Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: پایان نامه های مرتبط با کتاب با هدف حمایت از محققان و استفاده از نتایج این پژوهش های کاربردی در ارتقای سرانه مطالعه در اداره کل کتابخانه های این استان حمایت می شود.

علی فیروز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایان نامه های با موضوع مناطق روستایی، عشایری، کم‌ برخوردار و سکونتگاه‌های غیررسمی، نواحی و همچنین حاشیه‌ های کمتر توسعه ‌یافته شهری، گروه هدف این پایان نامه ها با رویکرد کاربردی و مسئله ‌محور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مبانی نظری و مبانی مرتبط با کتابخانۀ عمومی مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته از محورهای موضوعی مورد حمایت پایان نامه ها محسوب می شود.
وی ادامه داد: فضای کتابخانۀ عمومی مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، مطالعات کتابخانه عمومی این مناطق مشتمل بر شناخت نیازها و مطالبات کاربران و غیرکاربران و همچنین خدمات کتابخانه عمومی مناطق کمتر توسعه یافته شامل اطلاع رسانی، مشاوره، فرهنگی، آموزش و نوآوری از دیگر محورهای موضوعی پایان نامه های مورد حمایت کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی گفت: مدیریت شامل سیاست گذاری و برنامه ریزی و اقتصاد، فناوری اطلاعات و رسانه و کتابدار عمومی و صلاحیت های حرفه ای کتابداری عمومی در کتابخانه عمومی مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته از دیگر محورهای موضوعی این پایان نامه ها محسوب می شود.
به گزارش ایرنا در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید 66 کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی وجود داشت، دولت یازدهم با اولویت قرار دادن توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم، تعداد کتابخانه ها را به 70 مورد رسانده است.
نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارد که سهم کتابخانه های عمومی 57 هزار نفر عضو است.
محققان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فرآیند حمایت از پایان نامه های کتاب محور با شماره تلفن 33485087 تماس حاصل کنند.
7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي پايان نامه كتابخانه عمومي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲٠طرح هادی روستایی در مناطق مختلف اذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت:در سال جدید اجرای ۱۲٠ طرح مربوط به طرح هادی روستایی در مناطق مختلف استان با اعتبار ۱٠۹ میلیارد تومان اجرا میشود. 

اقای مقدم در افتتاح ۵طرح هادی در روستا‌های مرزی سلماس گفت: در طرح‌های هادی روستایی ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی و نیازمندی‌های عمومی روستایی تعیین می‌شود

مدیر کل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: طرح‌های هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی و هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی اجرا می‌شود. 

مقدم گفت؛ اجرای طرح هادی از جمله برنامه ریزی‌های توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تاکنون در بیش از ۴۵ درصد روستا‌های آذربایجان غربی اجرایی شده است.

او همچنین با اشاره به افتتاح پنج طرح هادی در روستا‌های سلماس از جمله ملحم، لشکران، شیدان، شکریازی، عیان گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۱۲میلیارد تومان صرف شده است. 

مقدم همچنین گفت: در سطح استان برای ۱۷هزار و ۵٠٠واحد روستایی تسهیلات کم بهره برای مقاوم سازی واحد‌های مسکونی پرداخت میشود.

دیگر خبرها

  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • اجرای ۱۲٠طرح هادی روستایی در مناطق مختلف اذربایجان غربی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند