Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: حادثه شهران نشان داد که محل‌های تقاطع شریان‌های حیاتی مثل آب، برق ، گاز و مخابرات از حساسیت بالایی برخوردار هستند و فرونشست زمین براثر عوامل مختلف از جمله ایجاد حفره‌های ناشی از شسته شدن خاک بر اثر فرسودگی لوله‌های آب یا عبور قنوات سرگردان می‌تواند حوادثی مشابه حادثه شهران را تکرار کند.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران، از شناسایی 414 تقاطع دارای حساسیت در کلان‌شهر تهران، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 احمد صادقی، با اشاره به حادثه شهران در چند سال قبل، اظهار کرد: حادثه شهران نشان داد که محل‌های تقاطع شریان‌های حیاتی مثل آب، برق ، گاز و مخابرات از حساسیت بالایی برخوردار هستند و فرونشست زمین براثر عوامل مختلف از جمله ایجاد حفره‌های ناشی از شسته شدن خاک بر اثر فرسودگی لوله‌های آب یا عبور قنوات سرگردان می‌تواند حوادثی مشابه حادثه شهران را تکرار کند.

به گفته وی، از همین رو 414 نقطه دارای تقاطع و محل‌های حساس شناسایی شد و برنامه ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی از جمله نصب شیرهای قطع کننده گاز در دستور کار سازمان‌های خدمات رسان قرار گرفت که باید به صورت مستمر اجرایی شود، حوزه مدیریت بحران نیازمند توجه بیشتر است به ویژه آن‌که با رشد و توسعه شهری طی سال‌های اخیر از یک سو و از سوی دیگر ظهور حوادث Accidents و مخاطرات نو، با آسیب‌پذیری بیشتری مواجه هستیم.

صادقی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مباحث ایمنی در تمامی بخش‌ها در تهران، افزود: بر اساس توصیه‌های جهانی باید از اجرای برنامه‌هایی که تنها دارای رویکرد مقابله هستند به سوی برنامه‌های دارای رویکرد مدیریت ریسک و کاهش مخاطرات حرکت کرد، که اتکای آن بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه است و تحقق اهداف ترسیم شده شهر تاب‌آور است.

وی یادآور شد: بر همین اساس مخاطره‌شناسی اهمیت زیادی در مدیریت کلان‌شهرها دارد و سند کاهش خطرپذیری محلات بر همین اساس تهیه شده و با طی مراحل نهایی آن ، نقشه راه کاهش و ریسک مخاطرات تهران با تفکیک محله بدست می‌آید. در این سند 38 شاخص آسیب پذیری لحاظ شده است و راهکارهای اجرایی آن با بهره‌گیری از نظرات ساکنان محلات پیشنهاد شده است.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران، به تهیه سند کاهش خطرپذیری محلات برای نخستین بار در کشور اشاره داشت و گفت: این کار اقدامی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود که برای نخستین بار در کشور ودر تهران تجربه می شود و قطعا الگویی برای سایر شهرها نیز خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تاب آوری تهران در برابر سوانح و حوادث پرداخت و ابراز داشت: نتیجه پژوهش‌ها نشان از آن دارد که تاب‌آوری تهران در مواقع بحران متوسط است.

در این زمینه کاری که انجام شد که بر اساس وضعیت شهر تهران را سنجیده شده مقاومت شهر تهران در برابر زلزله بالای 5 ریشتر در حد متوسط خواهد بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

در اردوی استخر دبیرستان پسرانه معین تهران چه گذشت؟ + عکس متهم

سمیرا بی هوش بود که 4 پسر از او فیلم ناجور گرفتند / پارسا من را به جشن مختلط برد

تفاوت بین پرونده سعید طوسی و ناظم منحرف دبیرستان پسرانه تهران + عکس

تمسخر قویترین مرد جهان بخاطر جثه کوچک نامزدش! + عکس

مرد منحرف لباس های جوان دانش آموز را در تاریکی پارک کَند / فقط گریه کردم و التماس!

سارا با مردان غریبه رفتارهای وقیحی داشت / رضا همسرش را خیلی دوست داشت

تفاوت بین پرونده سعید طوسی و ناظم منحرف دبیرستان پسرانه تهران + عکس

خُودکُشی دختر دانشجو در حمام / 4 پسر هم دانشگاهی او را آزار داده بودند + عکس دختر

تجاوز به زن دایی در نیمه شب بارانی تهران / این جوان به 100 ضربه شلاق محکوم شد

تجاوز به زن دوست صمیمی /  به شوهرم که زندان بود گفتم امید چه بلایی سرم آورده است / او 2 مرد را اجیر کرد و ...

استاد منحرف دختران دانشجو پزشکی را به مطبش می کشاند + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت حوادث Accidents اخبار حوادث گاز خطرناک تهران شناسایی حادثه شهران عکس حوادث من غرب تهران حوادث تهران زندگی اخبار تهران آزار و اذیت جوان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات

به گزارش قدس خراسان به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در پی دریافت گزارش پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی مبنی بر نارضایتی مردم از عدم دید کافی و مه‌گرفتگی در اکثر ایام سال در محدوده گردنه گوجگی جاده کلات و وقوع بیش از ۶۴ مورد حادثه در این جاده در سال ۱۴۰۲ که ۳ فقره از این موارد منجر به فوت شده است، سید هادی شریعت‌یار معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از نقاط آسیب‌پذیر جاده مزبور به‌ویژه در محدوده گردنه گوجگی بازدید کرد. 

در این بازدید که سرکلانتر شمال مشهد، فرمانده پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی و نمایندگانی از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، معاون دادستان مرکز استان را همراهی کردند.

پس از بررسی نقاط پرحادثه جاده، طبق نظر کارشناسان مشخص شد که در محدوده پل هفت‌دهنه تا گردنه گوجگی به مسافت حدود ۱۰ کیلومتر که دارای عرض کم، شیب و پیچ‌های خطرناک و شرایط مه‌گیر بوده، نیازمند تأمین روشنایی است که برای تأمین آن به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

با دستور معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مقرر شد با توجه به گردشگرپذیر بودن کلات و روستاهای سرسبز منطقه و رفت‌وآمد مداوم گردشگران و طبیعت گردان به کلات به‌ویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات و به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات و رعایت حقوق عامه، با همکاری اداره‌کل راهداری، پلیس‌راه و پاسگاه گوجگی، چند نقطه از جاده که به دلیل مه‌گیر بودن در اکثر ایام سال، مستعد وقوع حوادث هستند، مشخص و این نقاط توسط اداره‌کل راهداری و شرکت توزیع نیروی برق مشهد تأمین روشنایی شده تا پس از تأمین اعتبارات، تمام نقاط آسیب‌پذیر جاده مجهز به نور مناسب شوند.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل