Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@15:31:25 GMT

انتقاد عسگرپور به حذف بخش‌هایی از «رهایم نکن»

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۷۹۳۲

محمدمهدی عسگرپور، کارگردان سریال رمضانی «رهایم نکن» که از شبکه سه سیما پخش می‌شود، با تاکید بر اینکه تغییرات این سریال بدون اطلاع او صورت گرفته است، به خبرنگار ایسنا گفت: ما از ابتدای ماه مبارک به دلیل تعاملی که وجود داشت مشکلی در پخش سریال نداشتیم تا اینکه چند شب پیش بدون اطلاع و اجازه ما چند دیالوگ از سریال حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبیعتا من باید بلافاصله این موضوع را پیگیری می‌کردم و همین کار را هم انجام دادم و بعد از پیگیری‌ها به من گفته شد که سکانس حذف‌شده را در نوار بازبینی ندیده بودند که از نظر من خلاف واقع می‌گفتند و در نهایت این اتفاق حاصل یک سوءتفاهم تعبیر شد.من نسبت به این اتفاق خویشتن‌داری کردم و بنا را گذاشتم بر همان چیزی که به من گفته شد.

کارگردان سریال «رهایم نکن» با اشاره به تغییرات سریال در قسمتی که پنجشنبه‌شب - 10 خرداد - باز هم بدون اطلاع وی روی آنتن رفت، اظهار کرد: شب گذشته هم سریال دچار تغییراتی شد که آقای مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه هنگام پخش سریال ابتدا با علی پورکیانی تهیه‌کننده و سپس با من تماس گرفت و توضیحاتی درباره تغییرات قسمت اخیر داد اما با پخش سریال مشخص شد که تغییرات در پلان‌ها فراتر از توضیحات وی است. این در صورتی بود که این سکانس پایانی توسط مدیران دیده شده بود و پس از دو بار جرح وتعدیل، آنها گفتند که اشکالی ندارد اما در پخش اتفاق دیگری رخ داد.

وی در ادامه افزود: من این بار نمی‌توانستم خویشتن‌داری کنم و به تهیه‌کننده سریال هم گفتم که تا زمانی که یک مدیر فرهنگی پاسخگوی این اتفاق نباشد من ادامه مونتاژ و صداگذاری سریال را انجام نمی‌دهم. حرکت مدیر پخش شبکه سه به نظرم بسیار غیرفرهنگی و غیرحرفه‌ای بود و او احتمالا طرف مقابلش را نمی‌شناسد که چنین کاری کرده است. من نمی‌دانم سازمان صداوسیما چگونه به این نقطه رسیده که چنین حرکت غیرفرهنگی در آن عادی شده است. فکر می‌کنم بهتر این است که در ادامه پخش سریال، نام مدیر پخش شبکه سه و بازبین سریال را به عنوان کارگردان و تدوینگرِ «رهایم نکن» در تیتراژ جایگزین کنند.

این کارگردان با ابراز تاسف از اینکه قبل از پیش تولید فیلمنامه کامل را به شبکه داده است، تصریح کرد: واقعیت این است که دیگر سخت می‌توانم این سازمان را با سال‌هایی که خودم در آن کار می‌کردم تطبیق دهم.

عسگرپور اظهار کرد: من اصلا نمی‌توانم از حرکت شب گذشته بگذرم و اصلا مهم نیست که هدف اصلی من در صحنه‌ای که نمایش داده شد به تصویر درآمد یا خیر؛ مهم این است که بدون اطلاع و اجازه من در سکانس دست برده شده است، در صورتی که تا چند ساعت پیش به من گفته شده بود که آن صحنه مشکلی ندارد. این در حالی است که به گفته مدیران صداوسیما، سریال رهایم نکن در حال حاضر، پربیننده‌ترین سریال شب‌های رمضان است.

وی با اشاره حذف صحنه‌ای که تصویری از یک تجاوز را قرار بوده به مخاطب منتقل کند، اظهار کرد: در واقع سکانسی که قرار بوده است مفهوم تجاوز در آن القا شود به شکلی عینی اتفاق افتاد و مدیر پخش به سریال تجاوز کرد و یک مدیر فرهنگی و حرفه‌ای مسئول باید به من در این‌باره توضیح دهد.

عسگرپور در پایان تاکید کرد: درصورت ادامه این شرایط دیگر اسم من را در تیتراژ سریال نخواهید دید و می‌گذارم این لکه برای خود مدیران مربوطه باقی بماند .

خبرنگار ایسنا تلاش کرد برای روشن‌تر شدن این موضوع با علی پورکیانی - تهیه‌کننده سریال رهایم نکن - نیز گفت‌وگویی انجام دهد اما او پاسخگو نبود.

انتهای پیام

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تیزر سریال «هیس، هیچی نیس!»/ خواننده تیتراژ معرفی شد 

سریال نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد و کارگردانی حسین حقانی با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان ساخته شده است و اثری اقتباسی است که از امروز اول اردیبهشت ماه از شبکه دو سیما پخش می‌شود و همچنین بازپخش آن نیز از شبکه امید روی آنتن می‌رود.

این مجموعه شنبه، یکشنبه و دوشنبه حوالی ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما و چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه امید روانه آنتن می‌شود.

همزمان با پخش، تیزر این مجموعه نیز رونمایی شده است که ساخت آن بر عهده سیدعلی نوروزیان بوده است. 

برای این مجموعه تیتراژی هم طراحی شده که مجید امیری بازیگر این مجموعه که صداپیشگی شخصیت روباه را هم بر عهده دارد خواننده تیتراژ و معین ادیم آهنگساز آن است و ترانه تیتراژ هم بر عهده مهناز رودساز نویسنده مجموعه بوده است.

این مجموعه نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره است که توسط سازمان سینمایی سوره برای مخاطب نوجوان تولید شده است.

در «هیس، هیچی نیس!» از بازیگران تئاتری بهره گرفته شده است که ۱۵ بازیگر اصلی و ۲۰ بازیگر فرعی را شامل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مجید امیری، علی فرحناک، حمید لاجوردی، ماشالله کوهستانی، مهدی برقعی، مجید بخششیان، محمد حاج بابایی، مهناز رودساز، مهدی ملاک و جواد پیروزی از جمله این بازیگران هستند.

همچنین زینب یزدانی سرپرست پژوهشگران، مجید بخششیان سرپرست نویسندگان و مهناز رودساز نویسنده فیلمنامه این مجموعه هستند که فصل نخست آن در ٢۶ قسمت به نگارش درآمده است.

سازمان سینمایی سوره، مرکز تولیدات نوجوان را با هدف تمرکز بر مخاطبان کودک و نوجوان و به عنوان یکی از بازو‌های تولید آثار هنری خود تأسیس کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پشت صحنه «نون خ ۵» به‌زودی روی آنتن می‌رود
  • رونمایی از تیزر سریال «هیس، هیچی نیس!»
  • خنده‌دارترین زیرنویس تاریخ صداوسیما در سریال شبکه یک
  • رونمایی از تیزر سریال «هیس، هیچی نیس!»/ خواننده تیتراژ معرفی شد 
  • از تیزر سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی شد +فیلم
  • انتقاد پیشکسوت استقلال از مدیر عامل پرسپولیس
  • آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ از «محفل» تا «زیرخاکی»
  • بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی/ هیس هیچی نیس!
  • پایان فصل پنجم نون خ مشخص شد