Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@16:09:23 GMT

شما چه چیزی برای گفتن دارید؟

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۵۸۵۲

عباس عبدی با اشاره به شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» این پرسش را مطرح می‌کند که «خب فرضا تمومه ماجرا؛ شما چه چیزی برای گفتن دارید؟» آفتاب‌‌نیوز : «عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که «جریان اصلاحات نباید خیلی کاری به کار این اپوزیسیون برانداز داشته باشد. آنها در شرایط کنونی خیلی اهمیتی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او چنین استدلال می‌کند که اگر این اپوزیسیون برانداز مهم بود، سعی نمی‌کرد با همین کارهای فیک و توییتربازی اصلاحات را تخریب کند. او همچنین به شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» اشاره کرده و این پرسش را مطرح می‌کند که «خب فرضا تمومه ماجرا؛ شما چه چیزی برای گفتن دارید؟»
چرا نیروهای اپوزیسیون برانداز به ویژه در توییتر حمله علیه اصلاح‌طلبان را در دستور کار خود دارند؟
اپوزیسیون برانداز به این دلیل حمله به اصلاح‌طلبان به‌ ویژه در توییتر را در دستور کار خود قرار داده‌اند که تصور می‌کنند، اصلاح‌طلبان می‌توانند در مردم امید به اصلاحات و بهبود را زنده نگه دارند. بهترین راهی که اپوزیسیون خارج از کشور پیش پای خود می‌بیند این است که این امید را از بین ببرد و با از بین رفتن امید تمام نیروها متوجه براندازان خواهند شد. دلیل دیگر این است که آنها از کل سیستم عبور کرده‌اند و امکان بقایی برای آن تصور نمی‌کنند. فکر می‌کنند به دلیل فشار خارجی یا انواع دیگر فشارها می‌توانند به هدف‌شان برسند. تنها مانع پیش‌روی خود را بخش قابل‌توجهی از اصلاح‌طلبان می‌بینند که با وجود نقدهای جدی به نظام اما موافق این نوع رفتارهای براندازان نیستند. آنها اصلاح‌طلبان را خطرناک می‌دانند. برای رسیدن به اهداف خود تصور می‌کنند که باید این مانع را بیش از پیش از بین ببرند و بی‌اعتبار کنند. در مجموع فکر نمی‌کنم که در این هدف خیلی موفق شوند. مگر این که اصلاح‌طلبان نتوانند جایگاهی که برای خودشان تعریف کرده‌اند، به صورت درستی بازتولید کرده و پیش ببرند.
چرا این حمله‌ها بیشتر در توییتر صورت می‌گیرد؟
توییتر جایی نیست که خیلی نیاز به استدلال باشد. با ١٤٠ کاراکتر که کسی نمی‌تواند استدلال کند. یک چیزی می‌گوید و اگر هم بپرسند که چرا توضیح نمی‌دهی، پاسخ می‌دهد که جایی برای پاسخ دادن نیست. خیلی از افراد در توییتر فیک هستند. خیلی به آنها نباید اهمیت داد. جریان اصلاحات نباید خیلی کاری به کار این اپوزیسیون برانداز داشته باشد. آنها خیلی اهمیتی در شرایط کنونی ندارند. اگر اصلاح‌طلبان خط مشی روشنی برای برون‌رفت از بحران داشته باشند، این جریانات هیچ اهمیتی ندارند. اگر مهم بودند، سعی نمی‌کردند با همین کارهای فیک و توییتربازی اصلاحات را تخریب کنند. شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» نیز به خودی خود خیلی مهم نیست بلکه فراگیری و پذیرش آن در جامعه باید بررسی بشود. این شعار کاملا سلبی است و خب فرضا تمومه ماجرا؛ شما چه چیزی برای گفتن دارید؟ نباید قضیه را از طریق شعار جدی گرفت. بلکه باید به مسائل اساسی‌تری پرداخت که مسائلی جدی است و زمینه‌های این شعارها را تشکیل می‌دهد. امروز یک شعار داده می‌شود و فردا هم شعار دیگری. در جریان حوادث سال ٨٨ هم تعداد زیادی شعار به گونه‌های مختلفی داده شد که متاسفانه آن زمان خیلی جدی گرفته شد و بعدا هم به‌ سرعت فراموش شد. اصلاح‌طلبان نباید خود را خیلی دربند این شعارها بکنند. باید برای خود خط مشی روشن داشته باشند و مسائل کشور و راه‌های برون‌رفت آن را نیز بگویند.»
منبع: اعتماد کد خبر: ۵۲۶۵۷۵ تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عباس عبدی اصلاح طلب اصولگرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!

دیروز روز عجیبی برای شورای ششم شهر تهران بود. شورایی یکدست اصولگرا که این روز‌ها محل جدال طرفداران زاکانی و قالیباف شده است. ماجرا از راه ندادن جعفر بندی‌شربیانی، عضو شورا توسط شهردار منطقه ۱۷ شروع شد. رضا سیفی که از دستیاری رسانه شهردار تهران به شهرداری منطقه ۱۷ رسید، بعد از قهر اعضای شورا از صحن در واکنش به عدم اطلاع از جزئیات قرارداد زاکانی با چینی‌ها در دفاع از شهردار خود، عضو شورا را به ساختمان شهرداری منطقه راه نداد.

به گزارش سازندگی، این اتفاق جلسه دیروز صحن شورا را تحت تاثیر قرار داد. چمران در ابتدای جلسه، پاسخی واضح به ماجرا نداد، اما در نهایت بعد از نطق تند جعفر بندی‌شربیانی در واکنش به این موضوع، او هم اظهارنظر کرد. شربیانی در نطق خود به زاکانی یادآوری کرد که او نه ناصر امانی و نه هیچ کدام از یاران قالیباف که به او برای شهردار شدنش رای ندادند بلکه او همراه با سوده نجفی و مهدی اقراریان که این روز‌ها مورد غضب شهردار تهران هستند، به زاکانی رای داده است!

او به زاکانی گفت که خود را با عملکرد درخشان ۱۲ ساله قالیباف در شهرداری تهران آن هم با عملکرد نزدیک به صفرش مقایسه نکند. او گفت: رضا سیفی که عکاس شلوار گلی شهردار تهران بوده در جایگاهی نیست که شهردار یک منطقه شود. بعد از آن نماینده شهرداری نطق شربیانی را نطق سیاسی دانست و خواست که جواب شورا را بدهد، اما اقراریان، یکی از منتقدان زاکانی خطاب به او گفت که به جای تو باید رئیست (زاکانی) پاسخگوی ما باشد.

درخواستی که سبب واکنش تند پرویز سروری، نایب‌رئیس شورا و یار غار زاکانی شد. او خطاب به اقراریان چندین بار گفت: «بشین سر جایت»، واکنشی که یادآوری پدرخواندگی سروری آن هم در ماجرای ورود برخی از اعضای شورا به لیست شورای ششم بود. اقراریان، اما با لحن آرام گفت که «آقای سروری من سر جایم نشسته‌ام». در نهایت این مهدی چمران بود که ماجرا را ختم به خیر کرد.

او که جملاتش را با گریه شروع کرد علاوه بر اشاره به بی‌تجربگی رضا سیفی برای تصدی شهرداری منطقه ۱۷ به اعضای شورا توصیه کرد که به سمت دودستگی نروند، زیرا خود او و هم‌تیمی‌هایش با همین دودستگی در شورای اول به قدرت در شورای دوم رسیده‌اند و در نهایت ماجرا با دعوت بغض‌آلود چمران به اتحاد به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟