار کرد‌ها قرار دارد.
۵. عملیات سپر فرات و شاخه زیتون، دولت ترکیه به بهانه مقابله با قدرت گرفتن کرد‌ها رسما وارد خاک سوریه شد و در خلال این دو عملیات گسترده قسمت‌هایی از نوار مرزی سوریه در شمال غربی را به تصرف درآورده و همچنان نیرو‌های ارتش خود را در آنجا نگه داشته است مهترین این شهر‌ها میتوان به عفرین، اعزاز و الباب اشاره کرد.
اکنون و در آخرین وضعیت جبهه‌ها به جز این ۵ منطقه یاد شده تمام مناطق توسط ارتش سوریه و متحدین آن پاکسازی کامل شده و آرامش به آنجا بازگشته است و در واقع ادامه تنش‌ها و درگیری‌ها بر سرآن ۴۰ درصدی است که هنوز از کنترل دولت سوریه خارج می‌باشد، با این اوصاف پیش بینی میشود ماشین جنگی ارتش برای عملیات پاکسازی به طرف جنوب (درعا، قنیطره و...) گسیل داده شود منطقه‌ای که بدلیل هم مرز بودن با اسرائیل و اردن از یک طرف وحضور گروه‌های تروریستی متعدد و کار کشته از طرف دیگر دارای حساسیت بالا میباشد
ان شاءالله هرچه سریع‌تر شاهد پاکسازی کامل این منطقه و بازگشت آن به آغوش جبهه مقاومت باشیم.
گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای مظلوم مدافع حرم در سرتاسر جبهه‌های مقاومت
روحتان شاد و راهتان پر رهرو...
خرداد 97

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان با اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه، سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین‌المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور