Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دولت رقم ۱۰۰ میلیارد تومان وام ارزان قیمت با سود ۱۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۱۰ ساله برای بخش کشاورزی استان در سال ۹۶ تخصیص داد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱ استانها آذربایجان غربی نظرات

اسمعیل کریم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به خسارت‌های سیلاب اخیر در آذربایجان غربی اظهار داشت: خسارت به محصولات کشاورزی تا آخر اردیبهشت ماه رقم 7 هزار 586 میلیارد ریال برآورد شده است که به زراعت، باغبانی و دام مربوط می‌شود که بیشتر متوجه محصولات باغی به ویژه سیب و میوه‌های خسته دار در استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خسارت سیل و تگرگ در هفته نخست خردادماه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در بخش دامی بیش از 19 میلیارد و 845 میلیون ریال، در بخش باغی یک میلیارد ریال و 228 میلیون ریال در مساحت بالغ بر 12 هزار و 500 هکتار و در بخش ادوات و ماشین آلات کشاورزی نیز با 2 میلیارد و 550 میلیون ریال خسارت روبرو بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 9.146 میلیارد ریال نیز خسارت در سیلاب‌های قبلی به محصولات آذربایجان غربی خسارت وارد شده است که به طور منظم در شهرستان‌ها و مناطق روستایی و بخش‌ها آمار خسارت‌ها توسط اکیپ‌ها برآورد می‌شود.

وی با اشاره به جبران خسارات وارد شده بر کشاورزان تصریح کرد: فرم‌هایی توسط مسئولان مربوطه در شهرستان‌ها و کشاورزان تکمیل می‌شود و این خسارات با تائید جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استانداری استان به سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور ارسال می‌شود تا بتوان کشاورزان را مورد حمایت قرار داد.

کریم زاده تاکید کرد: پیش بینی می‌شود اعتبارات مورد انتظار توسط دولت در نظر گرفته شود تا بتوان به تولیدکنندگان و کشاورزان خدمت کرد و در این میان عده‌ای هستند که محصولات خود را بیمه کرده‌اند که با توجه به تعرفه‌های بیمه‌ای خسارات وارده جبران می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به سیلاب سال گذشته در استان افزود: دولت رقم 100 میلیارد تومان وام ارزان قیمت با سود 10 درصد و مدت زمان بازپرداخت 10 ساله برای بخش کشاورزی آذربایجان غربی تخصیص داد.

انتهای پیام/ش

R41361/P1010113/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد

معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خانه انصاری ارومیه در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جواد واحدی در بازدید از پروژه مرمتی خانه انصاری شهرستان اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.

وی افزود: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

کد خبر 749457

دیگر خبرها

  • واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در محور خوی_چایپاره با ۴حادثه دیده و یک مصدوم
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان