Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@08:52:26 GMT

ندای «مرد است خمینی» در دل ارتش بعثی صدام

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۷۶۹۹

ندای «مرد است خمینی» در دل ارتش بعثی صدام

وقتی ما«مرد است خمینی» سر می‌دادیم عراقی‌ها خیلی لذت می‌بردند و فکر می‌کردند ما تسلیم شده‌ایم و شعار مر گ بر سر می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، حسن زمانی ثمرین از آزادگان وجانبازان دوران دفاع مقدس است. او که سال ۱۳۶۷ در منطقه شرهانی اسیر شد پس از ۲۶ ما به میهن باز گشت. این آزاده در خاطره‌ای درباره گستاخی بعثی‌ها در اردوگاه شماره ۱۲ تکریت به ساحت امام خمینی (ره) روایت می‌کند: عراقی‌ها به خاطر اینکه ما را تحت شکنجه روحی قرار دهند می‌خواستند ما به امام خمینی توهین کنیم، گفتند: «هنگام آمار گیری و نظام جمع و بشین و پاشو بایستی ندای مرگ بر خمینی سردهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» ما شدیدا ناراحت شدیم و با هماهنگی وهوشیاری بچه‌ها سعی کردیم راه چاره‌ای پیدا کنیم. مشورت کردیم و در نهایت پیشنهاد شد بجای مرگ بر، «مرد است خمینی» سر دهیم.

وقتی ما«مرد است خمینی» سر می‌دادیم عراقی‌ها خیلی لذت می‌بردند و فکر می‌کردند ما تسلیم شده‌ایم و شعار مر گ بر سر می‌دهیم. تا اینکه بعد از مدتی قضیه توسط بعضی از عوامل نفوذی وطن فروش لو رفت. عراقی‌ها که حسابی ضایع شده بودند سعی کردند خواری و ضلالت خود را با تنبیه جبران کنند از این رو برای تلافی آن در فصل گرما آب را بر روی ما بستند.

اسرای ایرانی که حدود هزارو۲۰۰ نفر بودند مجبور شدند بدون پیراهن بر روی زمین گرم وسوزان محوطه اردوگاه دراز بکشند و دیگر رمقی برای کسی نمانده بود تا اینکه به یاد کربلا و سالار شهیدان فریاد «یاحسین» سردادند و خود را  تقویت روحی و روحیه دشمن را ضعیف کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آزادگان اسارت امام خميني ره دفاع مقدس رژیم بعثی صدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)

با نزدیک شدن فصل امتحانات برخی از دانشجویان و دانش‌آموزان عراقی برای درس خواندن به حرم امام حسین(ع) می‌روند.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام