Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:47:13 GMT

توسعه کرمانشاه نيازمند مشارکت جدي مردم

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۵۰۳۶

توسعه کرمانشاه نيازمند مشارکت جدي مردم

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - انجمن توسعه و تعالي استان کرمانشاه که مقدمات تشکيل آن از حدود 2 سال قبل شروع شده اکنون با راه اندازي چهار کميته راهبردي، فرهنگي و اجتماعي، اقتصادي و زيربنايي و رسانه فعاليت هاي خود را به صورت رسمي آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، افرادي از طيف هاي مختلف با هدف کمک به توسعه استان عضو کميته هاي اين انجمن هستند و قرار است برنامه هاي آن از طريق رسانه ها به اطلاع مردم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هيات موسس اين انجمن نيز تشکيل شده و تاکنون چندين جلسه آن برگزار شده است و از اين پس قرار است جلسات اطلاع رساني شود.
جلسه تشکيل کميته رسانه و معرفي اعضاي آن نيز عصر پنجشنبه در سرسراي اجتماعات اتاق بازرگاني کرمانشاه با حضور اعضاي هيات موسس و جمعي از اصحاب رسانه برگزار شد.
يکي از اعضاي هيات موسس انجمن توسعه و تعالي استان کرمانشاه گفت: افراد و شخصيت هايي براي کمک به توسعه استان در بخش هاي مختلف دور هم جمع شده اند تا به راهکارهايي براي توسعه استان برسيم.
دکتر بيژن کلهرنيا، با بيان اينکه اين انجمن نگاه خطي و سياسي ندارد، افزود: هدف اعضاي اين انجمن کمک به توسعه استان کرمانشاه از طريق تبادل نظرات و تجارب است.
وي با بيان اينکه همه ما دلايل توسعه نيافتگي کرمانشاه را مي دانيم، گفت: قصد ما مطرح کردن اين دلايل نيست بلکه به دنبال يافتن راهکارها و انتقال آن به مسئولان و اطلاع رساني به مردم هستيم.
او ديده باني و روشنگري را از اهداف اين انجمن دانست و اظهار داشت: در استان کرمانشاه افراد خوش فکر، تحصيل کرده و توسعه باوري وجود دارند که نياز است از دانش، تجارب و انگيزه و راهکارهاي اين افراد در قالب يک انجمن براي رسيدن به اهداف توسعه اي استفاده شود.
کلهرنيا در ادامه تصريح کرد: هدف ديگر انجمن وارد کردن مردم در موضوعات مربوط به توسعه است چرا که تصميم هايي که اکنون براي مردم گرفته مي شود از مردم نظرخواهي نمي شود.
وي با بيان اينکه امروز شرايط نااميدي و ناباوري بر استان غلبه پيدا کرده است، گفت: ما بايد با هدف و برنامه به سمت ارائه راهکار براي برون رفت از اين شرايط برويم و اميد را در دل مردم زنده کنيم.
او يادآوري کرد که برنامه هاي توسعه اي استان در اين انجمن تدوين شده و به تدريج اجرايي مي شود.
او کميته رسانه را يکي از کميته هاي مهم اين انجمن دانست و گفت: براي پيشبرد اهداف خود نياز به همکاري مردم داريم که رسانه ها مي توانند پل ارتباطي انجمن و مردم باشند.
** استفاده از خرد جمعي براي رسيدن به توسعه
يکي ديگر از اعضاي هيات موسس انجمن توسعه و تعالي استان کرمانشاه نيز در ادامه اين جلسه با بيان اينکه دردها و مشکلات استان کرمانشاه بارها از تريبون هاي مختلف از جمله در رسانه ها منعکس شده است، گفت: متاسفانه اين انعکاس ها بازخورد و نتيجه اي نداشته و ما قصد داريم در اين انجمن پيگير اين مشکلات باشيم.
علي اصغر ميرزائي تاکيد کرد اعضاي اين انجمن تصميم دارند با استفاده از خرد جمعي و کارهاي کارشناسي و تخصصي، راهکارها توسعه و موانع آن را به اطلاع مسئولان و مردم برسانند و آن را پيگيري نمايند.
وي استان کرمانشاه را سرشار از استعدادهاي انساني دانست و گفت: متاسفانه به دليل بي توجهي به اين سرمايه هاي اجتماعي هر روز شاهد مهاجرت اين افراد از استان هستيم.
وي اظهار داشت که بايد بانکي اطلاعاتي از سرمايه هاي اجتماعي استان داشته باشيم و از توان و دانش آنها براي کمک به توسعه استان استفاده کنيم.
وي از رسانه ها خواست انجمن توسعه و تعالي استان را براي رسيدن به اهداف خود کمک کنند و يادآوري کرد که رسانه ها مي توانند نقش موثري در پيشبرد اهداف انجمن داشته باشند.
** استان فاقد راهبرد است
يکي ديگر از اعضاي هيات موسس اين انجمن در ادامه با بيان اينکه در استان کرمانشاه راهبرد خاصي براي توسعه وجود ندارد، گفت: اگرچه در دانشگاه رازي اين موضوع انجام شده اما هنوز رونمايي نشده است.
کيوان کاشفي همچنين با بيان اينکه استان کرمانشاه در بيشتر شاخص هاي توسعه اي در رتبه هاي آخر کشوري است، افزود: وضعيت بيکاري، فضاي کسب و کار، محيط زيست، کوچ ثروت هاي انساني و سرمايه هاي در استان مطلوب نيست.
وي يکي از موانع توسعه استان کرمانشاه را مباحث فرهنگي دانست و گفت: بايد ديدگاه ها و تفکرات مردم در ارتباط با مباحثي همچون شغل و کار عضو شود و رسانه ها با اطلاع رساني مي توانند در اين زمينه فرهنگ سازي کنند.
وي با تاکيد بر اينکه در استان کرمانشاه بايد نهادسازي کنيم، تصريح کرد: از طريق اين نهادها بايد جلو برخي نابخردي ها و موانع توسعه استان را بگيريم.
وي تقويت روحيه مطالبه گري و انتقاد در ميان مردم را نيز يکي از راهکارهاي رسيدن به توسعه دانست و تاکيد کرد: براي رسيدن به اين اهداف نيازمند حمايت رسانه ها هستيم.
وي با بيان اينکه انجمن توسعه و تعالي کرمانشاه متعلق به مردم است، گفت: بايد نقش مردم براي نظارت بر تصميم گيرها در قالب اين انجمن ها و نهادهاي مدني پر رنگ تر شود.
رئيس اتاق بازرگاني کرمانشاه در ادامه با بيان اينکه اين انجمن قصد دخالت در کارهاي اجرايي مسئولان را ندارد، گفت: انجمن نظاره گر اقدام هاي مسئولان است و فعاليت هاي مثبت را تشويق و در مقابل کارهاي خلاف منافع عمومي مردم موضع گيري مي کند.
وي با بيان اينکه امسال چند برنامه فرهنگي براي معرفي انجمن برگزار مي شود و از رسانه ها درخواست مي کنيم اهداف و برنامه هاي انجمن را به مردم معرفي کنند.
صاحب امتياز و مدير مسئول روزنامه نقد حال نيز در اين نشست آمادگي رسانه ها براي کمک به توسعه و تعالي استان را اعلام کرد و گفت: کميته رسانه انجمن از حضور همه خبرنگاران رسانه هاي استان در اين انجمن استقبال مي کند.
غلامرضا نوري اعلاء افزود: هدف کميته رسانه معرفي و شناساندن انجمن به مردم و اطلاع رساني در مورد برنامه هاي آن است.
وي تاکيد کرد که محدوديتي براي عضويت در کميته رسانه انجمن توسعه و تعالي استان وجود ندارد و خبرنگاران در صورت علاقه مندي و تمايل مي توانند عضو اين کميته شوند.
استان کرمانشاه 2 ميليون نفر جمعيت دارد که در 2 هزار و 600 روستا و 32 شهر سکونت دارند.
3033/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی بعدازظهر امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، اظهار داشت: در حوزه شورای فرهنگ عمومی دو نکته حائز اهمیت است که می‌تواند یک زمینه خوب برای اقدامات اثرگذار و مفید برای سال جاری و سال‌های آینده باشد؛ در نکته اول آنچه که ما از اقتضائات و منویات مقام معظم رهبری می‌فهمیم در مجموع آنچه که در حوزه فرهنگ باید انجام دهیم باید انسجام و هدفمندی روزافزونی داشته باشد که به نتایج مثبت منتهی شود.

وی با بیان استدلال‌های متعدد عنوان کرد: بنده معتقد هستم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ موفقیت‌های کم‌نظیری داشته است و نباید فراموش کنیم که در یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی با جبهه استکبار هستیم و شرایط فعلی را به لطف الهی این انقلاب رقم زده است و این توفیقات اسلامی در داخل و خارج باید شناخته شود چرا که تقابل جبهه حق و باطل به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) تا ختم بشریت ادامه خواهد داشت و معتقدیم که در نهایت جبهه حق پیروز شده و این مستضعفان هستند که وارثین عالم خواهند شد.

صحرایی بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «به قله نزدیک هستیم»، منظور این قله تنها قله اقتصادی و یا قله سیاسی نیست، بلکه قله افتخار انقلاب اسلامی یک ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تشکیل قرارگاه در حوزه‌های فرهنگی اذعان کرد: قرارگاه تنظیم‌کننده، هدایت‌کننده، بازخواست‌کننده و راهبر میدان است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند اصطلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم‌تر است چون این کار محور همه کارهای دیگر است و در اینجا قرارگاه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته در جلسات شورای فرهنگ عمومی که برگزار شد به این جمع‌بندی رسیدیم که استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد، از این رو با تأکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند ایشان شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان یک قرارگاه می‌شناسند و در استان نیز با حضور نماینده ولی‌فقیه و ترکیبی که طراحی شده است می‌تواند این کار قرارگاهی را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: حداقل ثمره تشکیل قرارگاه این است که از پراکنده کاری، موازی کاری، دوباره‌کاری و… فاصله خواهیم گرفت، چرا که در صورت عدم فرماندهی واحد، بدیهی است که اقدام صورت گرفته با شکست مواجهه شود؛ لذا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن علیه ما جبهه تشکیل داده است ما نیز در اقداماتمان باید کار جبهه‌ای انجام دهیم.

کد خبر 747359

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید