Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@22:55:29 GMT

معارفه فرمانده هنگ مرزی خوی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۳۹۷۶

معارفه فرمانده هنگ مرزی خوی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مراسم معارفه فرماندهی هنگ مرزی خوی با حضور امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی و فرماندهی هنگ مرزی استان برگزارشد.

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در این مراسم با اشاره به چالش های مرزی استان اظهار داشت: در مرزهای استان آذربایجان غربی به ویژه مرزهای میان ایران و ترکیه چالش های متعددی وجود دارد که چندین سال است تمامی نیروهای عمل کننده در منطقه را درگیر ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد :مسائل امنیتی داخلی و کشور همسایه ، ورود و خروج های غیر قانونی، یارگیری گروه های محارب از جوانان مرزنشین، قاچاق اعم از انسان و کالا و انواع مواد مخدر، مشکلات متعدد مربوط به گمرک، سیاست خارجی ناپایدار کشورهای همسایه و غیره ازجمله مسائلی هستند که منطقه را درگیر کرده است.

سیدمحمد عابدی فرماندار خوی  نیز در این مراسم امنیت را یکی از مولفه های اصلی کشورها عنوان کرد وافزود: در نظام جمهوری اسلامی نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای ایجاد و تامین امنیت، شهدای زیادی تقدیم انقلاب شده است و توانسته ایم با مشارکت مردم و اقتدار نیروهای مسلح امنیت پایدار در کشور ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تاثیرگذاری امنیت بر سایر مولفه های قدرت اشاره کرد وافزود: امنیت بر مولفه های زیادی از جمله سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی تاثیر گذار است و در صورت تامین امنیت، ثبات سیاسی و اقتصادی وجود خواهد داشت.

فرماندهی هنگ مرزی استان نیز به همسایگی استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و نخجوان اشاره کرد و افزود: مجموعا با این سه کشور 967 کیلومتر مرز مشترک داریم و 123 روستای مرزی با 203 هزار نفر مرز نشین در استان وجود دارد.

وی در ادامه تامین نظم و کنترل مرزهای کشور را از وظایف هنگ مرزی عنوان کرد و افزود: اجرای قوانین و پروتکل های مرزبانی و برگزاری نشست های مشترک امنیتی با کشورهای همجوار از دیگر وظایف هنگ مرزی می باشد.

در این آئین سرهنگ امام علی خدائی فر به عنوان فرمانده هنگ مرزی خوی معرفی شد .

همچنین در پایان مراسم از خانواده‌های معظم شهداء توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اهداء لوح تقدیر تجليل به عمل آمد.

انتهای پیام/ح

برگزاری مراسم معارفه فرمانده هنگ مرزی خوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزبانی قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سردار گودرزي فرمانده مرزباني فراجا در اين ديدار با اشاره به مظلوميت شهداي مرزباني گفت: ما قدردان ايثار و فداکاري شهداء بخصوص شهداي مظلوم مرزباني و خانواده‌هاي آنان هستيم و اگر اين ايثارها نبود کشور و ارزش ها و آرمانهای انقلاب حفظ نمي‌شد.
وی افزود: امروز هر کدام از شهدای فراجا باعث عزت آفرینی برای کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و باید این شجاعت، شهامت و از خودگذشتگی کارکنان فراجا به خصوص مرزبانی به گوش همه برسد.
وي با تجليل از صبر، ايثار و فداکاري‌هاي خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران افزود: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در راه اسلام و انقلاب تقديم کردند و اين اجري بي پايان در نزد خداي متعال خواهد داشت.
 او ادامه داد : شهداء اسوه‌هاي بصيرت و ولايت‌مداري در تمام قرن‌ها و اعصار هستند که با گذشتن از جان خود، امنيت و آرامش را بر جامعه حاکم كردند.
سید محمدمهدی نجاتی نیا، مرزبان گلستانی بامداد دوشنبه ششم فروردین امسال ، در منطقه مرزی میرجاوه در جنوب شرق کشور، در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان
  • فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای: مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی ۲ شهرستان گیلان
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران