Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@22:39:52 GMT

واکنش ایران به گزارش آزادی‌های مذهبی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۵۷۷۱

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: گزارش آزادی‌های مذهبی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران سیاسی، غیرواقعی و مردود است آفتاب‌‌نیوز : بهرام قاسمی در واکنش به انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص آزادی‌های مذهبی در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران این گزارش را غیر واقع‌بینانه، بی‌پایه‌ و اساس و مغرضانه می‌داند که تنها با هدف بهره‌برداری‌های خاص سیاسی تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی همچنین اظهار داشت: در این گزارش بار دیگر تصویری تحریف‌شده و با تصوری سیاسی از وضعیت آزادی‌های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران، همراه با ایراد اتهاماتی ناروا و دور از  آن چه که هست ارائه شده و بی‌شک غیرقابل پذیرش و مردود می‌باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تفسیرهای موجود در این گزارش در مورد مذاهب و عقاید مذهبی خاطرنشان کرد: ارائه تفسیرهای خیالی، خودساخته و بی‌اساس در مورد مذاهب و عقاید مذهبی در نهایت منجر به وخامت هر چه بیشتر تضادها، بحران‌ها و مشکلات بین‌مذهبی شده و هیچ نتیجه و فرجام  سازنده و مثبتی به‌ همراه ندارد. برای حل‌ و فصل اختلافات مذهبی و نزدیکی آنان لازم است از سیاسی کردن این موضوع به‌شدت اجتناب شود و تنها از طریق گفت‌وگو و احترام به عقاید دیگری و بر اساس ارزش‌های متعالی انسانی و احترام به پیروان همه ادیان الهی در این مسیر گام برداشت. به نظر می‌رسد دولت آمریکا این هدف مهم را به فراموشی سپرده و صرفا درصدد بهره‌برداری سیاسی از وجود تنوع مذهبی در برخی کشورهای جهان است و تصور بر آن است این کشور حتی ارزیابی دقیق و  واقع‌ بینانه‌ای از اوضاع داخلی کشورها، به‌خصوص از شرایط جمعیتی و مذهبی آنها، ندارد.
قاسمی در پایان تاکید کرد: به گواهی تاریخ مردم بزرگ ایران با بهره مندی از تمدن و فرهنگی کهن و غنی از هزاران سال پیش تاکنون با هر قومیت و مذهبی در فضایی کاملا مسالمت آمیز و برادرانه   در کنار یکدیگر زندگی کرده و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز پیروان همه مذاهب بر اساس اصول قانون اساسی و در چارچوب قانون امور مذهبی و عبادی خود را در مراکز متعدد مذهبی در جای جای ایران زمین بجا می آورند و قانون نیز از این آزادی‌ها حراست می‌کند.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۲۶۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بهرام قاسمی آزادی های مذهبی وزارت خارجه آمریکا بهرام قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی ضمن استقبال از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس خبر داد.

دیگر خبرها

  • واکنش ارتش اشغالگر به تعلیق محموله تسلیحات آمریکا
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • ارتقای درجه‌های ۷ شهرداری استان اردبیل
  • امیرعبداللهیان: در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی