Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دو نوع عقل داریم که یک عقل ذاتی و دیگری اکتسابی است، گفت: انسان با مشورت می‌تواند عقل خود را افزایش دهد، قرائت قرآن و دائم الوضو بودن و برخواست با عاقلان و خردمندان عقل را افزایش می‌دهد. ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانی در برنامه سحرگاهان حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: عقل سرمایه شخصیتی است، عقل چیزی است که خداوند به وسیله آن عبادت می‌شود و بهترین دعا این است که از خدا بخواهیم عقل ما را کامل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو نوع عقل داریم که یک عقل ذاتی و دیگری اکتسابی است، افزود: انسان با مشورت می‌تواند عقل خود را افزایش دهد، قرائت قرآن و دائم الوضو بودن و برخواست با عاقلان و خردمندان عقل را افزایش می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مطالعه عقل را افزایش می‌دهد، بیان کرد: عقل کامل، چشم پاک و طراوت روح و گناه نکردن به نامحرم را به همراه دارد، اگر قلب خود را پاک نگه داشته و مرتب غباروبی و شست و شو دهیم به وسیله دعا و توسلات و گریه در زندگی می‌توانیم مسیرهای طولانی را یک شب طی کنیم.

لقمانی با بیان اینکه آه اسمی از اسامی خداوند است، عنوان کرد: انسان‌های پاک و اولیای الهی اهل آه هستند، خداوند در هستی چند حرم دارد که بیت الله حرام و مسجدالحرام و بیت المقدس و قلب انسان از جمله آن‌ها است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید همواره مراقب اعمال خود باشد، تصریح کرد: برخی از افراد می گویند که باید هرچیزی را تجربه رد اما انسان عاقل کسی است که از تجربه دیگران عبرت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید مراقب قلب خود باشد،خاطر نشان کرد:کسانی که اهل مادیات هستند قلبشان همانند گنجشک و دیگ آتش است و ثبات و قرار ندارند اما ذکر خدا سبب قلب آرامش می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7854/P1336/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • ببینید | صداوسیما: ذخیره طلا و دلار در خانه در قرآن نکوهش شده است
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان