Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام خرازی ها منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:برای ساخت فیلم هایی در مورد اعتیاد باید به سمت پژوهش محوری در مرحله سوژه یابی فیلمنامه رفت.

این منتقد سینما تصریح کرد:در طول این سالها معضل و بیماری اعتیاد و شخصیت  معتاد در سینمای ایران تصویری بسیار کلیشه ایی و تکراری خلق کرده که در بسیاری از مواقع با تصویر واقعی امروز یک فرد معتاد بسیار فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : مصرف مواد مخدر مدرن مثل شیشه در سینما و در سال های اخیر در قالب زندگی شخصیت های جذاب و با موقعیت های فانتزی نشان داده می شود که این بسیار غلط است و در بلند مدت نتیجه عکس دارد و  مخاطب را به سمت تجربه استفاده از این مواد می برد.

این منتقد سینما با بیان اینکه باید رابطه سینما و سینما گران با ارگان هایی مثل دانشگاه، پزشکی و جامعه روان شناسان بیشتر و بیشتر شود،گفت:درفیلم های ما اشتباه های فاحشی در مورد نگاه به اعتیاد وجود دارد ، در فیلمی شاهد بودم که به یکی از خصو صیت های فیلم برای ترک اعتیاد پیشنهاد شوک الکتریکی می دهند که این در جهان و و در علم اصلا استفاده نمی شود.

خرازی ها خاطر نشان کرد : زندگی هر معتاد به دلیل فراز و نشیب هایی که دارد یک فیلم سینمایی است و می تواند موقعیت های دراماتیکی را ایجاد کند اما فلیمساز ایرانی باید عادت کند که در مورد این  نوع فیلم ها حتی در مرحله خلق شخصیت ها و فیلمنامه، پژوهش الگو اصلی کار باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی تولید فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین تیزر فیلم سینمایی «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی منتشر شد. محمدرضا فروتن، ‌میترا حجار، ‌آناهیتا درگاهی و سام درخشانی گروه بازیگران نیلگون را تشکیل می دهند. این فیلم قرار است از ۱۹ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور اکران شود.

نیلگون محصول سال ۱۳۹۸ است که به دلایلی به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نرسید. این فیلم داستانی عاشقانه درباره زندگی دختر و پسری جوان است که در مواجهه با مسایل مختلف خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرند و...

کد خبر 849373 برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

دیگر خبرها

  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی