Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:41:37 GMT

اصفهان| فقر فکری و معنوی رشد جامعه را متوقف می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۰۸۲۱۹

اصفهان| فقر فکری و معنوی رشد جامعه را متوقف می‌کند

استاندار اصفهان با بیان اینکه امیدوارم به روزی برسیم که دیگر شاهد هیچ نوع فقری در جامعه نباشیم، گفت: اگر جامعه‌ای فقیر فکری و معنوی شد آن جامعه به هیچ نمی‌ارزد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن مهرعلیزاده شامگاه پنج شنبه در مراسم اهدای جهیزیه به فرزندان ایتام، تقدیر از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد و افطاری مشترک خیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد اصفهان اظهار داشت: خیران نشان دادند که می‌فهمند داشتن و دارا بودن هنر آنها نیست بلکه هنر خالقی است که دارایی را به آنها ارزانی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان هر چقدر احساس کند که قوی است در مقابل خواست خدا چیزی نیست.

وی با بیان اینکه خداوند به اندازه وسعت فکر و دل و قلب انسانها به آنها ار‌زانی می‌دارد، افزود: کسی که احساس کند چیزی که دارد مال خودش نیست بلکه به عنوان یک فرد می‌تواند از آن استفاده کند به درجه بالایی از آگاهی رسیده است. او می‌تواند با توانایی مالی خود شغلی راه بیندازد، افرادی را مشغول به کار کند و خانواده‌های آنها را تحت پوشش قرار دهد.

استاندار اصفهان با اشاره به افراد تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان بیان کرد: خانواده‌های معظمی که مکنت مالی کافی برای اداره زندگی ندارند، انسان‌های بزرگی هستند، خداوند هم می‌فرمایند کریم‌ترین و محبوب‌ترین شما انسان‌هایی هستند که تقوی بیشتری دارند، حلال و حرام می‌دانند و با امور خدا و قوانین الهی و کشور آشنایی کامل دارند.

فقر مالی در زمان کمی می‌تواند به غنا تبدیل شود

وی با بیان اینکه فرقی نمی‌کند که فرد از نظر مالی فقیر باشد یا غنی، گفت: فقر مالی از جمله فقرهایی است که می‌تواند در زمان کمی با یک کار، تحصیل و یا حرکتی از سوی انسان به غنا تبدیل شود. افراد بسیاری هستند که فقر مالی داشتند اما توانستند خود را رشد دهند و در مدارج بالای تحصیلی موفق شوند و آینده خوبی داشته و باعث افتخار جامعه باشند.

مهرعلیزاده ادامه داد: توانمند شدن از ابعاد انسانی، باورهای اعتقادی و اجتماعی خیلی مشکل است، چه بسیار کسانی که از نظر مالی در سطح بالایی بودند اما از نظر انسانی آنچنان سقوط کردند که به موجود  ضد انسان تبدیل شدند و چه انسان‌هایی که از فقر مطلق پیشرفت کردند.

وی با بیان اینکه امیدوارم به روزی برسیم که دیگر شاهد هیچ نوع فقری نباشیم، اظهار داشت: اگر جامعه‌ای فقیر فکری و معنوی شد آن جامعه به هیچ نمی‌ارزد. جامعه بزرگ ایران با تاریخ پر افتخار امروز انسان فرهیخته ایرانی را به جود آورده  که امیدواریم آینده ایران اسلامی به دست جوانان و نیروهای خلاق درخشان و مبارک باشد و در آینده هم به ایرانی بودن و مسلمان بودنمان هم افتخار کنیم.

توزیع 30 هزار سبد کالا در ماه رمضان میان نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: امشب خیران و افراد تحت پوشش در کنار هم افطار خود را باز می‌کنند و ما این فرصت را کمک خیران فراهم کردیم تا همه در کنار هم بر سر سفره افطار بنشینیم.

حمیدرضا شیران افزود: در ماه مبارک رمضان بیش از 30 هزار سبد کالا میان نیازمندان توزیع کردیم که همه آن به کمک خیران بوده است.

10 هزار فرزند منتظر حامی هستند

وی با بیان اینکه حدود 25 هزار نفر فرزند تحت حمایت کمیته امداد داریم، اظهار داشت: از این تعداد 15 هزار نفر حامی دارند و 10 هزار فرزند نیز منتظر حامی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه ما هر چقدر هم تلاش کنیم تا بتوانیم به فرزندان ایتام کمک کنیم باز هم نمی‌توانیم جای خالی پدر و مادر را برای آنها پر کنیم، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مشترک برای سفره‌های افطاری ایتام و حامی‌ها برگزار می‌کنیم، همگی کنار هم سر سفره افطار می‌نشینند.

وی با بیان اینکه بانی این سفره‌ها خیران هستند، خاطرنشان کرد: حدود 200 فرزند ایتام و خانواده‌های آنها به همراه 200 خیر را در این برنامه دعوت کردیم.

به گزارش تسنیم، در ضیافت کمیته امداد استان اصفهان خیران تعداد 60 دوچرخه و 10 سری جهیزیه به افراد تحت پوشش اهدا کردند و  همچنین از سه نفر از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان نیز با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/ ت

R41346/P1336/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مهدی عرب اسدی رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی  بسطام  گفت : این لوازم شامل یخچال، آبگرمکن، فرش، پنکه، ماشین لباسشویی و اجاق گاز به ارزش ۶۷۰ میلیون تومان  است .

وی افزود : باتوزیع این اقلام نیاز وسایل گرمایشی و سرمایشی خانواده های مددجوی کمیته امداد در بسطام رفع شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است