Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای تاکید کرد: مکتب سیاسی امام درس تسلیم ناپذیری و ایستادگی در مقابل مستکبران را به ما آموخت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد، تاکید کرد: مکتب سیاسی امام درس تسلیم ناپذیری و ایستادگی در مقابل مستکبران و ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان را به ما آموخت و این مقاومت و پایداری، ملت ما را در اوج افتخار و عزت ملی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهم خرداد ماه یادآور اندوه ارتحال مردی بزرگ و شخصیتی کم نظیر است که با طهارت روح و قدرت و عظمت ایمانی خود انقلاب اسلامی ایران را محقق ساخت، انقلابی که یک تحول عمیق و پر برکت در عمل و اندیشه‌ی دینی، سیاسی و فرهنگی ملت ایران ایجاد کرد.

قوت ایمان و شخصیت صریح و صادق امام خمینی(ره) موجی خروشان در دل آحاد مردم ایران برانگیخت و تفکر و شریعت جامعه ساز و انسان ساز اسلام؛ ‌ را به عرصه قدرت و حاکمیت رساند. لذا تشریح افکار و تمجید از این عالم بزرگ و این فقیه عارف، چراغ راه آینده انقلاب اسلامی خواهد بود. تفکر امام و مکتب او باید همواره یادآوری و تکرار شود تا آرمانهای بزرگ آن مرد الهی در هجوم تحریف ها و شبهه‌ها، غریب و متروک نگردد.

استقلال، آزادی، حاکمیت دین و عدالت به همراه عقلانیت از عناصر مهم آرمان و مکتب امام بود که توجه و مرور این عناصر و التزام علمی و عملی به این اندیشه‌ها تضمین کننده آینده انقلاب اسلامی است. مکتب سیاسی امام درس تسلیم ناپذیری و ایستادگی در مقابل مستکبران و ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان را به ما آموخت و این مقاومت و پایداری، ملت ما را در اوج افتخار و عزت ملی قرار داده است. وصیت نامه و سخنان ایشان باید در ذهن و عمل مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی دیده شود و توصیه اکید امام بر توجه به کوخ نشینان و مستضعفان هرگز نباید فراموش شود.

امروز در سایه‌ی هدایت‌ها و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» رفتار انقلابی و هویت انقلابی ما همچنان درخشنده و برقرار است و این را به تمام دنیا نشان داده است که امام ما و مکتب و تفکر او همچنان زنده و منشأ آثار بزرگ و ماندگار است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت بیست و نهمین سالگرد رحلت امام عظیم الشأن انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء قیام الهی پانزدهم خردادماه سال ۱۳۴۲، که آغاز گر انقلاب اسلامی بود همگان را به شرکت پرشور در مراسم‌ این دو روز و بویژه استماع بیانات مقام معظم رهبری در مرقد ملکوتی امام خمینی(ره) دعوت می‌نماید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: احزاب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مکتب سیاسی امام امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است