Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دادگستری شهرستان جیرفت با بیان اینکه در راستای پیشگیری از تصادفات مرگبار ضرورت دارد که جاده‌های مواصلاتی این شهرستان به سیستم پایش تصویری تجهیز شوند، گفت: دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم شناسایی نقاط حادثه خیز جاده‌ای را در دستور کار قرار داده است. احمد علی انجم روز در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با بیان اینکه یکی از راهکار‌های موثر در بحث کاهش تصادفات جاده‌ای و جرائم، نصب سیستم پایش تصویری و یا همان دوربین‌های مداربسته در سطح خیابان‌ها و جاده‌های پرترافیک جاده‌ای است گفت: دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم شناسایی نقاط حادثه خیز جاده‌ای را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انجم روز در ادامه افزود: متاسفانه علیرغم حجم بالای تصادفات و وجود مسائل امنیتی این شهرستان مجهز به سیستم پایش تصویری نیست و اگر هم مکان‌هایی سیستم دوربین مداربسته نصب شده است بسیار اندک و پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

این مقام قضائی اعلام کرد: متاسفانه طبق آمار اعلام شده از سوی پلیس در بازه زمانی فروردین ۹۶ تا پایان اردیبهشت سال جاری به ترتیب محور‌های (جیرفت-دلفارد-بافت)، (جیرفت به فاریاب)، (جیرفت به کهنوج) و جیرفت به دهبکری با ۴۲، ۲۳، ۱۷ و ۱۶ فوتی پرحادثه‌ترین جاده‌های این شهرستان بوده اند.

وی همچنین گفت: باید دستگاه‌های متولی فرهنگ خصوصا آموزش و پرورش با همکاری پلیس فرهنگ صحیح رانندگی را از مدارس شروع کنند تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود و تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

این مقام قضایی خاطر نشان ساخت: اقتضا می‌کند اداره راهداری و مسئولان مربوطه در راه اندازی سیستم پایش تصویری دوربین‌های جاده‌ای ثبت سرعت در مسیر‌های مواصلاتی شهرستان اقدام فوری کنند، چرا که تجربه نشان داده است در کاهش تصادفات نقش بی بدیلی را دارند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حفظ حقوق عامه پیشگیری از وقوع جرم سیستم قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۰۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری

غلامرضا ذاکری اظهار داشت: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی استان تاکنون ۷۰ هزار هکتار از این اراضی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند.

وی با اشاره به تجهیز زار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری در سال گذشته، افزود: امسال هم عملیات تجهیز دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سیستم‌های در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

ذاکری اضافه کرد: با اجرای آبیاری بارانی عملکرد تولید ۴۰ درصد و با آبیاری قطره‌ای ۹۰ درصدی عملکرد تولید افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • مسدودی مسیر در محور روستایی ساردوئیه جیرفت
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی